Martin Kellermans Rocky!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Martin Kellermans Rocky!

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-13 1:09:28

Bra fråga...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Martin Kellermans Rocky!

Inläggav Kahlokatt » 2012-07-13 21:59:49

KrigarSjäl skrev:Själv föredrar jag Kapten Stofil bland svenska serier.


Haha, du ÄR ju fan Kapten Stofil. :wink:
Jag har väl inte riktigt förstått mig på den, men jag gillar episoden när Kapten Stofil åker till Varumärkeslandet för att leta efter Konsums gamla symbol Lunkentuss. Innehåller underbara episoder som:
*Sun Maid-flickan från russinpaketen förvandlas till varulven Bad Moon Raisin
*Lars Johan Hierta från Aftonbladet hälsas med "halloj lilla hiertat!"
*Stofil griper någon i tron att det är Lunkentuss, men det är den finske "Fazernegern", som utbrister: "Perkele! Tror du jag är nåt saatans troll!"
*Stofil tycker att ICA:s Icander ser ut "som om Bror Hjorth har försökt bygga Lasse Lönndahl i lego..." :lol:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Martin Kellermans Rocky!

Inläggav Björne » 2012-07-13 22:22:52

Jag tycker det är sjukt kul att han fick sparken som skämttecknare på Aktuell Rapport: "För sista gången Kellerman, du ska rita nakna brudar inte hundar!"
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Martin Kellermans Rocky!

Inläggav Hundralappen » 2012-07-13 23:32:46

KrigarSjäl skrev:Bra fråga...


Ha! Jag har lyckats fixa fram Kapten Stofil: En man steg av spårvagnen.
Ska läsa den nu :-)Happy
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Martin Kellermans Rocky!

Inläggav Hundralappen » 2012-07-14 0:43:42

Haha den var faktiskt skön! :mrgreen:
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Martin Kellermans Rocky!

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-14 3:58:52

Hundralappen skrev:Haha den var faktiskt skön! :mrgreen:

...nu ska jag hem till min sambo :lol:
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Martin Kellermans Rocky!

Inläggav Alien » 2012-12-07 1:39:49

En illustration till att kvinnor förväntas vara lika unga även när männen blivit "yngre medelålders" (30+):

Kvinna till Rocky i en bar. "Jag har 30-årsfest på lördag!"

Rocky: "Är du 30?! Jag trodde de var typ 22!"

Kvinnan: "Är det en komplimang eller en förolämpning="

Rocky: "Vet du att då är du den äldsta tjej jag legat med! Jag har blivit lurad!"

Rockys kompis: "Gubbsjuk pedofil lockad i sexfälla av nästan jämnårig kvinna, sid 27, 28, 29, 30 och mitten!"
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Martin Kellermans Rocky!

Inläggav HGJ » 2012-12-08 19:09:34

Alien skrev:En illustration till att kvinnor förväntas vara lika unga även när männen blivit "yngre medelålders" (30+):

Kvinna till Rocky i en bar. "Jag har 30-årsfest på lördag!"

Rocky: "Är du 30?! Jag trodde de var typ 22!"

Kvinnan: "Är det en komplimang eller en förolämpning="

Rocky: "Vet du att då är du den äldsta tjej jag legat med! Jag har blivit lurad!"

Rockys kompis: "Gubbsjuk pedofil lockad i sexfälla av nästan jämnårig kvinna, sid 27, 28, 29, 30 och mitten!"

I en annan stripp säger en tjej till Rocky att hon är född 89. Rocky replikerar att Hitler minsann också var 89:a.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5324
Anslöt: 2007-06-02

Martin Kellermans Rocky!

Inläggav Kahlokatt » 2013-05-09 19:17:37

Rocky och Mange är på puben.
Mange: "Det är bra med de här mikrobryggeriölen. De är lite dyrare, men å andra sidan får man så mycket mer smak för pengarna!"
Rocky: "Ja, det är drygt och bra. Även om de är dyra så är de så urbota äckliga att man klarar sig en hel kväll på en halv öl."
Mange: "Nej, det är gott! Kraftig humlesmak!"
Rocky: "Humle och Dumle-smak! Det smakar uppluckrat bröd i ölburk med fimpar i!"
Mange: "Jag känner höstlöv, jäst...och gammal bok."
Rocky: "Jag ska ha en vanlig öl, vill du ha en till gammal bok?"
Mange: "Nej, jag kör varannan Samarin..."

