Tjejer - asperger känns värre pga PMS ?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tjejer - asperger känns värre pga PMS ?

Inläggav Plasticfck » 2013-07-18 20:40:19

Bjäbbmonstret skrev:Nja om du nöjd med krämen och tycker att den funkar och inte har något emot att betala den själv så inte uppmanar jag dig att byta. Men jag ville gärna problematisera ditt påstående om att gestagener och progesteron som ingår i vanliga läkemedel "inte gör något gott alls för kroppen" eftersom jag själv haft erfarenhet av att det kan ge just en humörutjämnande effekt vilket jag antar att du är ute efter.


Borde ha formulerat mig bättre där!
Det jag syftade på var att för en person som får för låga nivåer av det kroppsegna progesteronet innan mens - är det i mitt tycke vettigare att tillföra mer kroppseget progesteron, och höja nivåerna av det egna progesteronet med hjälp av det - än att ta hjälp av ämnen som härmar det kroppsegna progesteronet, men inte höjer kroppens egna nivåer.

För kvinnor som har andra hormonrelaterade problem, olika mina egna, kan ju jag själv inte veta vad som gäller - som du säger.
Om man blir hjälpt av syntetiska hormoner så är det ju jättebra!

I mitt eget fall så känner jag i alla fall att jag hittat något som funkar, som sagt.
Plasticfck
 
Inlägg: 1548
Anslöt: 2013-06-18

Tjejer - asperger känns värre pga PMS ?

Inläggav fjodorisa » 2013-07-19 2:04:51

Tog gladeligen bort livmodern -04, vilket faktiskt hjälpte fysiskt och psykiskt. Innan det var det självinsikt å planerande inför humöret.
fjodorisa
Inaktiv
 
Inlägg: 71
Anslöt: 2013-07-02
Ort: Just nu Göteborg

Tjejer - asperger känns värre pga PMS ?

Inläggav plåtmonster » 2013-07-25 7:00:17

Läste detta på wikipedia:
enwp: Fennel skrev:The essence of fennel can be used as a safe and effective herbal drug for primary dysmenorrhea, but could have lower potency than mefenamic acid at the current study level.


Mao fänkol (fennel) kan hjälpa mot mensvärk (dysmenorrhea) och menssmärta utan organisk orsak kallas primär dysmenorré. Kanske avkok och ev destilleringsprocess räcker för att åstadkomma detta?

Bild
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Tjejer - asperger känns värre pga PMS ?

Inläggav Plasticfck » 2013-07-26 14:25:49

plåtmonster skrev:Läste detta på wikipedia:
enwp: Fennel skrev:The essence of fennel can be used as a safe and effective herbal drug for primary dysmenorrhea, but could have lower potency than mefenamic acid at the current study level.


Mao fänkol (fennel) kan hjälpa mot mensvärk (dysmenorrhea) och menssmärta utan organisk orsak kallas primär dysmenorré. Kanske avkok och ev destilleringsprocess räcker för att åstadkomma detta?

Bild


Intressant!
Ska kolla upp detta närmre!
Plasticfck
 
Inlägg: 1548
Anslöt: 2013-06-18

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in