Killar, hur gör ni för att ragga?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Kathrine87 » 2013-10-15 14:27:07

nescio skrev:
Kathrine87 skrev:Försök vara mindre intelligent!
Är det attraktivt att vara dum? Jag tycker korkade människor bara är jobbiga.


haha jag skojade bara. tänkte o aspergers e intelligenta så kanske man måste bli mindre intelligent för att få napp o oftast e de ju korkade människor som blir nappade :)
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav plåtmonster » 2013-10-15 14:53:42

Så vad attraherar dig på riktigt?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Kathrine87 » 2013-10-15 14:59:52

plåtmonster skrev:Så vad attraherar dig på riktigt?


Jag tycker cheldon i the big bang theory e het :) :P
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav yakamoko » 2013-10-15 15:57:19

På krogen: spana in någon som du vill få kontakt med, låt henne se att du sett henne, men titta bort snabbt. Snegla lite försiktigt igen och titta bort igen, le lite (inte för stort, inte för mycket, bara lagom) titta igen och le rakt mot henne. Är hon intresserad kommer hon antagligen fram själv. Kanske med en gång, kanske "råkar" hon träffa på dig en halvtimma senare..

När du ska prata med henne, så försök att prata om någonting lite ytligt först (kommentera musiken, någonting du sett där inne), le lite, låt henne svara, lyssna på vad hon säger, ställ en försiktig följdfråga (ingenting privat), låt henne berätta, nicka och visa att du lyssnar och hänger med i vad hon säger. Svara (inte alltför ingående) på det hon frågar om dig eller vad du tycker om någonting. Låt henne styra samtalet.

Om hon verkar känna att du lyssnar och förstår henne så är du på rätt väg. Le lite extra, säg nåt om att hon är fin eller att hon är intressant, titta henne i ögonen försiktigt, le och titta bort. Rätt som det är går ni därifrån hand i hand ;)
yakamoko
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2012-12-27

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav yakamoko » 2013-10-15 16:01:06

nescio skrev:
Kathrine87 skrev:Försök vara mindre intelligent!
Är det attraktivt att vara dum? Jag tycker korkade människor bara är jobbiga.


Nej, jag tycker inte att det är attraktivt att vara dum eller verka korkad. Men inte heller någon som "kan allt" och "vet allt" och gärna vill berätta det eller har långa haranger om något som jag inte förstår, är attraktiv. Intelligenta, lite mystiska, ödmjuka människor är min favorit :)
yakamoko
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2012-12-27

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav radix » 2013-10-15 16:43:36

Det enda som egentligen funkat nånsin för mig, har varit att ha bra vänner med liknande intressen och sätt, som är bra på att samla fatt tjejer. En del av de tjejer som dras till de sociala med samma intressen kanske finner dig intressant efter lite prat osv.
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav nescio » 2013-10-15 19:16:49

yakamoko skrev:På krogen: spana in någon som du vill få kontakt med, låt henne se att du sett henne, men titta bort snabbt. Snegla lite försiktigt igen och titta bort igen, le lite (inte för stort, inte för mycket, bara lagom) titta igen och le rakt mot henne.
Blir hon inte bara rädd om hon ser att någon som ser ut som en galen seriemördare som just rymt från dårhuset tittar på henne?
nescio
 
Inlägg: 3839
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Automaton » 2013-10-15 21:01:04

antonius skrev:
Automaton skrev:Har ingen aning om hur man raggar ens, det här med kroppspråk och tyda ögonspråk är något jag synnerligen misslyckas med dagligen när det gäller kvinnor.

Antagligen därför jag vart ensam hela mitt liv, men efter ett tag slutar man bry sig och satsar på highscore i forever alone listan, eller hur många "friendzones" du kan nå.


Du är inte ensam, bara lite unik :-)Hug


Thanks man!
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Filfund » 2013-10-16 0:11:12

Två "bästa" raggreplikerna ever:

#1: Du ska inte tro att du kommer undan bara för att du är ful!!

