Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav colaflaska » 2013-11-05 0:32:03

Spelar bara nintendo och allra helst N64 även om jag har game cube och Wii också. När jag har råd ska det bli ett NES, har aldrig ägt ett men spelat väldigt mycket.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Julianus » 2013-11-05 6:28:31

Älskar tv spel :D

Min första spelkonsol var Nintendo 8-bitars som jag fick av föräldrarna :) Spel som jag har haft.

Nintendo: Teenage Mutant Ninja Turtles, Super Mario 1-3, Batman.

Sega Mega Drive: Strider, Altered Beast, Sonic the Hedgehog 1-3.
Julianus
 
Inlägg: 9399
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav thefilosofer » 2013-11-05 21:59:55

Jupp, lirar Natural Selection 2 som fan just nu. Asbra för att få upp adrenalinet på morgonen innan en sångtagning.
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Dandelo » 2013-11-05 22:25:36

thefilosofer skrev:Jupp, lirar Natural Selection 2 som fan just nu. Asbra för att få upp adrenalinet på morgonen innan en sångtagning.


Visst är det ett oofficiellt spel byggd på steam motorn? Minns att några närstående till mig spelade första spelet, och grafik och allt var prick som half life. Fast mer matchbaserat som CS.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Lunas Iovis » 2013-11-30 23:37:45

Ja. Nintendo~ Mycket retro! CastleVania III Dracula's Curse är bland favoriterna. Just nu spelas det The Legend of Zelda A Link Between Worlds på 3DS.
Lunas Iovis
 
Inlägg: 98
Anslöt: 2013-11-20
Ort: Norden

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav ratpizza » 2013-12-15 23:30:04

Jag gillar definitivt tv(data)spel. När jag var yngre var jag ganska såld på old-school äventyrs-spel men blev lite trött på den genren till slut och nu är jag mer inne i RPG,s. Jag är dock fortfarande old-school gamer (det är många klassiker jag aldrig spelade när dom var nya så jag har en hel del att ta igen där :wink: ) och har inte spelat särskilt många moderna spel och inte egentligen fastnat för nån av dom heller. Dark Souls däremot gillar jag verkligen, ser verkligen fram emot att spela uppföljaren. :D
ratpizza
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2012-03-07

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav antonius » 2013-12-15 23:41:12

Hej är det såna här ni menar, tv-spel, haha, coolt... :-)006


antonius
 
Inlägg: 21868
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Sadistic » 2013-12-16 0:17:38

Jag älskar spel, samlar på gamla konsoller för jag tycker det är kul. om jag hade kunnat hade jag lagt ännu mer pengar på det men begränsad ekonomi :c

favorit konsollen kommer nog alltid vara sega 16bit :3
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Cyan » 2013-12-18 5:42:57

Spelar inte så varierat numera, spelar mest bara nya spel ifall det typ släpps nått speciellt och har inte så bra koll på sånt längre, men, när jag var yngre så spelade jag igenom nya spel hela tiden och gick även hela tiden tillbaka till spel jag spelat innan och spelade igenom dem fler gånger. I vissa perioder så har jag nog spelat upp mot 10-12 timmar om dagen varenda dag. I brist på något bättre att göra och utan något som kunde ge tillräckligt med stimulering. Men inte lika mycket numera som sagt.

Minns inte vilka spel som var de första jag spelade, kanske Metroid eller Ice Climber eller Wrecking Crew, men var till NES iaf och var runt fem år då tror jag. Senare blev det SNES också, och Gameboy, och sen N64 och Gamecube efter det. När det gäller konsoler och så. Fast har ju spelat en hel del på PC med, faktiskt nog mest på den. Upptäckte ju till exempel emulatorer så att jag kunde spela konsolspel på datorn också, och då kunde jag ladda ner och spela alla gamla spel som jag hade missat eller som aldrig ens släpptes i Europa. Till exempel Final Fantasy 4/5/6. Inklusive att jag då och senare kunde ladda ner och spela Playstation/Playstation2/DS/GBA/Wii/Genesis spel tack vare det, och kunde även spela en del moddade spel så kunde återuppleva till exempel Super Metroid och LoZ: ALttP med samma grafikmotor och allt men att det var nya spel i övrigt när det gällde kartdesign och sånt. Plus att jag även kunde spela vissa spel som aldrig släppts utanför Japan på engelska tack vare inofficiella översättningar som man kunde patcha spelen med. Rätt bra med PC och att kunna ladda ner spel förresten för jag har nog inte spenderat en enda krona på nått spel på säkert tio år.

Spelat mest RPGn, men tycker om strategispel med. Fast har lixom spelat de flesta typer av spel som finns. Skulle däremot bli en rätt lång lista att räkna upp favoritspel eller spel som någon gång varit favoritspel för finns förmodligen minst hundra spel som jag spenderat över hundra timmars speltid på, och förutom dem så finns det nog ett par hundra andra spel som också vore värda att nämna. Finns ju ingen större mening att spela dåliga spel för då kan man ju lika gärna spendera tiden på att spela ett gammalt bra ett istället om det är så.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Re: Sv: Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Julianus » 2014-01-08 23:53:14

Lyfter tråden.

