Mina specialintressen tar livet av mig långsamt.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Mina specialintressen tar livet av mig långsamt.

Inläggav Flinta » 2013-11-11 18:09:47

Ut o njut av exotiska årstidsväxlingar. Sug in luften i dig och njuuut :)

Kom att tänka på Hemköps reklam "Det bästa med att handla är att komma hem". "Det bästa med att vara ute är att komma in/hem"..
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Mina specialintressen tar livet av mig långsamt.

Inläggav ninegirl » 2013-11-20 1:34:54

Flinta skrev:Ut o njut av exotiska årstidsväxlingar. Sug in luften i dig och njuuut :)

Kom att tänka på Hemköps reklam "Det bästa med att handla är att komma hem". "Det bästa med att vara ute är att komma in/hem"..


Haha, ja den var bra! :D
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Mina specialintressen tar livet av mig långsamt.

Inläggav Caprifool » 2013-12-09 4:24:34

Insnöad var ordet. 60 cm snö. Km att skotta, känns det som. Så jag pulsar hellre i snön och skyfflar snön framför dörren med kängorna. Kom inte ut genom dörren, bokstavligen idag. Fick tränga mig ut. Snö suger musten ur mig. Vilket inte är bra om man vedeldad och hämtar vatten från brunnen. Den faktiska effekten är att man blir kall och törstig. Så jag måste. När jag bodde i lägenhet fick det inte såna konsekvenser. Vatten finns i kran och värmen ingår i hyran (i bästa fall). Man kunde sjunka in i intressen och fastna där, för man behövde inte göra annat.

Så min lite bakvända lösning är; bo så att du MÅSTE göra saker för att överleva. När man väl är ute så hör man en fågel, ser ett rådjur, kråkor leka med en pinne i luften........saker som får mig att le och stå still en stund med blodet susande i öronen. Så känner jag att jag finns, lite. Att allt inte enbart är specialintressen.
Caprifool
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2013-08-15

Mina specialintressen tar livet av mig långsamt.

Inläggav Toblerone » 2013-12-09 10:52:28

Ja så, är det där en Asperger-grej? Jag fastnar också. Framför allt om jag är trött, stressad, för då orkar jag inte riktigt ta det steget att göra något annat. Kanske borde man verkligen sätta tidslimit?
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in