En extra signatur direkt i inlägget

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Att ha en signatur

Inläggav Meppe » 2013-07-12 22:14:28

slackern skrev:Jag vet vilket märke det är. Döm utav min förvåning när jag såg den filmen på bio. Och sedan när jag åkte hissen i mitt dåvarande hus och såg det märket blev jag rätt förvånad. Så då lade jag det hiss märket på minnet.


Sjalv var jag pa en schackturnering for ostersjolanderna i Estland, hade en lindrig knaskada nar jag kom som lakt efter nagra dagar. Vi bodde en trappa upp, och jag tog saklart hissen. Till min stora gladje var det ratt marke. En morgon hamna jag upp en vaning med den, hela polska laget kom in.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Att ha en signatur

Inläggav Meppe » 2013-07-12 22:46:24

Aven om jag har i Krakow har haft osis med otis. Inte nu for att det spelar sa stor roll med tanke pa att det har ar Krakow och jag ar omgiven av city tour bussar.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Att ha en signatur

Inläggav Zirre » 2013-07-13 1:29:19

Varför störa sig på en signatur? Finns värre sat att bli upprörd över.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Att ha en signatur

Inläggav Dagobert » 2013-07-13 1:45:38

Zirre skrev:Varför störa sig på en signatur? Finns värre sat att bli upprörd över.

Varför vill du ha en Tapatalksignatur? Varför inte använda forumsignaturen?
Svara på det istället för att klaga på oss som vill slippa tapatalksignaturer.
Dagobert
 
Inlägg: 14138
Anslöt: 2010-11-30

Re: Att ha en signatur

Inläggav Zirre » 2013-07-13 1:50:48

Därför att det är kul att skriva att man postat via sin mobil.
Då vet folk att man ej skrivit via webben om saker skulle bli fel. Typ att citat inte blir korrekt etc.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Att ha en signatur

Inläggav Hundralappen » 2013-07-13 1:56:00

Zirre skrev:Därför att det är kul att skriva att man postat via sin mobil.
Då vet folk att man ej skrivit via webben om saker skulle bli fel. Typ att citat inte blir korrekt etc.


Hur ofta blir ett citat "fel" på mobilen?
Det har aldrig hänt mig och jag har postat otaliga inlägg genom den..
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Sv: Att ha en signatur

Inläggav Zirre » 2013-07-13 2:17:11

Hundralappen skrev:
Zirre skrev:Därför att det är kul att skriva att man postat via sin mobil.
Då vet folk att man ej skrivit via webben om saker skulle bli fel. Typ att citat inte blir korrekt etc.


Hur ofta blir ett citat "fel" på mobilen?
Det har aldrig hänt mig och jag har postat otaliga inlägg genom den..

Jag har upplevt massor med citatfel när jag använde en tidigare version av tapatalk.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Att ha en signatur

Inläggav Dagobert » 2013-07-13 2:33:37

Så din motivering för att hela forumet ska behöva läsa din signatur är att du tycker den är kul att skriva och att det blev citatfel med en tidigare version...
Dagobert
 
Inlägg: 14138
Anslöt: 2010-11-30

Att ha en signatur

Inläggav Dagobert » 2013-07-13 4:36:41

Äh, jag ska inte gnälla. Signatur är tillåtet av ledningen. Sorry.
Dagobert
 
Inlägg: 14138
Anslöt: 2010-11-30

Att ha en signatur

Inläggav Mats » 2013-07-13 8:37:20

Zirre skrev:Därför att det är kul att skriva att man postat via sin mobil.
Då vet folk att man ej skrivit via webben om saker skulle bli fel. Typ att citat inte blir korrekt etc.

Men det är ju just den typen av signaturer som inte är tillåtna - alltså signaturer av typen "Skrivet med hjälp av Tapatalk".

