Pokémon-tråden

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Pokémon-tråden

Inläggav Automaton » 2013-10-07 20:58:04

Efter att ha gjort lite undersökningar här och där så har det blivit uppenbart för mig att det finns rätt så många som delar min fascination med detta väldigt uber-nördiga ämnet.

Har vart en pokémon fantast ända sen jag fick pokémon yellow på julafton år 2000, och pokémon stadium ett par månader senare. Blev fast där och sen har intresset aldrig svalnat (ända upp till diamond & pearl.)

Min favoritpokémon är Cubone, älskar hur söt och nedstämd den ser ut att vara hela tiden. + Att den hade badass moves. Gengar var en annan, bara därför att jag älskade hur den hela tiden hade sitt flin.

Har ni något pokémon minne att berätta om, eller nån speciell pokémon ni har tagit till hjärtat.

Admin: ändrade stavningen i rubriken lite
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Pokémon-tråden

Inläggav Gustovich » 2013-10-07 21:41:37

Automaton skrev:Efter att ha gjort lite undersökningar här och där så har det blivit uppenbart för mig att det finns rätt så många som delar min fascination med detta väldigt uber-nördiga ämnet.

Har vart en pokémon fantast ända sen jag fick pokémon yellow på julafton år 2000, och pokémon stadium ett par månader senare. Blev fast där och sen har intresset aldrig svalnat (ända upp till diamond & pearl.)

Min favoritpokémon är Cubone, älskar hur söt och nedstämd den ser ut att vara hela tiden. + Att den hade badass moves. Gengar var en annan, bara därför att jag älskade hur den hela tiden hade sitt flin.

Har ni något pokémon minne att berätta om, eller nån speciell pokémon ni har tagit till hjärtat.

Admin: ändrade stavningen i rubriken lite


körde pokemon guld och silver som en galning när det var på tapeten. Hade mitt perfekta team med olika typer som kunde kontra alla andra typer och de pokemon som inte var legendary fast med högst attack eller special attack. Skrev ner tabeller och hade mig! Det var riktigt skoj. Farmade elit fyran för att lvla upp nya pokemons osv. Har fortfarande kvar mitt gameboy advance och den saven, men skärmen är så dålig nuförtiden så man knappt ser någonting. En kompis hade fått tag på mewtwo och celebi så vi klonade dom med den cheaten och så fick jag dom också genom link-kabel. Jag var så satans nöjd!
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

Pokémon-tråden

Inläggav Automaton » 2013-10-07 21:49:28

Ja guld och silver var helt legendariska spel, älskade dag och natt systemet och hur du bara kunde fånga vissa pokémon på natten och på dagen.

Mitt team på de generationerna innehöll alltid en Dragonite, den sopade mattan med precis allt.

Använde aldrig legendaries då det gjorde det för lätt

Japp fast var det inte Mew han hade i så fall, Mewtwo kunde vem som helst få tag i slutet av både blå,röd och gul.

Fun fact Ditto är en misslyckad klon av Mew
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Pokémon-tråden

Inläggav Gustovich » 2013-10-07 21:55:27

jo mew var det! jag hade pokemon crystal, där fanns något torn eller va de var i någon stad.. battle tower i olivine city! fyfan vad jag alltid blev smekt där! mötte alltid Blissey, den var helt galen att försöka få ner
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

Pokémon-tråden

Inläggav Automaton » 2013-10-07 22:19:25

Ja den var en son-of-a-bitch. Mest för att det fanns verkligen inte några fighting typer på vägen dit. Påminner mig om den förbannade Whitney's Milktank och dess eländigt jobbiga rollout move. Det man kan göra är ju att fånga en Nidoran och lära den doublekick, då går det relativt enkelt att ta sig vidare.

Gillade att man sen kunde möta alla de gamla gymledarna som man mötte i gul,blå & röd när man hade klarat av alla Johtos gymledare.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Pokémon-tråden

Inläggav Schmetterling » 2013-10-07 22:39:06

Jag älskar pokémon! Det var inte jättelänge sedan jag spelade senast (försökte mig på emerald någon gång i våras).

Jag fick blå i julklapp 1999, min syster fick samtidigt röd och vi fick en kabel i gemensam present. Senare fick vi tag i gul också. När guld och silver kom ut fick vi varsitt av dem med.

Jag ääälskar dragonite.

Mitt fjorton år gamla gameboy color fungerar förresten alldeles utmärkt fortfarande!
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Pokémon-tråden

Inläggav Gustovich » 2013-10-07 22:57:16

Automaton skrev:Ja den var en son-of-a-bitch. Mest för att det fanns verkligen inte några fighting typer på vägen dit. Påminner mig om den förbannade Whitney's Milktank och dess eländigt jobbiga rollout move. Det man kan göra är ju att fånga en Nidoran och lära den doublekick, då går det relativt enkelt att ta sig vidare.

Gillade att man sen kunde möta alla de gamla gymledarna som man mötte i gul,blå & röd när man hade klarat av alla Johtos gymledare.


