Tjejkompisar i Jämtland

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Tjejkompisar i Jämtland

Inläggav Musikern » 2013-11-03 22:55:31

Hej!
Jag är en tjej från Östersund som skulle vilja lära känna andra tjejer i 20-årsåldern som har AS och som bor i närheten. Intressena mina är spela/skriva/lyssna på musik (särskilt en specifik undergenre till metal), och spela en del Xbox- och PC-spel (mest i skräckgenren men annat också).

Annat viktigt i livet för mig är min pojkvän, min familj och min katt. Jag är högfungerande och har en alternativ stil. Letar efter likasinnade vänner att faktiskt kunna umgås med i verkliga livet!

Så skriv om du vill samma sak =)
MVH/Musikern
Musikern
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2013-10-29
Ort: Nånstans i Jämtland

tjejkompisar i Jämtland

Inläggav mickemicke » 2013-11-04 13:18:20

Skall tipsa en bekant om detta. M
mickemicke
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2013-11-02

tjejkompisar i Jämtland

Inläggav Alien » 2013-11-04 19:01:39

Vill du anordna en träff för enbart aspietjejer el för aspergerare i allmänhet?

Det är svårt nog att anordna allmänna aspergerträffar, att göra det för enbart aspietjejer blir ännu svårare.

Se även denna tråd: traff-med-enbart-kvinnor-t8878.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Tjejkompisar i Jämtland

Inläggav Musikern » 2013-11-04 20:36:28

mickemicke skrev:Skall tipsa en bekant om detta. M


Gör gärna det! =)



Alien skrev:Vill du anordna en träff för enbart aspietjejer el för aspergerare i allmänhet?

Det är svårt nog att anordna allmänna aspergerträffar, att göra det för enbart aspietjejer blir ännu svårare.

Se även denna tråd: traff-med-enbart-kvinnor-t8878.html


Är som du säger säkert svårt, men enbart tjejer vill jag lära känna. Ska ta en titt på den tråden också!
Musikern
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2013-10-29
Ort: Nånstans i Jämtland

Tjejkompisar i Jämtland

Inläggav Musikern » 2013-11-05 1:41:38

Kan utveckla anledningen lite till att jag vill ha en träff med enbart AS-tjejer. Det beror på att jag egentligen inte är ute efter att byta erfarenheter med någon, utan jag är ute efter vänskap. Jag vill få möjlighet att lära känna andra tjejer med AS som kan bli riktigt nära vänner till mig. Att ha en så nära vänskapsrelation med en kille, utan nån romans, skulle inte kännas rätt alls för mig. Särskilt inte eftersom jag har pojkvän. Och majoriteten av alla människor jag redan känner och umgås sporadiskt med är killar, så jag vill helt enkelt lära känna fler tjejer för att få nån slags balans =)

Så om det finns fler tjejer där ute i närheten som skulle vilja träffas så skriv skriv! För jag vill verkligen träffa er! ^^
Musikern
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2013-10-29
Ort: Nånstans i Jämtland

Re: Tjejkompisar i Jämtland

Inläggav Moggy » 2013-11-05 2:39:07

Så du är bara ute efter att alla ska bli vänner med just dig?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Tjejkompisar i Jämtland

Inläggav Musikern » 2013-11-08 0:14:09

Moggy skrev:Så du är bara ute efter att alla ska bli vänner med just dig?


Jag är väl inte ute efter att anordna ett träff för andras skull? Klart det är för min egen. Mitt mål är att få kontakt med AS-tjejer i Jämtland. Om en möjlighet att göra detta är genom att ordna nån slags träff så gör jag förstås det. Sen om det kommer tjejer som dessutom blir vänner med varandra är det väl positivt antar jag.
Musikern
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2013-10-29
Ort: Nånstans i Jämtland

Tjejkompisar i Jämtland

Inläggav Pink78 » 2013-11-09 12:11:21

Hej!!!

Jag har högfungerande Asperger och Adhd och bor i Hammerdal 6 mil norr om Östersund. Jag är 35 år gammal har sambo och tre barn 13, 9 och 5 år gamla.

Mina intressen är i första hand träning mest Styrketräning men även löpning. Jag gillar att dansa till dansband. Men även att vara på puben och dansa disco brukar bli Plaza i så fall.

Hör gärna av dej om du vill!!! :-)Happy
Pink78
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2011-10-25
Ort: Jämtland

Tjejkompisar i Jämtland

Inläggav stortrollet » 2013-11-09 20:13:36

Hej!

Jag bor i Östersund och skulle gärna delta på en träff för enbart tjejer. Jag brukar gå på Autism och Aspergerföreningens Aspergerträffar en gång i månaden men där är ju majoriteten killar.

Jag är 36 år och fick diagnosen Asperger syndrom/autismspektrumtillstånd, ADHD och DCD (utvecklingsrelaterad koordinationsstörning) nu i år som ersatte min gamla DAMP-diagnos. Men redan vid förra utredning var de inne på Asperger också så det var ingen överraskning precis. Men då hade jag bara träffat pojkar med Asperger så då kände jag inte igen mig och det utreddes aldrig vidare då.

Jag har en särbo och bonusdotter på snart 10 år som bor på en liten ort 10 mil från Östersund som jag träffar på helgerna. Jag tycker mycket om djur och min särbo har två katter. I min egen lägenhet har jag tyvärr inga husdjur förutom en och annan dammråtta som bosätter sig där ibland när jag inte orkat städa. Mina intressen är att sitta vid datorn, besöka Second hand affärer, läsa böcker, lyssna på musik, lyssna på föreläsningar m.m. Deltar också i lite olika grupper som på Röda korset och i kyrkan. Samlar på lite olika saker också bland annat troll.

Både Musikern, Pink78 och andra kvinnor i Jämtland (ja även övriga Sverige) får gärna höra av Er till mig om Ni vill. Kanske kan man bli vänner på exempelvis Facebook till att börja med. Hoppas fler tjejer/kvinnor också är intresserade och det skulle vara möjligt att träffas några stycken i verkligenheten i en träffgrupp för tjejer också.
stortrollet
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2013-01-14

Återgå till Träffar



Logga in