Tolka FQ-testresultat?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tolka FQ-testresultat?

Inläggav Inpius » 2013-08-31 12:27:41

Hej! Jag gjorde ett FQ-test idag, men förstod inte alls hur man ska tolka resultatet eller vad det betyder angående AS. Jag har inte fått någon diagnos på papper än (även om både jag och mamma är helt säkra på att jag har det) och det är därför jag gör en massa olika tester, jag vill liksom veta om det är någon idé att dra igång en utredning. Såhär stod det:

Mitt resultat: 37,0

Genomsnittligt resultat för män med ASD: 51,7

Genomsnittligt resultat för kvinnor med ASD: 51,4

Genomsnittligt resultat för män med misstänkt ASD: 44,0

Genomsnittligt resultat för kvinnor med misstänkt ASD: 48,4

Genomsnittligt resultat för NT-män: 65,1

Genomsnittligt resultat för NT-kvinnor: 72,3

Vad ska jag dra för slutsats av detta? Tacksam för svar!

PS. Vad finns det för negativa konsekvenser av att få diagnos på papper? Har hört att man kan få problem med t.ex. körkortstillstånd och sånt. Är det så? Finns det fler negativa konsekvenser? DS.
Inpius
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2013-05-15

Tolka FQ-testresultat?

Inläggav Charlie72 » 2013-08-31 12:34:27

Vet inte vad det är för test?
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Tolka FQ-testresultat?

Inläggav Inpius » 2013-08-31 12:55:51

Charlie72 skrev:Vet inte vad det är för test?


FQ, "Friendship Quotient", ett test som handlar om vänskap. Hur bra man är på att skaffa vänner, hur emotionellt involverad man är med sina vänner, hur intesserad man är av sina vänners upplevelser/känslor/åsikter/liv, vad man har för syfte med att ha vänner och så vidare. Det var länkat från en sida med olika Aspergertest, tillsammans med AQ-testet, Rdos Aspie quiz, EQ-testet och så vidare.
Inpius
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2013-05-15

Tolka FQ-testresultat?

Inläggav Inpius » 2013-08-31 16:10:39

Ingen som vet hur man läser av det där resultatet? Blir så frustrerad av att det inte finns konkreta resultatmått som i typ AQ-testet (där 32 är minimumgränsen för AS och 16,4 är genomsnitt för NT)
Inpius
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2013-05-15

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in