Ja just det! jag avskydde milktank! även sista gymledaren med hans kingdra var jobbig också om jag minns rätt. Det brukade alltid va såhär att fick dom ner min första, så fick dom ju också 1st move på alla andra i laget, och då blev man one-shottad och hade inte en chans, så förbannad var jag
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

Pokémon-tråden

Inläggav Automaton » 2013-10-08 2:42:02

Jo de var de två tuffaste att möta av Johto ledarna, Kingdra dubbeltyp skyddade ju den mot dess svagheter electric,is & grass, och det fanns ingen möjlighet att få tag i en dragontyp som var dess enda riktiga svaghet. En riktig utmaning den gymleadern, Claire tror jag hon hette.

Fast jag brukar alltid se till att ha med mig en Alakazam, spamma recover för att hålla sig vid och psychic för att nöta ner den.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Pokémon-tråden

Inläggav Automaton » 2013-10-08 2:48:50

Schmetterling skrev:Jag älskar pokémon! Det var inte jättelänge sedan jag spelade senast (försökte mig på emerald någon gång i våras).

Jag fick blå i julklapp 1999, min syster fick samtidigt röd och vi fick en kabel i gemensam present. Senare fick vi tag i gul också. När guld och silver kom ut fick vi varsitt av dem med.

Jag ääälskar dragonite.

Mitt fjorton år gamla gameboy color fungerar förresten alldeles utmärkt fortfarande!


Dragonite <3<3<3

Nice då kunde du ju få tag i alla 150!. (Mew var lite svår)

Det sämsta med gul var nog att det fanns så många du inte kunde få tag i genom att bara vandra runt. Fast man fick ju en surfande pikachu om man lyckades besegra alla cups och gymleaders i Pokémon Stadium. Surfing Pikachú ftw

Mitt fungerar fortfarande också, Nintendo har bara gjort besviken en gång och det var Wii U hittills annars har deras konsoler alltid varit top notch.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Pokémon-tråden

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-09 21:47:48

Jag är mkt förtjust i Pokémon, min favorit är psyduck.
Fast jag ändrar mig lite då och då :3
Ditto är ju rätt derp alltså, brukar säga att jag skulle vara ditto om jag skulle va en pokemon.
Förklädd till nt men ändå lite derp, hehe.
Alltså, jag är inget fan utav uppföljare när det kommer till filmer serier och spel direkt, det är svårt för mig.
Men de 151 första har jag i mitt hjärta och all asgrym musik som jag fortfarande nynnar på ibland.
Mitt första spel var red, hade även yellow, alltså den när pikachu följer efter en.
Minns ni missigno. ?
Fick ni någonsin mew?
Tack för bra tråd :3
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Pokémon-tråden

Inläggav colaflaska » 2013-10-09 21:52:55

Snart kommer x&y ut, har förbeställt båda två =) Är sjukt taggad.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Pokémon-tråden

Inläggav marcooleo » 2013-10-09 22:29:22

Mina favoriter var Rayquaza, Gyarados och Groudon samt MewTwo
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Pokémon-tråden

Inläggav Schmetterling » 2013-10-09 22:58:15

Jag gillar verkligen inte psyduck. :-)003

Gyarados har jag oftast i mitt lag.

Klart jag minns missingno.! Jag har fortfarande fantasier om att kopiera masterball, hahaha.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Pokémon-tråden

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-10 12:09:38

Schmetterling skrev:Jag gillar verkligen inte psyduck. :-)003

Gyarados har jag oftast i mitt lag.

Klart jag minns missingno.! Jag har fortfarande fantasier om att kopiera masterball, hahaha.


Psaj aj aj :P

Jag gillar även Eevee och alla utvecklingarna från den, särskilt Varporeon,
Porygon är rätt cool också.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Pokémon-tråden

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-10 12:10:08

colaflaska skrev:Snart kommer x&y ut, har förbeställt båda två =) Är sjukt taggad.


Det kommer till 3ds då eller? vilka dosor kan det köras på?
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Pokémon-tråden

Inläggav colaflaska » 2013-10-10 16:54:11

Vaniljflickan skrev:
colaflaska skrev:Snart kommer x&y ut, har förbeställt båda två =) Är sjukt taggad.


Det kommer till 3ds då eller? vilka dosor kan det köras på?

Japp, till 3ds :) Köpte ett 3ds xl bara för det. Får förhoppningsvis mina spel imorgon!
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Pokémon-tråden

Inläggav Automaton » 2013-10-11 2:06:37

Vaniljflickan skrev:Jag är mkt förtjust i Pokémon, min favorit är psyduck.
Fast jag ändrar mig lite då och då :3
Ditto är ju rätt derp alltså, brukar säga att jag skulle vara ditto om jag skulle va en pokemon.
Förklädd till nt men ändå lite derp, hehe.
Alltså, jag är inget fan utav uppföljare när det kommer till filmer serier och spel direkt, det är svårt för mig.
Men de 151 första har jag i mitt hjärta och all asgrym musik som jag fortfarande nynnar på ibland.
Mitt första spel var red, hade även yellow, alltså den när pikachu följer efter en.
Minns ni missigno. ?
Fick ni någonsin mew?
Tack för bra tråd :3


Psyduck är så himla skön pokémon, genialisk design. Helt clueless och fulsöt på något sätt liksom.