För de som är intresserade så pågår just nu dataspelsutställning på Tekniska museum ända till 27 april.

Länk: http://www.tekniskamuseet.se/1/5148.html
Julianus
 
Inlägg: 9399
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2014-01-16 2:53:48

Vill slå ett slag för Torchlight 2 ett diablo liknande hack & slash fast mycket mer casual och i min mening också mycket bättre.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav xGOVINDAx » 2014-01-18 18:23:44

Tvspel har varit ett av mina största intressen någonsin. Samlade på allt spelrelaterat i många år. Tyvärr sålde jag hela samlingen för praktiskt taget ingenting, då jag behövde pengar.
Jag tycker nog att de bästa konsolerna är PS2 och SNES. SNES för att de släpptes många bra spel och att grafiken är underbar. PS2 först och främst för att den är bakåtkompatibel. Hade den inte varit det så hade jag istället sagt PSX. Men det släpptes en del väldigt bra spel till PS2 också.

Här kommer min lista över väldigt bra spel:

Final Fantasy VI, VII, IX
Zelda - Windwaker
Okami
ICO
Metroid Prime / Metroid Prime 2
Silent Hill 2, 3
Animal Crossing (DS, GC)

Jag fick en PS3a i julklapp och har hunnit med att spela igenom Resistance, Modern Warfare 3 och Journey Collection. Är mitt uppe i Ni No Kuni.
I mitt tycke så slår PS3an Xbox360 med hästlängder.
xGOVINDAx
 
Inlägg: 131
Anslöt: 2014-01-18

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Zuumaester » 2014-01-20 10:03:52

Själv har jag en Nintedo 3DS, Playstation Portable, Playstation 2-3 och en trasig Nintendo DS.

Under mitt liv så har spelat så många spel att jag inte kan komma ihåg alla som jag spelat. Jag har spelat spel från NES, SNES, Gameboy, Gameboy Advance, DS, N64, Gamecube, Wii, PS2, PS3 samt några spel på Datorn. Den som jag har nu är diverse mycket mäktigare än dom som jag hade förut, trots att den fryser och hänger sig ibland mestadels på Youtube.

Dock så har jag bara ett 3DS-spel: Monster Hunter 3 Ultimate. Men jag liksom inte tycker den är något för mig, jag gillar atmosfären och konststilen men spelet tar så lång tid att komma någonvart! :-)ZZZ

Kategorier jag gillar:
DBZ, RPG, JRPG(bara några in den här kategorien), Actionäventyr och Sandbox spel.

Spel jag gillar:
Shadow of the colossus,
Disgaea 2 DHD,
One Piece Kaizoku Musou 2,
Dragonball Raging Blast 2,
Dark Souls (YES!),
Star Wars Kotor 1/2,
Fallout New Vegas,
Darksiders 2,
Ni No Kuni Wrath of the White Witch,
Dragon Age: Origins,
Yu-Gi-Oh! 5D's Tag Force 5,
Prototype 2,
Infamous 1/2.
Zuumaester
 
Inlägg: 397
Anslöt: 2014-01-19
Ort: Härnösand

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2014-01-21 18:06:13

xGOVINDAx skrev:Tvspel har varit ett av mina största intressen någonsin. Samlade på allt spelrelaterat i många år. Tyvärr sålde jag hela samlingen för praktiskt taget ingenting, då jag behövde pengar.
Jag tycker nog att de bästa konsolerna är PS2 och SNES. SNES för att de släpptes många bra spel och att grafiken är underbar. PS2 först och främst för att den är bakåtkompatibel. Hade den inte varit det så hade jag istället sagt PSX. Men det släpptes en del väldigt bra spel till PS2 också.

Här kommer min lista över väldigt bra spel:

Final Fantasy VI, VII, IX
Zelda - Windwaker
Okami
ICO
Metroid Prime / Metroid Prime 2
Silent Hill 2, 3
Animal Crossing (DS, GC)


Metroid Prime 1 & 2 de två bästa spelen till Gamecube, Retro Studios när de var som bäst Nintendo slösar bort deras talang på Donkey Kong.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav xGOVINDAx » 2014-01-21 18:16:56

Automaton skrev:
xGOVINDAx skrev:inte varit det så hade jag istället sagt PSX. Men det släpptes en del väldigt bra spel till PS2 också.

Här kommer min lista över väldigt bra spel:

Final Fantasy VI, VII, IX
Zelda - Windwaker
Okami
ICO
Metroid Prime / Metroid Prime 2
Silent Hill 2, 3
Animal Crossing (DS, GC)


Metroid Prime 1 & 2 de två bästa spelen till Gamecube, Retro Studios när de var som bäst Nintendo slösar bort deras talang på Donkey Kong.