Så istället verkar det som att ni vill ha en neutral Tapatalksignatur typ "Glad sommar" och så förväntar ni er att resten av forumet ska förstå att inlägg som avslutas med "Glad sommar" är skrivna från en mobil.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Att ha en signatur

Inläggav Wine » 2013-07-13 10:38:52

Får man fråga vad som är poängen med att skriva ut i slutet av ett inlägg att något är sänt eller skrivet via min Tapatalk el. dyl? Känns inte som det tillför något, ungefär som att man skulle skriva ut att man skickar ett inlägg via en PC eller Mac.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Sv: Att ha en signatur

Inläggav Zirre » 2013-07-13 10:42:02

Mats skrev:
Zirre skrev:Därför att det är kul att skriva att man postat via sin mobil.
Då vet folk att man ej skrivit via webben om saker skulle bli fel. Typ att citat inte blir korrekt etc.

Men det är ju just den typen av signaturer som inte är tillåtna - alltså signaturer av typen "Skrivet med hjälp av Tapatalk".

Så istället verkar det som att ni vill ha en neutral Tapatalksignatur typ "Glad sommar" och så förväntar ni er att resten av forumet ska förstå att inlägg som avslutas med "Glad sommar" är skrivna från en mobil.

Man kan skriva "postat feån mobilen" för att beskriva det. Tror du är lite efter just nu.
Varför vilja ha en signatur med ordet tapatalk mär det inte är okej enligt mod?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Att ha en signatur

Inläggav Miche » 2013-07-13 10:50:27

Wine skrev:Får man fråga vad som är poängen med att skriva ut i slutet av ett inlägg att något är sänt eller skrivet via min Tapatalk el. dyl? Känns inte som det tillför något, ungefär som att man skulle skriva ut att man skickar ett inlägg via en PC eller Mac.

Det är ju givet... :-)040

Postat från min dator med dubbla skärmar, Intel Core i5-2500, 3,3 GHz, 8 GB RAM, 3 TB HD
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Att ha en signatur

Inläggav kullan » 2013-07-13 10:52:24

Det är lite olika hur olika forum ser på den där eftertexten som Tapatalk har. På swedroid verkar den förinställda texten vara fullt gångbar. På e3tt annat forum har en medlem skrivit: Skickat från mobilen. Tror nog att det bara är på Aspergerforum som det tjafsas så mycket om just detta. Det är för att den texten råkar sticka i ögonen på några enskilda medlemmar.

Forumledningen har sagt att Tapatalks egna text inte toleras. Ok fine. Jag vill dock markera att jag har skrivit på min mobil och att jag därför kan ha gjort några extra stavfel av den orsaken. hur formulerar jag det? Att redigera på mobilen är inte det enklaste tycker jag.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Att ha en signatur

Inläggav Mats » 2013-07-13 10:55:52

Zirre skrev:Man kan skriva "postat feån mobilen" för att beskriva det. Tror du är lite efter just nu.
Varför vilja ha en signatur med ordet tapatalk mär det inte är okej enligt mod?

Jag hoppas verkligen att "Postat från mobilen" inte är tillåtet att ha som signatur.

Påståendet att jag skulle vara "lite efter" ser jag som personangrepp.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Att ha en signatur

Inläggav kullan » 2013-07-13 10:57:35

Mats skrev:"Postat från mobilen" inte är tillåtet att ha som signatur.


Varför då? förlåt en tröghjärna men jag förstår det inte.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Att ha en signatur

Inläggav mnordgren » 2013-07-13 10:59:46

Admin:

När det gäller Tapatalk så så går det bra att skriva under med sitt namn t.ex. "Hälsningar *namn*" eller bara namnet, men att ha något annat sorts meddelande som en slags andra signatur inuti själva inlägget är inte lämpligt. Möjligheten att ha en vanlig signatur finns ju redan och det borde räcka bra.

När det gäller signaturer så står det så här i forumreglerna:

En signatur är ett stycke information som visas under varje inlägg. Den kan inte vara längre än 450 tecken och får inte utformas så att den väsentligen får högre uppmärksamhetsvärde än själva inläggen. Det betyder bland annat att eventuella bilder skall vara små och diskreta och att starka färger bör undvikas. Rådfråga moderator vid tveksamma fall.


