Manga och Anime.

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Manga och Anime.

Inläggav rinrin » 2012-07-14 0:33:15

Vad tycker ni? Death Note, är Kira as/autist? Att L, Near och Mellow är det är helt klart.

Clamp är mästerligt skickliga på sin konst. Min favorit av Clamp är xxxHolic. Jag älskar verkligen känslan jag fick av att läsa den, lägmäld, långsam oöverkomlig övergivenhet. Som att svepas in i en kylig grå dimma innan gryningen precis när sommaren övergår i höst. :-)Happy :D :-)Happy
rinrin
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-06-23
Ort: Stockholm

Re: Manga och Anime.

Inläggav CaptainGonga » 2012-07-16 15:26:29

Hetalia, Death Note, Naruto, Bleach, Fullmetal Alchemist, Beyblade.. ... tja, jag är väldigt mycket inne på manga och anime.. xD

*ska på mitt fjärde konvent snart också*
CaptainGonga
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2012-07-16
Ort: Söråker

Manga och Anime.

Inläggav evveb » 2012-11-21 2:26:13

Elfen Lied! Alla som gillar anime. Titta på den. Sjukt bra.

evveb
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2012-06-26
Ort: Norrköping

Manga och Anime.

Inläggav DIProgan » 2012-11-21 11:51:42

Såg den för åtta år sedan men tack ändå.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Manga och Anime.

Inläggav evveb » 2012-11-21 15:21:05

DIProgan skrev:Såg den för åtta år sedan men tack ändå.


Då var tipset tydligen inte till dig.
evveb
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2012-06-26
Ort: Norrköping

Manga och Anime.

Inläggav Valedria » 2013-07-16 11:27:59

Jag verkligen älskar en som heter "Kimi ni Todoke". Den tar upp olika problem i skolan, och vad som kan hända när människor dömer andra efter utseende, och vad som kan hända när rykten sprids. Innehåller sorgliga och glada stunder, och en hel del romantik. Är ju trots allt en shoujo.
Valedria
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2013-07-16

Manga och Anime.

Inläggav DIProgan » 2013-07-16 14:04:06

Valedria skrev:Jag verkligen älskar en som heter "Kimi ni Todoke". Den tar upp olika problem i skolan, och vad som kan hända när människor dömer andra efter utseende, och vad som kan hända när rykten sprids. Innehåller sorgliga och glada stunder, och en hel del romantik. Är ju trots allt en shoujo.

Älskar den också.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Manga och Anime.

Inläggav Valedria » 2013-07-17 10:05:40

DIProgan skrev:
Valedria skrev:Jag verkligen älskar en som heter "Kimi ni Todoke". Den tar upp olika problem i skolan, och vad som kan hända när människor dömer andra efter utseende, och vad som kan hända när rykten sprids. Innehåller sorgliga och glada stunder, och en hel del romantik. Är ju trots allt en shoujo.

Älskar den också.
Har du läst "Suki-tte Ii na yo" eller som den heter på engelska, "Say I love you". Den är också riktigt bra.
Valedria
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2013-07-16

Manga och Anime.

Inläggav DIProgan » 2013-07-17 10:12:10

Valedria skrev:Har du läst "Suki-tte Ii na yo" eller som den heter på engelska, "Say I love you". Den är också riktigt bra.
Nej manga läser jag inte det blir bara anime. Det finns dock en anime av den så kan kolla upp den.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Manga och Anime.

Inläggav Valedria » 2013-07-17 11:54:16

Gör det. Den är helt klart sevärd. Ser på den som anime också, men jag har kommit mycket längre i mangan.
Valedria
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2013-07-16

Manga och Anime.

Inläggav Thanatos84 » 2013-07-21 19:59:43

Tänkte bara promota mitt eget träfförslag i kontakttråden.
eventuellt-meetup-pa-narcon-animekonvent-i-linkoping-t34667.html

Finns det några som skall till NärCon och vill komma samman där vid något tillfälle, under fredagen eller lördagen?
Thanatos84
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2010-02-13

Manga och Anime.

