"Jag vill vara din vän"

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Har ja missat nåt nu ??

Inläggav ufo » 2007-11-18 0:37:13

asmig skrev:Men de kan ju va så att man först bara vill bli vänn, men så uptäcker man hastigt att man blir jäkla knullsugen. Ska man inte säga det då :oops:

Jovisst men har man rätt att bli sur på den som inte känner för sex?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav asmig » 2007-11-18 0:41:34

MsTibbs skrev:[Jag sa tillslut att jag var nazist för att få vara ifred och han liksom "det gör inget, vi kan vara ihop ändå"... det är f-n höjden av trögfattadhet från hans sida... :D



Black Lederhosen fetich :shock:
Senast redigerad av asmig 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
asmig
 
Inlägg: 166
Anslöt: 2007-10-21
Ort: Stockholm

Inläggav Tess » 2007-11-18 0:46:07

tvilling99 skrev:Jag är inte rädd för att säga det,det finns kanske andra som inte gillar när man skriver knulla på forumet däremot.


Jag sa det ju iofs på skoj. Lite med glimten i ögat liksom.
Senast redigerad av Tess 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
Tess
 
Inlägg: 1057
Anslöt: 2007-01-28

Re: Har ja missat nåt nu ??

Inläggav asmig » 2007-11-18 0:49:51

ufo skrev:
asmig skrev:Men de kan ju va så att man först bara vill bli vänn, men så uptäcker man hastigt att man blir jäkla knullsugen. Ska man inte säga det då :oops:

Jovisst men har man rätt att bli sur på den som inte känner för sex?


Nä, bara kompisen i den egna brallan :lol:
Senast redigerad av asmig 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
asmig
 
Inlägg: 166
Anslöt: 2007-10-21
Ort: Stockholm

Inläggav MsTibbs » 2007-11-18 0:52:24

asmig skrev:
MsTibbs skrev:[Jag sa tillslut att jag var nazist för att få vara ifred och han liksom "det gör inget, vi kan vara ihop ändå"... det är f-n höjden av trögfattadhet från hans sida... :D


Black Lederhosen fetich :shock:


HAHA!!! :D *inte tagit av sig uniformen än efter "strid i bebyggelse"*
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav tvilling99 » 2007-11-18 14:45:23

Det förstod jag väl att det var på skoj,tess!
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99
 
Inlägg: 8404
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Kul fakta!

Inläggav pepsie » 2007-11-18 15:03:08

Visste ni att dykare och piloter oftast får flickor... De vistas i en (farlig) miljö där trycket påverkar urvalet så att de manliga kromosomerna väljs bort.
Då en man har 200-400 miljoner spermier i en sats, kan han befrukta typ många kvinnor. Därför är det viktigare att det föds kvinnor i krissituationer. En enda man kan i princip befrukta alla kvinnorna, så alltså föds kvinnorna i flertal...
(rätta mej gärna om ni kan mer än mej :)

Natural Selection - Can't be wrong
Senast redigerad av pepsie 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
pepsie
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2007-07-08
Ort: malmö

Re: Kul fakta!

Inläggav MsTibbs » 2007-11-18 17:14:03

pepsie skrev:Visste ni att dykare och piloter oftast får flickor... De vistas i en (farlig) miljö där trycket påverkar urvalet så att de manliga kromosomerna väljs bort.
Då en man har 200-400 miljoner spermier i en sats, kan han befrukta typ många kvinnor. Därför är det viktigare att det föds kvinnor i krissituationer. En enda man kan i princip befrukta alla kvinnorna, så alltså föds kvinnorna i flertal...
(rätta mej gärna om ni kan mer än mej :)

Natural Selection - Can't be wrong


Du har rätt då det gäller farliga miljöer. Militärer inom radio/strålning föder ochså ungefär 75% flickebarn. Generellt föds det fler pojkbäbisar än flickbäbisar, men pojkbäbisarna dör oftare; därmed finns det fler flickor i samhället. Förmodligen av det skäl du anger. Lämpligast är dock lika många kvinnor och män; då blir det bättre variation. I en krigssituation gäller dock kvantitet före kvalitet.

Menar du att AS blir naturligt bortsorterade (som vissa i tråden) elelr hur får du in detta "naturlig selektion" i tråden?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Nä nä Fröken Tibbs

Inläggav pepsie » 2007-11-18 17:24:43

Ja bara skoja... Jag tänker inte bli bortsorterad i alla fall. Jag anpassar mej med stor möda... Jag har efter 10år lärt mej klara av den allmäna jargongen i NT-samhället, och nu e jag inne på den finmaskiga delen, förhållanden... Det går bra faktiskt, jag uppför mej normalt, väljer mina ord, framhäver de positiva AS-dragen mm

Förresten så hade min far en lunchrestaurang i Filipstad. Så jag har varit i Karlstad, Molcom, och Filipstad mycket förr i tiden :)
Senast redigerad av pepsie 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
pepsie
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2007-07-08
Ort: malmö

Inläggav MsTibbs » 2007-11-18 17:34:46

Pepsie: Skönt att höra :) Jag har svårt att tänka tanken att välja bort migsjälv, trots vissa svårigheter, i såfall skulle jag ju likagärna kunnat ta livet av mig direkt :? Om jag vill ha ungar blir ett senare "problem" att filosofera kring :)

Jag läser alla möjliga böcker jag kommer över om etikett, öka din sociala kompetens, använd hjärnan rätt, kroppspråk, lär dig flörta, intervjuteknik, sociologi, psykologi, jag studerar hur folk beter sig på stan mm... jag har också lärt mig massa, men har en hel del kvar :)
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Kul Fröken Tibbs!