Rocky: "Jag såg ett program om ortodoxa judar, och de är INTE osociala! Bara nån ska borsta tänderna bjuder de in 400 pers! Man bärs runt på ett bord och alla sjunger havaa nagila höy höy höj!
Och jättekomplicerade regler! Blöder tandköttet måste man sova hemifrån i tre veckor och får inte äta mat som börjar på P, typ...
Den som uppfann judendomen måste varit en sån där OCD-maniker som nuddar handtaget 300 gånger innan han öppnar dörren!
Men det är ganska fint, för de har ETT jobb för den som inte är lika social som andra, då kan man jobba som "skrivare." Den sitter för sig själv och skriver hela Bibeln på en pappersrulle, ett ord i timmen, i diplomskrivstil! Blir EN anfang lite krokig så hamnar man i helvetet, och det GÅR inte att sudda. DET jobbet skulle jag ha. 'Åh, Herre Gud. Du är så fin. Åh, du är så nice. Alltså Gud, seriös. Du är bara åååh!'"
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Martin Kellermans Rocky!

Inläggav Kahlokatt » 2013-05-09 19:20:00

Rocky: "Ibland när jag har bakisångest brukar jag gå in på Google Earth och zooma in den där finlandsfärjan som en full kapten välte över en ö i Italien. Så länge ens fylle-fuckups inte syns från rymden så är alkoholvanorna under kontroll."

Bild
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Martin Kellermans Rocky!

Inläggav Alien » 2013-05-09 19:27:31

Martin Kellerman var med i Babel:

Martin Kellerman fick sitt stora genombrott med den självbiografiska serien Rocky. I den skildrar han sitt eget livs med- och motgångar genom sitt alter-ego, söderjycken Rocky. Nu fyller Rocky 15 år och Martin Kellerman kommer till Babel för att prata om hur han och hans tecknade hund har påverkats av framgångarna.
http://www.svt.se/babel/kellerman-om-fe ... -med-rocky

Kellerman verkade vara precis som Rocky, även om han inte var lika sur och gnällig i TV-studion. Men helt osocial, verkade vara nöjd med att tillbringa några timmar med att rita och skriva Rocy några timmer, och sedan dricka öl med närmaste kompisarna. Men sm en slags hobby skriver han på en roman också.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Martin Kellermans Rocky!

Inläggav HGJ » 2013-05-09 20:23:57

Kahlokatt skrev:Rocky och Mange är på puben.
Mange: "Det är bra med de här mikrobryggeriölen. De är lite dyrare, men å andra sidan får man så mycket mer smak för pengarna!"
Rocky: "Ja, det är drygt och bra. Även om de är dyra så är de så urbota äckliga att man klarar sig en hel kväll på en halv öl."
Mange: "Nej, det är gott! Kraftig humlesmak!"
Rocky: "Humle och Dumle-smak! Det smakar uppluckrat bröd i ölburk med fimpar i!"
Mange: "Jag känner höstlöv, jäst...och gammal bok."
Rocky: "Jag ska ha en vanlig öl, vill du ha en till gammal bok?"
Mange: "Nej, jag kör varannan Samarin..."

Apropå det, den belgiske marknadschefen säger först att han kan känna igen en Stella Artois på smaken men vägrar sedan att göra ett blindtest (10:14 - 18:15):

http://www.svtplay.se/video/1200103/del-3-av-3-en-resa-genom-olets-europa
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5324
Anslöt: 2007-06-02

Martin Kellermans Rocky!

Inläggav nallen » 2013-05-09 23:14:44

Kahlokatt skrev:Så länge ens fylle-fuckups inte syns från rymden så är alkoholvanorna under kontroll.

:lol: underbart!
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Intressanta intressen



Logga in