Håller på att dö av uttråkning!!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Håller på att dö av uttråkning!!

Inläggav Natten » 2013-10-16 19:07:18

Finns det överhuvudtaget något exempel någonsin på någon som har dött enbart av uttråkning?
Natten
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 371
Anslöt: 2013-06-19
Ort: Miljonprogrammet

Håller på att dö av uttråkning!!

Inläggav Batman » 2013-10-16 19:08:03

antonius skrev:
Batman skrev:Jo men visst, det låter verkligen som en hållbar metod att äta på grund av att man är uttråkad.


Jamen älska först då, eller motionera, sen kan man väl äta lite, låter då som en utmärkt tidfördriv då och då :-)005

Att fastna i ett sådant mönster där mat styr så mycket hade jag absolut inte velat göra, bättra att hitta något som fungerar även i längden. Äta ska man göra för att leva och må bra - inte som sysselsättning :)
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

Håller på att dö av uttråkning!!

Inläggav antonius » 2013-10-16 19:14:14

Batman skrev:Att fastna i ett sådant mönster där mat styr så mycket hade jag absolut inte velat göra, bättra att hitta något som fungerar även i längden. Äta ska man göra för att leva och må bra - inte som sysselsättning


Håller med dig i sak, är inte själv ngn storätare äter knappt kött t ex, men att äta på det mest uppstyltade sätt har ju mänskligheten gjort i generationer, ta bara vilken högtid som helst så är ju måltiden med i så gott som alla religioner mm. Så det måste väl poängteras att nog är måltiden en sysselsättning för gemenskap och tillhörighet etc :-)063
antonius
 
Inlägg: 21878
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Håller på att dö av uttråkning!!

Inläggav slackern » 2013-10-16 19:14:55

Natten skrev:Finns det överhuvudtaget något exempel någonsin på någon som har dött enbart av uttråkning?


Kanske ska kolla på den här TV-serien?

Bild
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Håller på att dö av uttråkning!!

Inläggav Batman » 2013-10-16 19:21:56

antonius skrev:
Batman skrev:Att fastna i ett sådant mönster där mat styr så mycket hade jag absolut inte velat göra, bättra att hitta något som fungerar även i längden. Äta ska man göra för att leva och må bra - inte som sysselsättning


Håller med dig i sak, är inte själv ngn storätare äter knappt kött t ex, men att äta på det mest uppstyltade sätt har ju mänskligheten gjort i generationer, ta bara vilken högtid som helst så är ju måltiden med i så gott som alla religioner mm. Så det måste väl poängteras att nog är måltiden en sysselsättning för gemenskap och tillhörighet etc :-)063

Du har nog rätt, skriver mest utifrån egen erfarenhet då jag alltid bara upplevt mat som ett måste, ett tvång. Äter dessutom väldigt, väldigt begränsat och samma sak alla tre målen om dagen alla dagar i veckan. Så mat har jag aldrig varit något speciellt trevligt eller som något tidsfördriv för mig.

Men ser man andra verkar det vara tvärtom, att många äter som sysselsättning osv vilket i flera fall slutar med övervikt. Fast i och för sig, drar man på sig en övervikt kan man sedan fördriva tiden med att träna o banta, haha! Nej såklart inte, bäst att hitta något man tycker om att göra men som inte har med ens naturliga behov att göra, utan någon sysselsättning.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

Håller på att dö av uttråkning!!

Inläggav elle » 2013-10-16 20:16:07

Kathrine87 skrev:Jag har ingen sysselsättning o e hemma o känner mig jätte uttråkad. E de nån som känner med mig???
Moderator Gripandekylig - rättade i rubriken

lär dig ett östeuropeiskt språk. gillar du språk ? skaffa en brevvän där ni kan skriva riktiga brev
( alltså inga mail ).
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Håller på att dö av uttråkning!!

Inläggav Kathrine87 » 2013-10-16 20:30:56

Batman skrev:
Kathrine87 skrev:
Jo, men vad ska de leda till, jag tycker inte om o göra saker man inte har nytta av. Visst e de intressant men de också slöseri med tid för sen när projektet e klart så vet man inte vad man ska göra av med den.

Menar du allvar? Först skriver du att du inte vill göra något meningslöst för att sedan skriva att du kan tänka dig något inom modeindustrin. Finns det något större skämt än modeindustrin så snälla, upplys mig.


Nej, jag håller inte på med mode utan jag sitter o viker mina kläder. Jag har inte skrivit nåt för att avsiktligt säga att jag vill göra nåt inom mode.
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in