Inläggav pepsie » 2007-11-18 17:53:58

Då är vi inne på samma sak, typ! Jag has åsså kommit långt men blir bättre o bättre dag för dag... Jag vill definitivt ha barn för att jag uppskattar de AS drag som jag har, jag tycker de är bra!
Jag försöker hjälpa mina AS-kompisar med de anpassningar du nämner, vissa e långt ute - som UFOn. Jag kan även själv få en del tips ibland, men jag har kommit långt, det stämmer. Det är mitt specialintresse kan man säga...
Jag har läst på din sida och måste säga att jag uppskattar din personlighet!!! Kolla in min om du vill: Moderator: tog bort icke fungerande länk
Pepsie
Senast redigerad av pepsie 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
pepsie
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2007-07-08
Ort: malmö

Inläggav Tess » 2007-11-18 21:03:01

tvilling99 skrev:Det förstod jag väl att det var på skoj,tess!


Det verkade inte så iallafall tycker jag men då har jag fel då.
Senast redigerad av Tess 2011-05-04 10:53:47, redigerad totalt 1 gång.
Tess
 
Inlägg: 1057
Anslöt: 2007-01-28

Inläggav tvilling99 » 2007-11-19 15:59:13

Det är det som är nackdelen med när man skriver på ett forum,där kan man inte se hur någon uppfattar något, Tess!
tvilling99
 
Inlägg: 8404
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

"Jag vill vara din vän"

Inläggav Tor_och_i2p » 2013-08-07 15:07:11

MsTibbs skrev:Idag var det till och med en kille med AS-diagnos(!), som tydligen menat något mer än att faktiskt vara vän, vilket gjorde mig än mer förvånad... Han sa att "vill du inte ens kramas får det vara, tjejjer kan man ju inte vara kompis med bara". Jag trodde att åtminstone han skulle förstå innebörden av att tolka saker bokstavligt...

Detta påminner mig om en aspie-träff som blev inställd pga folk inte ville träffas när det bara blev 2 personer. Då kan det bli störst fokus på ens person, och det kan vara jobbigt ("vad ska vi prata om?" "dig", surprise surprise").

Det är nog bäst om man är åtminstone 3 när man träffas, eller att man som 2 personer träffas på en offentlig plats. t.ex "ska vi gå en promenad på Skeppsholmen?". Nej kanske ett cafe är bättre...jag vet inte. :?
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

"Jag vill vara din vän"

Inläggav Feldwebel » 2013-08-09 7:31:04

Jävla konstigt sätt att försöka få sex på, jag skulle aldrig säga "får jag vara din vän" till en tjej om syftet var att ligga utan säger jag så då menar jag verkligen att bara vara vän

Konstigt sätt o ragga på, aldrig hört talats om förut :? kanske är nån Värmland grej
Feldwebel
 
Inlägg: 149
Anslöt: 2013-06-22
Ort: Stockholm

"Jag vill vara din vän"

Inläggav midnattsol70 » 2013-08-12 21:03:13

MsTibbs skrev:Jaha, så har det hänt - igen.

Jag träffar en person som säger "Hej kan vi vara kompisar, kan jag hälsa på nångång?" Sen får i princip utskällning, för att jag inte har minsta lust att ha sex med person i fråga när dom väl kommit hit!!! "Jag har ju åkt jättelångt, fy vad jag blir besviken på dig bla bla bla"....

Hur fasen vet man när en person faktiskt menar vad de säger och bara vill vara kompis och när vet man att "Jag vill vara din vän" egentligen betyder att personen inte alls vill vara vän, utan bara vill ha ett snabbt one-night stand?

Jag tolkar alltid uttalandet "Jag vill vara din vän" bokstavligt, det har hänt många gånger. Idag var det till och med en kille med AS-diagnos(!), som tydligen menat något mer än att faktiskt vara vän, vilket gjorde mig än mer förvånad... Han sa att "vill du inte ens kramas får det vara, tjejjer kan man ju inte vara kompis med bara". Jag trodde att åtminstone han skulle förstå innebörden av att tolka saker bokstavligt...

Hur kan jag skilja ax från vete, och slippa dessa ytliga sexmonster i fortsättningen? Vill ni vara min vän, säg det då. Vill du ha sex, säg det, så jag vet vad ni är ute efter... :cry:


Fråga nästa gång rakt ut " Menar du KOMPIS eller vill du bara ligga med mig?". Killar är hopplösa att fatta vad de menar.