#2: The Force must be strong with You, because Yodalicious.. :)
Filfund
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2013-10-12
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Filfund » 2013-10-16 0:15:26

nescio skrev:
yakamoko skrev:På krogen: spana in någon som du vill få kontakt med, låt henne se att du sett henne, men titta bort snabbt. Snegla lite försiktigt igen och titta bort igen, le lite (inte för stort, inte för mycket, bara lagom) titta igen och le rakt mot henne.
Blir hon inte bara rädd om hon ser att någon som ser ut som en galen seriemördare som just rymt från dårhuset tittar på henne?


Men sluta se ut så, då..?
Filfund
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2013-10-12
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Automaton » 2013-10-16 20:49:45

Hitta en bild på 9gag som beskriver dilemmat på ett bra vis

Bild
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Frimodig » 2013-10-16 21:44:17

Steg 1 är att hitta nån brud som är intressant.

Steg 2 är kontakt. Tekniken är att tydligt uttrycka sitt intresse för just henne. Ungefär "jag pratar med dig eftersom jag är kär i dig".

Sen sitter man nära, och tittar ibland i hennes ögon, icke-hotfullt. Sen går det som det går.

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav KrigarSjäl » 2013-10-16 21:45:50

yakamoko skrev:På krogen: spana in någon som du vill få kontakt med, låt henne se att du sett henne, men titta bort snabbt. Snegla lite försiktigt igen och titta bort igen, le lite (inte för stort, inte för mycket, bara lagom) titta igen och le rakt mot henne. Är hon intresserad kommer hon antagligen fram själv. Kanske med en gång, kanske "råkar" hon träffa på dig en halvtimma senare..

När du ska prata med henne, så försök att prata om någonting lite ytligt först (kommentera musiken, någonting du sett där inne), le lite, låt henne svara, lyssna på vad hon säger, ställ en försiktig följdfråga (ingenting privat), låt henne berätta, nicka och visa att du lyssnar och hänger med i vad hon säger. Svara (inte alltför ingående) på det hon frågar om dig eller vad du tycker om någonting. Låt henne styra samtalet.

Om hon verkar känna att du lyssnar och förstår henne så är du på rätt väg. Le lite extra, säg nåt om att hon är fin eller att hon är intressant, titta henne i ögonen försiktigt, le och titta bort. Rätt som det är går ni därifrån hand i hand ;)

Så formelenkelt är det knappast. Det handlar mycket om timing, stämning, utstrålning, personkemi och annat svårdefinierat.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-16 22:21:08

Snälla, ragga inte, lär känna folk, sen kanske fatta tycke.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav nallen » 2013-10-16 22:47:02

Vaniljflickan skrev:Snälla, ragga inte, lär känna folk, sen kanske fatta tycke.

Varför då?
Det är ju bara ett djävla slöseri med ork och tid om det inte blir nåt.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Automaton » 2013-10-16 23:00:14

Vaniljflickan skrev:Snälla, ragga inte, lär känna folk, sen kanske fatta tycke.


Bra sagt! Bättre att verkligen lära känna personen innan man ger sig ut på mer känslomässigt djupare vatten.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2013-10-16 23:15:16

Automaton skrev:Bra sagt! Bättre att verkligen lära känna personen innan man ger sig ut på mer känslomässigt djupare vatten.


Prata först ligga sen, inte ligga först prata sen. Men vem tänker på det när kåtheten vibrerar i luften och kläderna bara virvlar av en och man slänger sig på sängen och för en utomstående skulle det se ut som man försöker äta upp varann, som sexscenen i ''Varats Olidliga Lätthet'' när Daniel Day-Lewis och Lena Olin gick lös på varann. :-)005
antonius
 
Inlägg: 21868
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-17 6:46:33

nallen skrev:
Vaniljflickan skrev:Snälla, ragga inte, lär känna folk, sen kanske fatta tycke.