Maxstorleken har sedan länge bestämts till tre rader. Om man vill ha mer text i sin signatur kan man använda en spoilerruta och den räknas då som en rad. Signaturer får självfallet inte innehålla vad som helst, t.ex. stötande text. Huruvida en signatur är ok eller inte är som så mycket annat en bedömningsfråga i slutändan även om det finns riktlinjer som vi utgår från.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Att ha en signatur

Inläggav Mats » 2013-07-13 11:09:21

mnordgren skrev:Admin:

När det gäller Tapatalk så så går det bra att skriva under med sitt namn t.ex. "Hälsningar *namn*" eller bara namnet, men att ha något annat sorts meddelande som en slags andra signatur inuti själva inlägget är inte lämpligt.

Tack!

Det är bara att beklaga att kullan inte förstår att det inte är lämpligt med till exempel "postat från mobilen". Problemet är att det blir tjatigt.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Att ha en signatur

Inläggav kullan » 2013-07-13 11:19:46

Det blir väl så att man slutar använda Tapatalk eller mobilen alls för att läsa forumet i fortsättningen då.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sv: Att ha en signatur

Inläggav Zirre » 2013-07-13 11:30:56

Mats skrev:
Zirre skrev:Man kan skriva "postat feån mobilen" för att beskriva det. Tror du är lite efter just nu.
Varför vilja ha en signatur med ordet tapatalk mär det inte är okej enligt mod?

Jag hoppas verkligen att "Postat från mobilen" inte är tillåtet att ha som signatur.

Påståendet att jag skulle vara "lite efter" ser jag som personangrepp.

Jag menade med "lite efter" att du inte hade sett det som var skrivet långt innan det du skrev. Så nu var det förklarar.

Att ha signatur "postat från mobilen" kan vara bra då man kan ha gjort många fel pga att man postat från just mobilen och sånna fel har jag gjort den senaste timmen + ett antal minuter. Därav tänker jag nu ha en sån signatur.

____
By my android
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Sv: Att ha en signatur

Inläggav Zirre » 2013-07-13 11:36:34

kullan skrev:Det blir väl så att man slutar använda Tapatalk eller mobilen alls för att läsa forumet i fortsättningen då.

Så långt behöver du intw gå. Tapatalk är bra iaf.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Att ha en signatur

Inläggav Zirre » 2013-07-13 11:39:51

Det bästa är att folk bara låter det vara om nån har en signatur eller ej.
Det här är bara larvigt.

____
By my android
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Att ha en signatur

Inläggav Hundralappen » 2013-07-13 11:42:54

kullan skrev:Det blir väl så att man slutar använda Tapatalk eller mobilen alls för att läsa forumet i fortsättningen då.


Jag vet ett mycket bättre sätt! Radera 'signaturen' i Tapatalk - baam, problem solved! :-)005


Zirre skrev:Jag menade med "lite efter" att du inte hade sett det som var skrivet långt innan det du skrev. Så nu var det förklarar.

Att ha signatur "postat från mobilen" kan vara bra då man kan ha gjort många fel pga att man postat från just mobilen och sånna fel har jag gjort den senaste timmen + ett antal minuter. Därav tänker jag nu ha en sån signatur.

____
By my android


Att dina citat blev fel hände i en tidig version och verkar således inte vara ett problem längre. Så vitt jag vet brukar det inte bli så värst kritiska fel när man postar med en mobil. Ska ett inlägg verkligen bli helt korrekt så kan man ju dra iväg inlägget från själva browsern istället. Visst kan det väl strula det med men det är samma odds att det blir fel då som från en dator.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Att ha en signatur

Inläggav mnordgren » 2013-07-13 12:01:50

Zirre skrev:Att ha signatur "postat från mobilen" kan vara bra då man kan ha gjort många fel pga att man postat från just mobilen och sånna fel har jag gjort den senaste timmen + ett antal minuter. Därav tänker jag nu ha en sån signatur.

____
By my android


Admin:

Som jag har skrivit tidigare i tråden är det detta som gäller:

mnordgren skrev:Admin:

När det gäller Tapatalk så så går det bra att skriva under med sitt namn t.ex. "Hälsningar *namn*" eller bara namnet, men att ha något annat sorts meddelande som en slags andra signatur inuti själva inlägget är inte lämpligt. Möjligheten att ha en vanlig signatur finns ju redan och det borde räcka bra.


Om man känner sig osäker på vad som går bra kan man alltid fråga.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in