Moderator atoms - svaret hade råkat hamna inuti citatet istället för nedanför det.
midnattsol70
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2013-03-08

"Jag vill vara din vän"

Inläggav midnattsol70 » 2013-08-12 21:05:08

Håller fullständigt med dig.
Feldwebel skrev:Jävla konstigt sätt att försöka få sex på, jag skulle aldrig säga "får jag vara din vän" till en tjej om syftet var att ligga utan säger jag så då menar jag verkligen att bara vara vän

Konstigt sätt o ragga på, aldrig hört talats om förut :? kanske är nån Värmland grej
midnattsol70
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2013-03-08

"Jag vill vara din vän"

Inläggav dasunbedingte » 2013-08-12 21:06:08

Feldwebel skrev:Jävla konstigt sätt att försöka få sex på, jag skulle aldrig säga "får jag vara din vän" till en tjej om syftet var att ligga utan säger jag så då menar jag verkligen att bara vara vän

Konstigt sätt o ragga på, aldrig hört talats om förut :? kanske är nån Värmland grej


Haha. Det här, "titta på film", "ta en fika" är synonymt med lite hallaballo i min värld. O andra sidan är jag själv mer direkt på sak - "ligga?" brukar funka.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

"Jag vill vara din vän"

Inläggav annorlunda » 2013-08-12 21:27:22

OMG! Jag skulle nog kunna göra många besvikna för om jag säger att jag vill se på film med någon eller ta en fika så menar jag just det och inget annat... Har dock hört att en del killar menar annat så om någon frågar om något sånt, vilket inte brukar hända..har väl hänt någon enstaka gång och då har jag faktiskt sagt för säkerhets skull "Ja men bara se film då".
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

"Jag vill vara din vän"

Inläggav Feldwebel » 2013-08-12 21:47:15

dasunbedingte skrev:
Haha. Det här, "titta på film", "ta en fika" är synonymt med lite hallaballo i min värld. O andra sidan är jag själv mer direkt på sak - "ligga?" brukar funka.


Se på film brukar vara ganska intimt o göra med en tjej men att be om o vara vänner är mer rumsrent :-)005
Feldwebel
 
Inlägg: 149
Anslöt: 2013-06-22
Ort: Stockholm

"Jag vill vara din vän"

Inläggav miss_green1 » 2013-08-12 22:06:29

Man ska väl för tusan göra dem saker man säger. t.ex vill man va vän med någn och äta lunch så ska man göra det.
miss_green1
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2011-06-29
Ort: Stockholm

"Jag vill vara din vän"

Inläggav Crow_ » 2013-08-12 22:45:14

annorlunda skrev:OMG! Jag skulle nog kunna göra många besvikna för om jag säger att jag vill se på film med någon eller ta en fika så menar jag just det och inget annat... Har dock hört att en del killar menar annat så om någon frågar om något sånt, vilket inte brukar hända..har väl hänt någon enstaka gång och då har jag faktiskt sagt för säkerhets skull "Ja men bara se film då".


Jag brukar flera gånger nämna att det BARA är se på film jag vill göra - men likförbannat blir det tjat och kladd ändå :-|
Crow_
 
Inlägg: 249
Anslöt: 2012-08-07
Ort: Småland

"Jag vill vara din vän"

Inläggav Mountain_lion » 2013-08-12 23:02:52

Precis.
Att det finns dolda budskap är hopplöst. Hur tror folk att de kan förvänta sig att man ska läsa deras tankar. Man menar det man säger. Vill man se en film så är det det. Vill man äta eller ta en kaffe så är det det. Vill man vara vän så är det det.
Attraheras man av en person så man vill ha sex får man väl ställa den frågan, liksom man gör om man vill ha ett förhållande.Tänk om man frågar om att låna en bok och menar att man vill ha ett förhållande... Jag förstår inte hur folk tänker.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

"Jag vill vara din vän"

Inläggav Mountain_lion » 2013-08-12 23:07:58

Crow_ skrev:
annorlunda skrev:OMG! Jag skulle nog kunna göra många besvikna för om jag säger att jag vill se på film med någon eller ta en fika så menar jag just det och inget annat... Har dock hört att en del killar menar annat så om någon frågar om något sånt, vilket inte brukar hända..har väl hänt någon enstaka gång och då har jag faktiskt sagt för säkerhets skull "Ja men bara se film då".


Jag brukar flera gånger nämna att det BARA är se på film jag vill göra - men likförbannat blir det tjat och kladd ändå :-|


Vad tråkigt.Konstigt att personer inte kan respektera varandra. Då går det ju inte varken att vara vänner eller att umgås.
Jag hoppas du träffar bättre killar framöver, annars får du vara övertydlig. "Film endast och om ngt annat provas så blir det närkontakt med höger näve" :wink:
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in