Är det dem som gjort Donkey Kong Returns? Isf håller jag med dig fullt ut.
Jag gillar egentligen inget Donkey Kong. Eller jo, det allra första. Det tycker jag är roligt. Och frustrerande.
xGOVINDAx
 
Inlägg: 131
Anslöt: 2014-01-18

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2014-01-21 18:43:07

xGOVINDAx skrev:
Automaton skrev:
xGOVINDAx skrev:inte varit det så hade jag istället sagt PSX. Men det släpptes en del väldigt bra spel till PS2 också.

Här kommer min lista över väldigt bra spel:

Final Fantasy VI, VII, IX
Zelda - Windwaker
Okami
ICO
Metroid Prime / Metroid Prime 2
Silent Hill 2, 3
Animal Crossing (DS, GC)


Metroid Prime 1 & 2 de två bästa spelen till Gamecube, Retro Studios när de var som bäst Nintendo slösar bort deras talang på Donkey Kong.


Är det dem som gjort Donkey Kong Returns? Isf håller jag med dig fullt ut.
Jag gillar egentligen inget Donkey Kong. Eller jo, det allra första. Det tycker jag är roligt. Och frustrerande.


Det är Retro Studios som har gjort de nya versionerna av Donkey Kong Country till Wii, De äldre gjordes av Rareware (Som gjorde klassiker som Banjo Kazooie, Diddy Kong Racing, Perfect Dark, Goldeneye 007 till 64'at) som sedan blev uppköpta av Microsoft. Har Donkey Kong Country installerat på en emulator i mobilen. :) Håller med om att det är roligt men också fruktansvärt frustrerande ibland

Önskar att Retro Studios skulle kunna få ta sig an F-Zero serien eller Starfox, det är tid att Nintendo börjar uppmärksamma de bortglömda varumärkena i deras garderob. Ett nytt F-Zero skulle till och med kunna få mig att köpa skitkonsolen Wii U.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Zuumaester » 2014-01-21 19:49:42

Jag har också spelat två Star Wars Rogue Squadron spel till Gamecube, jag tycker att dom spelen var några av dom bästa jag någonsin spelat. :D
Zuumaester
 
Inlägg: 397
Anslöt: 2014-01-19
Ort: Härnösand

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Zuumaester » 2014-02-21 23:30:45

Nu så har jag lirat Hearthstone ett litet tag. Det var kult. :D
Zuumaester
 
Inlägg: 397
Anslöt: 2014-01-19
Ort: Härnösand

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav SabreKibs » 2014-02-22 20:27:21

Spel är livet :) Det är definitivt mitt största intresse ^^
SabreKibs
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-02-22

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Feldwebel » 2014-11-14 23:23:18

Jag är riktigt taggad på nya Dragon Age som kommer snart, älskar rpg spel där man kan utveckla relationer med sina följeslagare och Bioware gör det bättre än alla.

Feldwebel
 
Inlägg: 149
Anslöt: 2013-06-22
Ort: Stockholm

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2014-11-22 0:22:23

Feldwebel skrev:Jag är riktigt taggad på nya Dragon Age som kommer snart, älskar rpg spel där man kan utveckla relationer med sina följeslagare och Bioware gör det bättre än alla.



Helt fantastiskt spel, sitter just nu med det och bara plöjer quest efter quest. Väldigt djupt och en bra blandning mellan moderna spelmekaniker och äldre rollspel. Kör en female elven warrior inquisitor som slaktar mages höger och vänster (Templar), även fast min karaktär är romantiskt involverad med en annan elven mage. Jag satsar på att krossa magikernas revolution och införa strängare kontroll över dem.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Re: Sv: Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Julianus » 2014-11-24 4:07:48

Jag spelar väldigt mycket tv spel, funderar på att införskaffa en PS3 :)
Julianus
 
Inlägg: 9399
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Kaliber » 2014-12-18 17:15:28

Ja, för det mesta retro. Som N64 och ps2(om det nu är retro). Älskar även PC, och då är det indiespel som gäller. Dom ska gärna vara hemska, som The Cat Lady. Rent konstiga spel som The Dreammachine och Machinarium är också stora favoriter :D
Kaliber
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2014-12-18

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav mango » 2014-12-26 3:31:48

Jag är spelutvecklare själv och generellt så tycker jag om co-up spel, eller singel player spel som har stark story, snyggt utförande, bra enkla kontroller och mekanik.

några spel jag gillar är:
Nintendo 64
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Diddy kong racing
Super smash bros

Xbox
Gears of war
Tomb raider the survivor

iPad
Machinarium
Valiant heart

PC
Counterstrike
COD
Rise of nation

Men jag spelar inte så ofta som man kanske borde , jag är mer intresserad av att skapa spelen i sig.
Så de spel jag inte hinner spela men vill se så brukar jag titta på game walkthroughs på youtube, utan commentary
Då kan jag både studera spelet i sig och rita samtidig fast man missar ju såklart hela spel känslan.
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Återgå till Intressanta intressen



Logga in