Strategitips välkomnas!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Strategitips välkomnas!

Inläggav Brevo » 2013-08-29 16:30:12

Vet inte riktigt vilken tråd detta ska in i, så om mod. har svaret så flytta den gärna rätt.

Är en 30 årig man som har asperger som aldrig upplevt svårigheter med att träffa kvinnor, mina svårigheterna börjar med att få dem att stanna. Har prövat med många, men det faller alltid på målsnöret. Det blir till ett Moment 22. Är jag ”inrutad” då funkar tidsuppfattningen helt okej, men vill kvinnan att jag ska vara lite mer spontan, då blir det en glidande skala, mer spontanitet gör det svårare med tidsuppfattningen.
Jag är inte snygg men ser inte oäven ut, jag skiter totalt i många konvenans normer, är inte helt i avsaknad av en viss charm, hyfsat smart, i varje fall så pass att kan knyta min egna skor. Jobbar som projektledare, inte IT ;), universitetsexamen och jobbar med det är jag utbildat mig för. Sen har jag som alla andra intressen, om än särintressen. Så med andra ord är jag inte ett kap men heller inte ett riktigt bottennapp, en vanlig svenne men med en bugg i programmeringen.

Är alltid extremt tydlig med det redan i början av relationen, men uppenbarligen så kommunicerar jag mig fel då det alltid avkrävs mig mer spontanitet. Givetvis finns det redan ett svar på det ”hitta någon som accepterar dig för den du är”, men hur i helvete gör man det? Jag attraherar uppenbarligen enbart kvinnor med rätt så ”rigorösa” önskedrömmar vad gäller spontanitet ;).