Inläggav DIProgan » 2013-07-21 20:05:45

Valedria skrev:Gör det. Den är helt klart sevärd. Ser på den som anime också, men jag har kommit mycket längre i mangan.
Den var bra för oss som gillar drama och romantik. Kimi ni Todoke kanske var snäppet bättre men bägge hade sin charm :)
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Manga och Anime.

Inläggav NIF » 2013-08-02 3:35:51

Kan någon föreslå en Anime som kan mäta sig med Rurouni Kenshin Tsuiokuhen. En Seinen med mycket djup, starka karaktärer och ett fantastiskt soundtrack är vad jag letar efter, bryr mig inte om vad handlingen handlar om så länge den är stark i sig.
NIF
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-09-15
Ort: Karlskrona

Manga och Anime.

Inläggav Valedria » 2013-08-02 10:00:49

NIF skrev:Kan någon föreslå en Anime som kan mäta sig med Rurouni Kenshin Tsuiokuhen. En Seinen med mycket djup, starka karaktärer och ett fantastiskt soundtrack är vad jag letar efter, bryr mig inte om vad handlingen handlar om så länge den är stark i sig.
Jag har inte sett Rurouni Kenshin Tsuiokuhen så jag kan inte jämföra, men två seinen som jag tycker är bra är Black lagoon och Hellsing.
Valedria
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2013-07-16

Manga och Anime.

Inläggav FaceOfBoe » 2013-08-04 20:05:11

Valedria skrev:Jag har inte sett Rurouni Kenshin Tsuiokuhen så jag kan inte jämföra, men två seinen som jag tycker är bra är Black lagoon och Hellsing.


Lägger du till Elfen Lied och Neon Genesis Evangelion så har du mina favoriter där.
Det är serier som jag tror dem flesta som sett dem skulle rekommendera.
FaceOfBoe
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2013-01-05
Ort: Skåne

Manga och Anime.

Inläggav Valedria » 2013-08-05 11:31:41

FaceOfBoe skrev:
Valedria skrev:Jag har inte sett Rurouni Kenshin Tsuiokuhen så jag kan inte jämföra, men två seinen som jag tycker är bra är Black lagoon och Hellsing.


Lägger du till Elfen Lied och Neon Genesis Evangelion så har du mina favoriter där.
Det är serier som jag tror dem flesta som sett dem skulle rekommendera.
Själv är jag inte förtjust i Elfen Lied. Tycker inte om vissa inslag av den
Valedria
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2013-07-16

Manga och Anime.

Inläggav NIF » 2013-08-10 2:34:17

Elfen Lied var ok, Helsing var bra, NGE är också bra men varken den eller de andra är ens i närheten av Tsuiokuhen men ska ge Black Lagoon en chans :)
NIF
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-09-15
Ort: Karlskrona

Manga och Anime.

Inläggav DIProgan » 2013-08-10 8:04:00

Inget är i närheten av NGE snarare. fight fight :P
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Manga och Anime.

Inläggav NIF » 2013-08-10 16:15:04

Tyckte slutet var för "convenient" för min smak. Sen tycker jag det ska vara mer som händer mellan varje ankommande Apostel för inte händer det så himla mycket mellan och en del av det som händer mellan är comic relief på shounen nivå. Sen ifrågasätter jag att om det är så kort tid som utspelas mellan varje ankommande apostel varför anfaller inte flera på en gång?

Sen har du antagligen inte sett Tsuiokuhen så du kan inte göra en bedömning av hur bra den är i jämförighet mot NGE.

NIF
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-09-15
Ort: Karlskrona

Manga och Anime.

Inläggav Valedria » 2013-08-13 11:07:35

Tack vare att jag är mer av en shoujofantast har jag lite annat tänk. Kunde som sagt inte läsa Elfen Lied, var för brutal, så jag slutade efter hennes flykt. NGE är lite för konstig för att jag ska uppskatta den. Men Rurouni Kenshin är ganska bra som sagt, men jag läser mangan.
Valedria
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2013-07-16

Manga och Anime.

