Otrevligheter på jobbet.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Otrevligheter på jobbet.

Inläggav syntax » 2015-09-23 17:27:48

Har ni varit med om detta? Här kommer en rykande färsk historia.

Jag jobbar som sässongsanställd på mitt jobb, det är 4 stycken som är sässongsanställda, förra veckan fick jag förfrågan om jag ville vara kvar och jobba, alltså jag ska få en förängd anställning.
Eftersom jag behöver ett jobb och jag trivs så tackar man ju jag ja på erbjudandet.

Än så länge har jag inte fått något nytt anställningsavtal,

Idag när vi åt frukost kom ftågan: blir någon kvar efter sässongen. Min arbetsledare sa att jag blir kvar p.g.a att jag jobbar istället för en annan person som är sjukskriven.

Blev dålig stämmning och jag hör meningen
Ja jag får väl slå mig i huvudet med något så jag också kan få bidrag,vilket var riktat mot mig då jag inte har dolt att jag fått min asperger diagnios, och att jag fått reda på att jag kan få anställningstöd om det behövs.

Varför jag blev kvar, var för att cheferna frågat arbetsgruppen om vem som de ville ha kvar av oss 4
Och det blev jag, p.g.a kan områdena, jag svetsar, och skruvar, kör maskiner och aldrig säger nej till att jobba över eller ställa upp om det behövs, öven om det är mitt i natten vi börjar.
Många av de som vill ha kvar mig vet inte ens om mina svårigheter eller att jag kan få stöd att bli anställd.

Men nu tror en varjefall att jag blir kvar för jag kan få bli en bidragsgubbe. Samma person tyckte även att jag fjäska när jag sa hej chefen när vår platsansvariga kom in i matsalen. Vilket är vanlig hyffs enligt mig att hälsa om någon kommer in.
Samma person plus en till brukar även att härma mig ibland och förlöjliga mig.

Och nu har jag blivit det svarta fåret som två av sässongarna inte pratar med längre, utan de pratar om mig istället när jag är frånvarande.