Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav barracuber » 2013-05-07 14:36:19

Aftonbladet TV - Timell berättar om sin sjukdom
Först kommenterar han göteborgs-konstnären-robinson-deltagaren Pål Holländer, heter han väl, att Timell verkat tjock i TV, flera klipp på detta visas även upp.

Då berättar Timell - tydligen ganska oväntat för de andra två - att han har haft högt blodtryck pga stress. Då börjar Holländer och programledaren, tror han heter Fredrik Virtanen, att skrocka och tramsa och släta över något fruktansvärt, byta samttalsämne och allmänt dölja sin pinsamhet...De går raskt över till att diskutera nån ny svensk tv-serie..

Vet inte riktigt varför jag skriver detta men jag blir på förbannad på deras tonläge. Fast vad annat är att vänta? På Aftonbladet TV måste man väl hålla kvar sina NT-tittare till varje pris och absolut inte får bli allvarlig och jordnära.

Timell har jag ändrat uppfattning om faktiskt med tiden. Brukar inte följa hans många program men tyckt han är ganska proffsig och underhållande. Nyligen var han med i TV4-serien Helt sjukt, om sina alkoholproblem, Martin Timell: "Jag har en missbrukargen". Både där och i AB-klippet framstår han som en ganska ödmjuk person (ffa i kontrast till de andra tomtarna).

På tal om sjukdomar och kändisar så har en annan av Tv4:s största ankare - Peter Jihde - gått ut och avslöjat att han har diabetes typ 1 peter jihde diabetes
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav slackern » 2013-05-07 14:42:59

barracuber skrev:Aftonbladet TV - Timell berättar om sin sjukdom
Först kommenterar han göteborgs-konstnären-robinson-deltagaren Pål Holländer, heter han väl, att Timell verkat tjock i TV, flera klipp på detta visas även upp.

Då berättar Timell - tydligen ganska oväntat för de andra två - att han har haft högt blodtryck pga stress. Då börjar Holländer och programledare, tror han heter Fredrik Virtanen, att skrocka och framsa och släta över något fruktansvärt, byta samttalsämne och allmänt dölja sin pinsamhet...De går raskt över till att diskutera nån ny svensk tv-serie..

Vet inte riktigt varför jag skriver detta men jag blir på förbannad på deras tonläge. Fast vad annat är att vänta? På Aftonbladet TV måste man väl hålla kvar sina NT-tittare till varje pris och absolut inte får bli allvarlig och jordnära.

Timell har jag ändrat uppfattning om faktiskt med tiden. Brukar inte följa hans många program men tyckt han är ganska proffsig och underhållande. Nyligen var han med i TV4-serien Helt sjukt, där han berättade om sina alkoholproblem. Både där och i AB-klippet framstår han som en ganska ödmjuk person (ffa i kontrast emot de andra tomtarna).

På tal om sjukdomar och kändisar så har en annan av Tv4:s största ankare - Peter Jihde - gått ut och avslöjat att han har diabetes typ 1 peter jihde diabetes


Jag har hört från flera att han ska vara skit dryg och otrevlig privat. Att det är bara en yta han har som mysfarbror men som inte alls stämmer överens med hans personlighet.

Så dessa herrar kanske har träffat honom privat och vet hur pass dryg och otrevlig han är. Har inte sett programmet själv men låter ju onekligen inte seriöst om programledarna håller på och tramsar. Men det är kanske ett tramsprogram vad vet jag.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav plåtmonster » 2013-05-07 15:06:29

Det är inte svårare än att Aftonbladet är oseriöst och har varit under decennier.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav slackern » 2013-05-07 15:39:44

plåtmonster skrev:Det är inte svårare än att Aftonbladet är oseriöst och har varit under decennier.


Slå huvudet på spiken.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav sugrövmanövern » 2013-05-07 16:00:57

Jag trodde det skulle framkommit att han hade någon allvarlig psykisk störning. Jag menar, kolla hans kortärmade skjortor, galna blick och fejkleende!!!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav lejonungen » 2013-05-07 16:22:27

Sjukdomen måste bestå i amatörrenoveringstvångsbeteendet han har och lyckats lura i en stor del av landets, främst manliga, befolkning. Det är hans fel att mina grannar aldrig slutar borra, hamra och störa medan de håller på med home improvement.
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav sugrövmanövern » 2013-05-07 16:26:32

lejonungen skrev:amatörrenoveringstvångsbeteendet
Det var en klockren diagnos :lol: . Man ska akta sig för sådana människor, de har inte rent mjöl i påsen.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav lejonungen » 2013-05-07 17:04:25

sugrövmanövern skrev:
lejonungen skrev:amatörrenoveringstvångsbeteendet
Det var en klockren diagnos :lol: . Man ska akta sig för sådana människor, de har inte rent mjöl i påsen.


...och inte rent utanför sin ytterdörr heller.
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav plåtmonster » 2013-05-07 17:12:01

sugrövmanövern skrev:Det var en klockren diagnos :lol: . Man ska akta sig för sådana människor, de har inte rent mjöl i påsen.

Fint badrum! .. och en intressant lukt, kanske ni odlar svartsvamp? ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav Alien » 2013-05-09 0:43:13

Jag tycker TV4:s programserie Helt sjukt var bra, de få avsnitt jag såg.

Här kan ni andra se fler avsnitt:
http://www.tv4play.se/program/helt-sjukt

Själv kan jag inte se TV-program på datorn, eftersom ljudet inte funkar.

Det var i del 5, som Martin Timell var med:
Dagens ämne är beroende och gäster är Martin Timell och Sanna Bråding. Martin berättar varför han tycker det är så svårt att avstå från bland annat rökning och alkohol. Sanna berättar om sitt missbruk som slutade med fängelse.
http://www.tv4play.se/program/helt-sjuk ... id=2333557

Däremot var det hans bror Anders Timell osm var med i del 1, om stress:
Programstart. Dagens ämne är stress och utbrändhet och David gästas av artisten Charlotte Perrelli och nöjesprofilen Anders Timell. Charlotte berättar om sin kollaps 2008 och Anders om när han drabbades av utmattningsdepression. Det blir också sketcher med bland andra Peter Magnusson och Alexandra Rapaport.
http://www.tv4play.se/program/helt-sjuk ... id=2306383

Oavsett om Martin Timell är dryg el inte, så kan han väl ha problem som alla vi andra. Jag tycker det är bra att kändisar berättar om sina psykiska problem som motverkan till alla fördomer om allt "psykiskt" som fortfarande finns.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Aftonbladet Flams-TV slätar över Martin Timells sjukdom

Inläggav plåtmonster » 2013-05-09 2:32:23

Bara kändisar som tidningen gillar får ha skavanker .. :-)065

Tänkt om aftonträsket skulle få sin egen kollaps och sedan bli lika jämn som marken runt omkring .. :twisted:
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in