Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav antonius » 2013-07-22 15:35:16

Alexa skrev:Hmm.. Jag är nästan galen i sex, jag älskar det oerhört mycket och vill ha det ofta!
Däremot har jag insett att jag klarar inte av att ha lampan tänd då jag ser personen i fråga i ögonen. Mycket lättare när det är mörkt med att jag inte behöver fokusera fler sinnen än nödvändigt och tänka på att jag ska se personen "sensuellt i ögonen när vi älskar".

Sen minns jag knappt mina sexakter. Jag minns hur det börjar, jag minns att vi har sex, ibland att man byter ställning och att man får orgasm. Eller nej jag minns inte alltid om jag har fått orgasm under sexet. Jag är som i något slags delirium under sex ^^ Men skönt är det!


Egentligen skulle jag vilja ha sex med dig! :-)063

atoms -

Med tanke på att adressaten för ditt uttalande har kommenterat det och inte tagit någon anstöt av det och det dessutom är en vecka sedan det skrevs väljer jag att låta det passera obemärkt, eller nästan obemärkt.

Vi avråder från att uttrycka sig så här explicit om saker som kan vara väldigt känsliga.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
antonius
 
Inlägg: 21867
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav animal » 2013-07-27 0:26:04

antonius skrev:
Alexa skrev:Hmm.. Jag är nästan galen i sex, jag älskar det oerhört mycket och vill ha det ofta!
Däremot har jag insett att jag klarar inte av att ha lampan tänd då jag ser personen i fråga i ögonen. Mycket lättare när det är mörkt med att jag inte behöver fokusera fler sinnen än nödvändigt och tänka på att jag ska se personen "sensuellt i ögonen när vi älskar".

Sen minns jag knappt mina sexakter. Jag minns hur det börjar, jag minns att vi har sex, ibland att man byter ställning och att man får orgasm. Eller nej jag minns inte alltid om jag har fått orgasm under sexet. Jag är som i något slags delirium under sex ^^ Men skönt är det!


Egentligen skulle jag vilja ha sex med dig! :-)063

Ewwh... Fattar inte hur moddarna kan låta sånt här passera, samtidigt som jag blir långtidsavstängd för ingenting. ahursomhelst, ta ett gott råd från någon som kan det här med "opassande beteenden": Den här sortens smut tas med fördel via PM. Medan du känner dig mysig och kåt inför den här sortens språkväxling, så kämpar vi andra mot spontana konvulsioner när vi, intet ont anande, konfronteras med dylika uttalanden. I all välmening.
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav Kattmamma » 2013-07-27 0:59:53

Jag vet inte hur andra fungerar med Asperger men jag måste vara kär och trygg i förhållandet för att vilja ha sex.
När jag har varit singel så tänker jag inte på sex !
För mig är kärlek =sex !
Att man är trygg med varandra och man tänker på sin partners allra bästa!
Och man vet att ens partner gör detsamma! :-)154
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav Charlie72 » 2013-07-27 1:16:21

Sex e bara sex för mig, kärlek något helt annat
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav evveb » 2013-07-27 2:33:17

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?


Tror inte det. Enligt mina personliga iaktagelser är de mer extrema åt antingen det närhetsfattiga hållet, eller det obscent perversa hållet. Detta gäller i synnerhet kvinnor.
evveb
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2012-06-26
Ort: Norrköping

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav antonius » 2013-07-27 9:24:18

animal skrev:Ewwh... Fattar inte hur moddarna kan låta sånt här passera, samtidigt som jag blir långtidsavstängd för ingenting. ahursomhelst, ta ett gott råd från någon som kan det här med "opassande beteenden": Den här sortens smut tas med fördel via PM. Medan du känner dig mysig och kåt inför den här sortens språkväxling, så kämpar vi andra mot spontana konvulsioner när vi, intet ont anande, konfronteras med dylika uttalanden. I all välmening.


