Promenad i Huddinge Oktober

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Promenad i Huddinge Oktober

Inläggav marroba » 2013-10-03 13:55:14

Alla är välkomna att promenera med mig och min tjej fredagen den 11 oktober klockan 13. (Eller har ni bättre förslag på tid?) Frisk luft, ännu friskare motion och vacker natur utlovas! Vi tänkte börja och sluta vid Huddinge station (Res dit med SL) och vandra både på trottoar och i skog, så ta med kängor som klarar av att gå i våt jord och ojämn mark!

Karta: http://kartor.eniro.se/m/nOuiz

Rundan är ca 5-6 km lång och tar 1½-2 timmar att gå, mer om vi tar många pauser för att njuta av naturen. Vi räknar med en halvtimme strosande till skogen via ankdammarna, en halvtimme tillbaka, och drygt en halvtimme för vilopauser och skogsvandring. Vi är alltså tillbaka vid stationen ungefär klockan 14:30-15.

Ingen restaurang eller mat är planerad, men vi rekommenderar att ni tar med vatten eller något annat törstsläckande. Sköna sittplatser kan inte garanteras, så om ni vill ta med matsäck, ta helst något som går att äta ståendes, exempelvis frukt. I Huddinge centrum finns självklart butiker och restauranger om någon/några av oss vill äta efter rundan.

Tips:

* Det är höst och kallt! Klä er så att ni klarar av regn och natur. Vi vill inte behöva ställa in på grund av regn eller kyla. Bra skor som inte läcker in vatten är viktigt.

* Om ni gillar att fotografera, ta gärna med kameror.

Vi ses :-)005
marroba
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Stockholm

Promenad i Huddinge Oktober

Inläggav Lyysa » 2013-10-03 14:58:43

Så ni ska ända bort till Källbrinks, ja det förklarar ju vad det var för skog du pratade om. Blev lite förvånad då du pratade om att promenera i en skog nära Huddinge C, trodde inte du skulle mena den skogen. :P

Hade nog hängt på om det inte vart så att tiderna inte alls passar ihop med mina lektioner tyvärr.
Lyysa
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2013-03-15
Ort: Arkham Asylum

Promenad i Huddinge Oktober

Inläggav marroba » 2013-10-03 17:28:14

Lyysa skrev:Så ni ska ända bort till Källbrinks, ja det förklarar ju vad det var för skog du pratade om. Blev lite förvånad då du pratade om att promenera i en skog nära Huddinge C, trodde inte du skulle mena den skogen. :P

Hade nog hängt på om det inte vart så att tiderna inte alls passar ihop med mina lektioner tyvärr.
Känner du till området alltså? Vad trodde du vi menade? Det skulle kanske vara bättre med lördag om du har lektioner på fredagen. Men jag vet inte om det krockar med annat du har elle andra som kanske vill komma. Det är mycket "annat" på lördagar... :-)063
marroba
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Stockholm

Promenad i Huddinge Oktober

Inläggav Lyysa » 2013-10-03 18:33:17

Känner till, jag bor i närheten så jag vistas där ofta hehe. :P

Nej det fanns inget jag trodde ni menade och det var därför jag blev förvånad då jag läste att ni skulle gå till en skog eftersom det inte riktigt ligger någon som jag personligen räknar till "Huddinge C", där finns mest bara parker och sånt. Men sen kollade jag kartan och ja upptäckte att ni menade Källbrink.
Lyysa
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2013-03-15
Ort: Arkham Asylum

Re: Promenad i Huddinge Oktober

Inläggav marroba » 2013-10-09 10:19:16

inställt pga bristande intresse :-( :'( :-[
marroba
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Stockholm

Promenad i Huddinge Oktober

Inläggav HGJ » 2013-10-10 20:15:26

marroba skrev:Det skulle kanske vara bättre med lördag om du har lektioner på fredagen. Men jag vet inte om det krockar med annat du har elle andra som kanske vill komma. Det är mycket "annat" på lördagar... :-)063

Folk är nog generellt mer upptagna på fredagar (av arbete, skola etc.) än på lördagar.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5324
Anslöt: 2007-06-02

Återgå till Träffar



Logga in