Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Spindelmannen » 2013-08-30 17:22:44

:-)Happy



Moderator atoms - tråden har flyttats från avdelningen, Att leva som Aspergare.
Spindelmannen
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2013-08-28
Ort: Värmland

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Kimsey » 2013-08-30 17:30:27

Det beror på vad det är för tv-spel.
Spelar mycke MGS, Need for speed och GT.
Själv?
Kimsey
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2013-08-12
Ort: Örkelljunga

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Spindelmannen » 2013-08-30 18:47:56

MGS De va längesen ja körde :-)Happy
Rally spel är ju riktigt kul Forza horizon 4 spelar ja, o mycket online på BF3
Spindelmannen
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2013-08-28
Ort: Värmland

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav radix » 2013-09-06 12:39:25

inte tv-spel, men jag gillar en MMORPG (pc) vid namn Star Trek Online. Om nån börjar spela det så pm:a mig så kan jag donera lite sånt som nybörjare egentligen inte behöver..
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Hemmy » 2013-09-06 12:53:20

Spelare inte så mycket tv-spel längre.Men när jag spela så spela jag final fantasy spelen ,stort fann av dom.

Online spel spelar jag lite då och då.

UT99
Trackmania ,är dom spel jag spelat mest av,och har spelat på högsta nivån när jag väl körde mycket ,men håller knappast den klassen längre, för orkar inte spela så mycket längre.
Hemmy
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2012-10-01
Ort: Uppsala

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav hikikomori » 2013-09-06 13:51:10

Absolut, tv-spel är mitt i särklass största intresse! Delintressen är hårdvara och bevarande/digitalisering.
Har precis skaffat en ratt till dreamcast så det har blivit ganska mycket crazy taxi det senaste.
hikikomori
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2013-09-04
Ort: Göteborg

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav geocache » 2013-09-06 14:58:54

TV-spel spelar jag enbart tillsammans med Lilla Gumman, på hennes Wii-apparat. För min egen del blir det bara vääääldigt enstaka stunder med dataspel som schack, Mahjong och Tetris, i synnerhet sedan jag återupptog modellbyggehobbyn för något år sedan.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2013-09-06 22:17:13

Lite fel forumdel för att diskutera saker som inte har med AS/autism att göra.
Men ja, jag gillar spel. Det hade varit svårt att jobba som spelutvecklare annars! :D
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Little J » 2013-09-06 22:48:48

Klart att man gillar tv-spel ;-) Älskar faktiskt att spela tv-spel men dessvärre äger jag inget och har aldrig gjort vilket är trist trist trist. Nostalgisk som jag är så tycker jag såklart mest om SNES och playstation 1. Det fanns såå bra spel förr i tiden, det kanske det iof gör nu med bara det att jag inte hängt med i svängen.
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Charlie72 » 2013-09-06 23:03:59

Japp :-)Happy Men har tyvärr börjat bli åksjuk även när jag spelar o tyvärr ännu mer när nån annan spelar o jag tittar på :(
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav ajemen » 2013-09-06 23:29:39

Ja, Nintendos produkter tycker jag bäst om och det bästa TV-spelet som jag har spelat är The legend of Zelda: Ocarina of time.
ajemen
 
Inlägg: 893
Anslöt: 2013-04-03

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav kiddie » 2013-09-07 0:43:28

Jag spelade förr. Har lust att bränna pengar på en ny spelkonsoll och spel, finns ju mkt begagnat. Har bara kommit från det så jag vet inte vad jag vill ha. Jag slutade spela när grafiken blev viktigare än innehållet. Jag hoppas att innehållet har återtagit sin plats. Spelat mest på Nintendo 64 och Playstation (den första), men även lite på X-box, Wee osv.

Jag avskyr RPG, tycker inte om att skjuta hela tiden, gillar inga SIM-spel.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Extremofilen » 2013-09-07 0:57:21

Jag spelar en hel del tv-spel. Och det är hur roligt som helst!
Forza 4, Battlefield 3, GTA IV, Halo, Red Dead Redemption och mycket annat. Nu står jag redo inför hösten då GTA V och Battlefield 4 släpps :D

Sen så kommer DICE med ett nytt Mirror's Edge och Star Wars Battlefront till nästa generations spelkonsoler. Är taggad så in i bomben.
Extremofilen
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2013-04-11

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Geisha » 2013-09-07 4:36:04

Jag tycker om att spela tv-spel. ^^

Mitt favorit spel är utan tvekan "Final Fantasy X", det spelet har verkligen allt, och har berört mig på djupet! När jag klarade det och fick se det sorgliga slutet kunde jag inte hålla tillbaka tårarna längre... Jag älskar det verkligen av hela mitt hjärta, och har sedan flera år tillbaka nu hållit på med min andra spelomgång där jag ska maxa allt! Att jag har hållit på så länge är för att jag har spelat/spelar andra spel emellan, och för att jag under de senaste åren trappat ner på mitt tv-spelande ordentligt... :( Mina favorit karaktärer är: Tidus :-)154 , Auron :-)154 , Seymour :-)154 & Lulu :-)154! Min favorit aeon är isdrottningen Shiva! :-)154
Geisha
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2013-03-28
Ort: Stockholm

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2013-09-07 4:42:46

Har alltid gillat tv-spel enda sen jag fick min första konsol, en nintendo 64 på julafton 1998. Många goda minnen från min barndom kring alla konsoler man hade och använde, nu för tiden blir det dock inte så mycket spela av. Blir mest när jag besöker kamrater med tillgång till tv-spel eftersom jag själv har sålt alla mina.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav yestomtom » 2013-09-07 16:47:39

Första egna TV-spelet var Sega Mega Drive, köpt kring julen 1990. Innan dess hyrde vi NES och Vectrex från någon av de lokala videobutikerna.