Öh, alltså vad är problemet? Frågan var ''Är aspergare precis som andra när det gäller sex?" och svaret är väl 'ungefär'. Det går väl inte skriva om något utan att nämna det eller vad? :-)063

Om du nu tog illa upp av något ber jag om ursäkt, men jag är en impulsiv Aspergare och talar ibland innan jag tänker och @Alexa hade ett fint inlägg
ang sex, som jag inte tycker kan anses som kränkande, hon skrev ju bara om sig själv. :-)005
antonius
 
Inlägg: 21867
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav Alexa » 2013-07-27 9:42:22

antonius skrev:
animal skrev:Ewwh... Fattar inte hur moddarna kan låta sånt här passera, samtidigt som jag blir långtidsavstängd för ingenting. ahursomhelst, ta ett gott råd från någon som kan det här med "opassande beteenden": Den här sortens smut tas med fördel via PM. Medan du känner dig mysig och kåt inför den här sortens språkväxling, så kämpar vi andra mot spontana konvulsioner när vi, intet ont anande, konfronteras med dylika uttalanden. I all välmening.


Öh, alltså vad är problemet? Frågan var ''Är aspergare precis som andra när det gäller sex?" och svaret är väl 'ungefär'. Det går väl inte skriva om något utan att nämna det eller vad? :-)063

Om du nu tog illa upp av något ber jag om ursäkt, men jag är en impulsiv Aspergare och talar ibland innan jag tänker och @Alexa hade ett fint inlägg
ang sex, som jag inte tycker kan anses som kränkande, hon skrev ju bara om sig själv. :-)005


Nej nej jag tar inte illa upp, oroa dig inte ^^ Ser det snarare som smicker då du ej yttrade dig på ett speciellt.. snuskigt vis?
Sen kan det väl vara skönt för mig att veta ifall att det är såhär för flera andra aspergare då majoriteten av alla jag pratat med inte alls har samma behov eller lust.
Har alltid känt att det har varit något negativt :/
Alexa
 
Inlägg: 90
Anslöt: 2013-04-18

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav rdos » 2013-07-27 10:58:23

evveb skrev:
Är aspergare precis som andra när det gäller sex?


Tror inte det. Enligt mina personliga iaktagelser är de mer extrema åt antingen det närhetsfattiga hållet, eller det obscent perversa hållet. Detta gäller i synnerhet kvinnor.


Tror inte det i synnerhet gäller kvinnor, utan snarare att mäns perversitet är mer upprörande och därför så håller de flesta tyst om det.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav Kattmamma » 2013-07-27 14:16:46

Jag älskar närhet ! Och älskar sex men inga konstiga grejor. Vanligt spontant lekfullt och kärleksfullt sex är helt underbart!
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav antonius » 2013-07-27 14:27:03

Alexa skrev:Sen kan det väl vara skönt för mig att veta ifall att det är såhär för flera andra aspergare då majoriteten av alla jag pratat med inte alls har samma behov eller lust.
Har alltid känt att det har varit något negativt :/


För mig har sex alltid varit ngt positivt, i en del av mina förhållanden nästan det ända positiva. Det är väl bl. det finaste två människor gör, och inte ngt 'smutsigt'. En del har sagt ''sexet är bra men du är svår att leva ihop med'', kort sagt är jag väl ett godkänt 'ligg', men hopplös på byta till vinterdäck, fixa kranpackningar och hänga upp gardiner. Är väl en hopplös romantiker, i guess :-)004
antonius
 
Inlägg: 21867
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav kvicksilver » 2013-07-27 14:52:23

Kan tänka mig att aspergare är lite mer öppna om sina sexliv, tänk brutal ärlighet. Samt att åtminstone män är sexdebuten senare än genomsnittet.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav nescio » 2013-07-27 15:52:23

animal skrev:
antonius skrev:Egentligen skulle jag vilja ha sex med dig! :-)063
Ewwh... Fattar inte hur moddarna kan låta sånt här passera, samtidigt som jag blir långtidsavstängd för ingenting. ahursomhelst, ta ett gott råd från någon som kan det här med "opassande beteenden": Den här sortens smut tas med fördel via PM.
Det vore väl värre att skicka en sådan kommentar som PM. Då skulle det ju verka som att man menar allvar. Om man skriver så alla ser det tolkar jag det mer som att det är på skoj.
nescio
 