Yellow var min favoritversion, älskade min surfande pikachú. Ground typer kunde ju kyssa sig i arslet. Plus att den hade den fränaste animationen i Stadium.

Eeevee håller jag med om grymt rolig pokémon, utvecklade den alltid till Jolteon (El-typer är mina favoriter)

Har fortfarande "svenska pokémon öppnings-sången som min ringsignal." Brukar få många skumma blickar av folk när de hör den, vissa bra vissa dåliga.

Är skeptisk till de två nya spelen, så kommer nog vänta ett tag. Är inte ett fan av mega-evolutionerna eller den nya fairy typen.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Pokémon-tråden

Inläggav Klaus-Heidi » 2013-10-25 20:39:30

Vaniljflickan skrev:Jag är mkt förtjust i Pokémon, min favorit är psyduck.
Fast jag ändrar mig lite då och då :3
Ditto är ju rätt derp alltså, brukar säga att jag skulle vara ditto om jag skulle va en pokemon.
Förklädd till nt men ändå lite derp, hehe.
Alltså, jag är inget fan utav uppföljare när det kommer till filmer serier och spel direkt, det är svårt för mig.
Men de 151 första har jag i mitt hjärta och all asgrym musik som jag fortfarande nynnar på ibland.
Mitt första spel var red, hade även yellow, alltså den när pikachu följer efter en.
Minns ni missigno. ?
Fick ni någonsin mew?
Tack för bra tråd :3


ahh har fått mew i emulator :oops:
Klaus-Heidi
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2013-10-19

Pokémon-tråden

Inläggav colaflaska » 2013-10-25 20:41:14

Klaus-Heidi skrev:
Vaniljflickan skrev:Jag är mkt förtjust i Pokémon, min favorit är psyduck.
Fast jag ändrar mig lite då och då :3
Ditto är ju rätt derp alltså, brukar säga att jag skulle vara ditto om jag skulle va en pokemon.
Förklädd till nt men ändå lite derp, hehe.
Alltså, jag är inget fan utav uppföljare när det kommer till filmer serier och spel direkt, det är svårt för mig.
Men de 151 första har jag i mitt hjärta och all asgrym musik som jag fortfarande nynnar på ibland.
Mitt första spel var red, hade även yellow, alltså den när pikachu följer efter en.
Minns ni missigno. ?
Fick ni någonsin mew?
Tack för bra tråd :3


ahh har fått mew i emulator :oops:

Jupp, på emulator är det riktigt lätt.

Mew-fusket upptäcktes ju inte förrän 2003.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Pokémon-tråden

Inläggav Schmetterling » 2013-10-25 21:30:49

Då passar jag på att skryta med att jag inte använde emulator för att få tag på mew. :mrgreen:
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Pokémon-tråden

Inläggav colaflaska » 2013-10-25 22:49:07

Schmetterling skrev:Då passar jag på att skryta med att jag inte använde emulator för att få tag på mew. :mrgreen:

Om det var innan 2003, vilket event var det?

Jag har fått mew legit på några event men det är på DS-spelen.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Pokémon-tråden

Inläggav Automaton » 2013-10-25 22:55:36

Förekommer det fortfarande events i Sverige? Eller är det online som de görs?
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Pokémon-tråden

Inläggav Meppe » 2013-10-25 22:56:44

colaflaska skrev:
Klaus-Heidi skrev:
Vaniljflickan skrev:Jag är mkt förtjust i Pokémon, min favorit är psyduck.
Fast jag ändrar mig lite då och då :3
Ditto är ju rätt derp alltså, brukar säga att jag skulle vara ditto om jag skulle va en pokemon.
Förklädd till nt men ändå lite derp, hehe.
Alltså, jag är inget fan utav uppföljare när det kommer till filmer serier och spel direkt, det är svårt för mig.
Men de 151 första har jag i mitt hjärta och all asgrym musik som jag fortfarande nynnar på ibland.
Mitt första spel var red, hade även yellow, alltså den när pikachu följer efter en.
Minns ni missigno. ?
Fick ni någonsin mew?
Tack för bra tråd :3


ahh har fått mew i emulator :oops:

Jupp, på emulator är det riktigt lätt.

Mew-fusket upptäcktes ju inte förrän 2003.


Det ar inte bara ett Mew-fusk. http://www.dragonflycave.com/rbycheats.aspx#mew Har forklaras hur man ocksa kan anvanda det.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Pokémon-tråden

Inläggav colaflaska » 2013-10-25 23:36:06

Automaton skrev:Förekommer det fortfarande events i Sverige? Eller är det online som de görs?

Det förekommer både irl(oftast i gamestop-affärer) och online (via wi-fi).
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Återgå till Intressanta intressen



Logga in