Inläggav suuuunnaaa » 2013-08-26 14:38:08

jag har läst mangaböckerna deathnote 1 och kingdomhearts 2 som jag verkligen gillade. jag ska förmodligen läsa hela båda serierna:) Death Note handlar om en kille (light yagami) som heter light som hittar en anteckningsbok som kallas death note. om man skriver ett namn i den boken så dör den personen.
Death Note tillhör en dödsgud som slängde ner den på jorden för att han va trött på att vara dödsgud. Light börjar skriva namn på brottlingar i death note för att göra världen bättre men då börjar polisen försöka ta reda på vem som mördar brottslingarna. Den är jätte spännande och en bok som jag verkligen fastande i.
Kingdom hearts serierna handlar om Sora som tillsammans med kalle anka,musse pig och pluto ger sig ut för att rädda dom olika värdarna från att försvinna. The heartless som dom kallas försöker förstöra alla världar och Sora som har the keyblade är utvald till att ställa allt till rätta. Sora har 2 kompisar som heter Kairi och Riku och berättelsen börjar med att dom 3 är på en ö och dom vet inte hur dom kom dit men sen så kommer dom förstå mer och mer vad som hänt.
Denna serie är minst lika spännade och jag rekomenderar båda till alla som gillar spänning och manga.
Jag tror att kingdom hearts är mer för barn och tonåringar men jag rekomenderar endå båda till tonåringar och vuxna.
länkar till lite mer om serierna :
http://www.sfbok.se/kat/bokkatalog.asp? ... &katalog=9
http://www.sfbok.se/kat/bokkatalog.asp? ... &katalog=9
suuuunnaaa
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2013-01-09
Ort: Kallhäll

Manga och Anime.

Inläggav suuuunnaaa » 2013-08-26 14:47:35

tips på anime:
spitited away som handlar om chihiro en tjej som ska ta tillbaka sina föräldrar från häxan ubaba. ubaba har förvandlat hennes föreldrar till grisar och om inte chihiro befriar dom genom att jobba på ubabas badhus för andar så kommer dom att serveras som mat på badhuset.
trailer: http://www.youtube.com/watch?v=6az9wGfeSgM

the secret of arriety handlar om arriety och hennes föreldrar som är någon form av minifolk som alltid måste gömma sig för människor men sen så blir arriety typ kär i någon kille och dom får problem.
jag har inte sett den men jag ska det absolut.
trailer:http://www.youtube.com/watch?v=Vp2nb9Vq0yY

howls moving castle handlar om en flicka (minns inte namnet) som blir förvandlat till en gammal gumma av en häxa och hon måste ta sig till trollkaren howls levande slott för att bryta förtrollningen.
denna är jätte spännande och ganska lik spirited away.
trailer:http://www.youtube.com/watch?v=UibodUGoL4M
suuuunnaaa
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2013-01-09
Ort: Kallhäll

Manga och Anime.

Inläggav DIProgan » 2013-08-26 21:17:55

NIF skrev:Sen har du antagligen inte sett Tsuiokuhen så du kan inte göra en bedömning av hur bra den är i jämförighet mot NGE.
Eh? Det har jag absolut och den är bra, framför allt musiken men ingen NGE. Om slutet dvs. End of Evangelion inte serieslutet är "Convenient" så har du väl typ aldrig sett en normal film i ditt liv utan bara allt tungt som finns. För att göra det ännu mer komplicerat se de nya Evangelion filmerna där den tredje går helt bananas (för bananas för att längre va bra)
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Manga och Anime.

Inläggav Hemmy » 2013-08-26 21:53:41

Har kollat på en hel del animes under åren.

Min favorit gener är sports ,tror jag sett nästan alla animes i den genern.
Martial arts och super powers är också nåt jag gillar.

Har svårt för att kolla på geners med romantik att göra ,blir så deppig av dom bara.
Fast ja nån gång kan det gå bra, fast sällan.
Hemmy
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2012-10-01
Ort: Uppsala

Återgå till Intressanta intressen



Logga in