Inlägg: 3838
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav Kattmamma » 2013-07-27 17:23:21

antonius skrev:
Alexa skrev:Sen kan det väl vara skönt för mig att veta ifall att det är såhär för flera andra aspergare då majoriteten av alla jag pratat med inte alls har samma behov eller lust.
Har alltid känt att det har varit något negativt :/


För mig har sex alltid varit ngt positivt, i en del av mina förhållanden nästan det ända positiva. Det är väl bl. det finaste två människor gör, och inte ngt 'smutsigt'. En del har sagt ''sexet är bra men du är svår att leva ihop med'', kort sagt är jag väl ett godkänt 'ligg', men hopplös på byta till vinterdäck, fixa kranpackningar och hänga upp gardiner. Är väl en hopplös romantiker, i guess :-)004

Det låter som en fin egenskap! ( romantiker allså)
För det är jag med!
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav Kattmamma » 2013-07-27 17:25:00

nescio skrev:
animal skrev:
antonius skrev:Egentligen skulle jag vilja ha sex med dig! :-)063
Ewwh... Fattar inte hur moddarna kan låta sånt här passera, samtidigt som jag blir långtidsavstängd för ingenting. ahursomhelst, ta ett gott råd från någon som kan det här med "opassande beteenden": Den här sortens smut tas med fördel via PM.
Det vore väl värre att skicka en sådan kommentar som PM. Då skulle det ju verka som att man menar allvar. Om man skriver så alla ser det tolkar jag det mer som att det är på skoj.

Ja så tolkar jag det med! ( på skoj allså)
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav AspirantAsper » 2013-08-04 0:45:14

Sex är en väldigt angenäm sysselsättning :mrgreen:
Det var jätte spännande när man var 16-22år och på den tiden kunde man fråga en tjej "vill du ha sex ikväll" utan att förstå att det inte riktigt är så det går till, dock var det många som gillade det och andra tyckte att man var störd.
Men vid tillfällen när man blev tillfrågad om att dela taxi kunde jag inte riktigt förstå varför, vi bodde på olika sidor av stan :-)049

Men i relationer vill jag ha sex väldigt ofta, det blir typ som en bekräftelse och kärleken känns starkare. Nu tänker man inte på sex som något fenomen, det går liksom att lösa själv. Senast jag hade ett ons med en riktig kalas pingla kändes det mekaniskt och underligt från det att akten var över tills vi skildes åt, nästan ångest. :oops:
AspirantAsper
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2013-08-03

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav PRIPPS » 2013-08-06 13:07:51

Jag tror nog rdos vet bättre än oss här. Han har ju gjort ett Aspie quiz där denna fråga finns med och kan analysera resultaten.

Så, jag litar på rdos och säger att det är vanligt med avvikande sexualitet tillsammans med Asperger.

Själv tänder jag på dörrar och träd. Det är inget jag är stolt över, det bara är så.
PRIPPS
 
Inlägg: 54
Anslöt: 2013-06-08

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav slackern » 2013-08-06 13:27:34

PRIPPS skrev:Jag tror nog rdos vet bättre än oss här. Han har ju gjort ett Aspie quiz där denna fråga finns med och kan analysera resultaten.

Så, jag litar på rdos och säger att det är vanligt med avvikande sexualitet tillsammans med Asperger.

Själv tänder jag på dörrar och träd. Det är inget jag är stolt över, det bara är så.


Gör det inte ont med stickor och så?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Är aspergare precis som andra när det gäller sex?

Inläggav Ihålig » 2013-08-18 5:38:00

DIProgan skrev:Är väl mest som hur Aspergare är i övrigt. Väldigt intresserade eller inte alls.


this.

Sen är såklart sambandet icke-social/sexliv markant, samt att många har problem med beröring/motorisk klumpighet i olika grad.

Själv kan jag väl säg att jag är... stel, men alkohol tar bort aspis-spärrarna. Men lagom är bäst, of course... :wink:
Ihålig
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2007-12-29

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in