Arbetspröva samtidigt som studier?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Arbetspröva samtidigt som studier?

Inläggav VilsenVilja » 2013-05-20 23:48:50

Min utredningspsykolog rekommenderade att jag ska arbetspröva för att se hur mycket jag klarar jobba. Hon tror inte jag kommer klara av att jobba på heltid. Det tror inte jag heller.

MEN just nu håller jag på att plugga på halvfart. Min utbildning handlar om autism, som är ett av mina specialintressen. Jag har nästan läst alla böcker i litteraturlistan förut, så det är inte särskilt betungande. Det är mycket möjligt att jag skulle orka arbetspröva lite samtidigt som jag pluggar. Men då är väl risken att de anser att jag klarar jobba mer än 50% också? Men det tror jag faktiskt inte att jag gör egentligen.

Hur ska jag göra? Jag vill inte hoppa av studierna, men jag hoppas få deltids sjukersättning.
VilsenVilja
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2010-07-02
Ort: Östergötland

Arbetspröva samtidigt som studier?

Inläggav VilsenVilja » 2013-05-21 0:05:43

Jag vill bara förtydliga att jag ännu inte har någon kontakt med arbetsförmedlingen eller försäkringskassan. Jag ska på mitt första möte med habiliteringen i morgon (idag är det visst nu). Jag har varken något jobb eller bidrag ännu.
VilsenVilja
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2010-07-02
Ort: Östergötland

Arbetspröva samtidigt som studier?

Inläggav NIF » 2013-05-21 0:22:22

Så du har inget CSN? Hursomhelst lita på dig själv och din egen gut feeling. Det låter kanske stereotypiskt men det funkar för mig.
NIF
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-09-15
Ort: Karlskrona

Arbetspröva samtidigt som studier?

Inläggav VilsenVilja » 2013-05-21 0:31:01

Nej, inget CSN. Det var många år sedan jag förbrukade det. Jag har pluggat alldeles för mycket för att få något längre.
VilsenVilja
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2010-07-02
Ort: Östergötland

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in