Varför då?
Det är ju bara ett djävla slöseri med ork och tid om det inte blir nåt.


Oavsett vad man vill med personen sen så är det en bättre utgångspunkt och inte minst för en själv.
Det är väl inte slöseri med tid att lära känna människor, man kan ju alltid lära sig något nytt, det finns spännande och intressanta människor där ute.
Men visst får man väl leta om man är ute efter något särskilt.
Via en person kan du ju alltid lära känna fler.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav nallen » 2013-10-17 22:14:20

Vaniljflickan skrev:Det är väl inte slöseri med tid att lära känna människor [...]

Jag skulle snarare säga att det i de allra flesta fall enbart är slöseri med uppmärksamhet, tid och energi att "lära känna människor" - det är väldigt få som har nåt intressant att komma med.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Frimodig » 2013-10-17 22:36:07

nallen skrev:
Vaniljflickan skrev:Det är väl inte slöseri med tid att lära känna människor [...]

Jag skulle snarare säga att det i de allra flesta fall enbart är slöseri med uppmärksamhet, tid och energi att "lära känna människor" - det är väldigt få som har nåt intressant att komma med.


Ok.

Hur identifierar du de som har nåt intressant att komma med?

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Krake » 2013-10-17 23:25:18

Håller med nallen. ungefär 99% av alla människor är fullständigt ointressanta. Av intresse är människor som är möjliga, eller i alla fall besitter kännetäcken på möjlighet, att kommunicera med vilket kräver (ursäkta mig för elitismen) intelligens, humor, okonventionalitet och eftertanke. Frimodig exempelvis är hyfsat intressant eftersom han besitter intelligens och är okonventionell men jag skulle nog ha svårt att kommunicera med honom så han fungerar bara på avstånd som en sorts se men inte röra variant (metafor).

Hur man raggar har jag däremot ingen aning om. Hur man hittar människor värda att lära känna har jag heller ingen aning om.
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Frimodig » 2013-10-18 14:57:06

Krake skrev:Håller med nallen. ungefär 99% av alla människor är fullständigt ointressanta. Av intresse är människor som är möjliga, eller i alla fall besitter kännetäcken på möjlighet, att kommunicera med vilket kräver (ursäkta mig för elitismen) intelligens, humor, okonventionalitet och eftertanke. Frimodig exempelvis är hyfsat intressant eftersom han besitter intelligens och är okonventionell men jag skulle nog ha svårt att kommunicera med honom så han fungerar bara på avstånd som en sorts se men inte röra variant (metafor).

Hur man raggar har jag däremot ingen aning om. Hur man hittar människor värda att lära känna har jag heller ingen aning om.


Fast problemet är att du inte vet i förväg vilka som är ointressanta att ha kontakt med. Folk har en massa lager inom sig.

Eftersom jag är bra på att plocka fram människors dolda sidor, så har jag en helt annan bild än du har, när det gäller hur många som är värda att lära känna.

Det skulle nog bli lite genant om du och jag träffades person till person, krake.

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Krake » 2013-10-18 16:01:54

Det skulle nog bli lite genant om du och jag träffades person till person, krake.


Precis vad jag skrev.
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Azo85 » 2013-10-18 17:53:23

Vaniljflickan skrev:Snälla, ragga inte, lär känna folk, sen kanske fatta tycke.


Hela poängen är att komma till sexuellt umgänge med så lite obetald arbetstid investerad som möjligt. Allt tid som inte går åt till att knulla är obetald arbetstid som jag egentligen borde skicka fakturor för, så oerhört tråkiga tycker jag att kvinnor (egentligen alla) är. Sitta ned lära känna och prata frångår helt och hållet syftet. Meningen är sexuellt umgänge allt annat som kostar tid är obetald arbetstid.

Vill jag ha någon att prata med ringer jag upp en pensionerad allmänläkare, en teoretisk fysiker eller annan person som faktiskt har något intressant att säga. Ragga gör man för att få ligga inget annat.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in