Har ägt: Sega Mega Drive, Saturn, Dreamcast, NES, SNES, ATARI 2600, JAGUAR, XBox, Xbox 360. Har bara kvar mitt 360 som spelas lite då och då. Tycker om att de delar ut två spel varje månad sedan mitten av sommaren. Det har gjort att TV-spelandet fått lite ny renässans i hemmet.

Just nu längtar jag till Xbox One (tycks vara en av de få på nätet som gör det med tanke på det hatdrev som pågår mot MS och deras XO). Ska bli otroligt kul och spännande att prova Forza 5 samt en rad andra spel.

MMORPG - spel ligger dock varmare om hjärtat och spelas nästan dagligen. Känner mig lyckligt lottad då min fru också spelar lite. :-)173
yestomtom
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2013-09-05
Ort: NV Skåne

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Bullz » 2013-09-07 18:56:10

Spelade mer TV-spel förr, satt mycket farsan och spelade under barndomen och även min bror när han blev äldre. NES, SEGA, SNES och N64. Wizards and Warriors-spelen, Metroid och senare Zelda ocarina of time är väl de jag spelade mest...

Nuförtiden spelar jag endast FIFA och GTA på konsol(fan va skönt att det är september). Har svårt att fastna för nya spel förutom dessa. Nya Zelda-spel är ett undantag. Har alltid gillat Nintendos spel.

Spelar mer på dator, en typisk WoW-nörd.
Bullz
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2013-04-28

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav spejare » 2013-09-08 20:34:00

Jag gillar definitivt tv-spel! Men jag spelar bara på dator och har faktiskt aldrig ens ägt en konsol. Jag gillar mest spel av sandbox-typ, som är fria i formen och ibland är mer experiment än spel. Sånt är mindre vanligt på konsolerna. Dagens storbudgetspel är fantastiskt fina och imponerande, men de lockar mig sällan.
spejare
 
Inlägg: 95
Anslöt: 2013-07-07

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav bittin » 2013-09-08 20:36:53

TVspel är kul o lira :) dock har jag mest spelat PCspel på sista tiden :)
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Tor_och_i2p » 2013-09-29 12:00:55

Jag spelar mest på datorn(undantagsvis Android spel*). Brukade bli rätt mycket Teeworlds när jag hade en vettig internetanslutning som inte hade bandbredds-begränsning. Nu blir det mest Awesomenauts i singleplayer(practice mode). Lite World of Goo när jag har lust för en utmaning :)

*Vector Pinball. Förutom Android har jag spelat brickmania.rock på Rockbox men det är väldigt sporadiskt.
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav earlydayminer » 2013-09-29 12:12:56

Jepp!

1994 fick jag NES av min moder. Kid Icarus, Track & Field, Blades of Steel..

Sen fann jag skateboarden.

Mitt NES försvann, men jag har ingen aning om hur det försvann. Helt sjukt. Ett stort mysterium.

Hur som helst, det skulle ta en hel del år innan jag satte mig vid ett annat TV-spel. Nästa konsol blev en rejäl uppgradering i form av PS3.

Spelar mycket Need For Speed där NFS: Hot Pursuit (2010) är en klar favorit. En annan serie jag följde maniskt var Darksiders. Tyvärr gick det inget vidare för THQ och Darksiders 3 blir nog aldrig en verklighet. Och om det blir det så blir det nog långt ifrån 1 och 2 som jag tycker är riktigt kul att spela. Jag tycker om NHL-serien med, men det blir ingen utmaning och det är samma med NFS när man börjat bli riktigt bra. Spelade mycket Skate 2. Det är väl egentligen samma med nästan alla spel, men med Darksiders var det mycket variation och det trivdes jag med. Coola karaktärer, skön musik, hyfsat roliga labyrinter/pussel, coola kombinationer, roliga fajter och bra story.

I övrigt är jag lite mer av en PC-spelare.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Automaton » 2013-09-29 17:00:18

Darksiders rättigheterna köptes upp av Nordic Games så en trea kanske blir realitet med lite tur, man kan ju hoppas i alla fall.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Satanen » 2013-10-18 2:40:11

Klart, själv gillar jag spel som:
Ico
Shadow of the colossus
Journey
God of War
Bioshock
Heavy Rain
Beyond two souls
The Last of us
Satanen
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2010-01-21
Ort: Göteborg

Hej där! Nån mer här inne som gillar tv-spel?

Inläggav Dandelo » 2013-10-18 2:59:40

Satanen skrev:Klart, själv gillar jag spel som:
Ico
Shadow of the colossus
Journey
God of War
Bioshock
Heavy Rain
Beyond two souls
The Last of us


Alla du listade är superbra!
Måste ge mig på HD utgåvan av Ico & Shadow of the colossus. Den ligger där i hyllan.

Har totalt gett upp Skyrim på konsol. Jag älskar det men det är verkligen inte värt alla besvär spelet har.
Sätrer ner foten.
Har precis börjat spela Kingdom hearts Final mix HD. Så skoj!
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Återgå till Intressanta intressen



Logga in