Om ni fick vara diktator

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav sssssm » 2008-04-23 17:37:42

rattlelizard skrev:
Vad pysslar du själv med som är så högstående att fotbollen bör likställas med "idiotboll"?


Jag studerar den ytterst låga intelligensnivån som förekommer bland fotbollsfansen 8)


Då tycker jag att du kan presentera statistik som visar intelligensnivån bland fotbollsintresserade är avsevärt lägre än för befolkningen i stort.
Detta kommer att bli väldigt svårt då fotbollsintresserade ser ut som...ja just det, befolkningen i stort. Intelligensen hos befolkningen i stort är per definition inte speciellt hög (då en hög intelligens givetvis bör sägas vara hög just i kontrast till befolkningen i stort) och du finner dig i ett mycket underligt resonemang. Eller hur?
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 13:51:05, redigerad totalt 1 gång.
sssssm
 
Inlägg: 2409
Anslöt: 2007-07-05
Ort: Jerusalem

Inläggav Mardröm » 2008-04-23 18:52:24

sssssm skrev:Jag skulle säga att det är tvärtom. Tänsjös hypotes om att vi vill se supermänniskor göra superprestationer faller iom mig och alla andra som hellre följer Allsvenkan framför la liga.
Lokal förankring kommer alltid att vara mer intressant än spektakulära mål och spelskicklighet.


Ja, du kanske har ngn form av patriotism, "lagkänsla"?
Jag saknar det numer, jag struntar i sånt.
La Liga är ofta skoj att se en match i, allsvenskan är sååå segt med kanske 15 av 90 min sevärd fotboll, om man har tur..
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 13:51:05, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav sssssm » 2008-04-23 18:54:32

Mardröm skrev:
sssssm skrev:Jag skulle säga att det är tvärtom. Tänsjös hypotes om att vi vill se supermänniskor göra superprestationer faller iom mig och alla andra som hellre följer Allsvenkan framför la liga.
Lokal förankring kommer alltid att vara mer intressant än spektakulära mål och spelskicklighet.


Ja, du kanske har ngn form av patriotism, "lagkänsla"?
Jag saknar det numer, jag struntar i sånt.
La Liga är ofta skoj att se en match i, allsvenskan är sååå segt med kanske 15 av 90 min sevärd fotboll, om man har tur..


Jo, den är inte alltid av högsta kvalité det måste medges (inkastskavalkaden mot Örebro förra året dyker upp i minnet).
Men vad är fotbollen utan det du kallar lagkänsla? Det kan jag verkligen inte förstå. Jag kan inte förstå behållningen.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 13:51:05, redigerad totalt 1 gång.
sssssm
 
Inlägg: 2409
Anslöt: 2007-07-05
Ort: Jerusalem

Inläggav Mardröm » 2008-04-23 19:14:05

Behållningen är ju att se prestationerna av både lag och individer.
En Roberto Carlos frispark i krysset tex.
Sen är det ju ett spelobjekt.

Men den där lagkänsle-heja-delen?
Nää...jag får inget för att Sverige tar Guld, om man säger.
Varför bry sig, ja, mer än lite teatraliskt NT- heja heja för att passa in?
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 13:51:05, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav rattlelizard » 2008-04-23 20:41:30

Då tycker jag att du kan presentera statistik som visar intelligensnivån bland fotbollsintresserade är avsevärt lägre än för befolkningen i stort.



Jo det hade ju varit om jag sysslat med statistik.
Men nu gör jag ju inte det.
OCH i denna tråden var frågan om vad man ville införa som diktator och då svarade jag att man ska ta bort fotbollen.

Men man behöver ingen statistik enligt min mening för att veta att fotbollspersoner är lågintelligenta varelser rent generellt.
Det är ju bara att lyssna på en intervju med slatan så förstår man ju vilken nivå av intelligens man hamnar på.
Eller kolla på det stora antalet huliganer.
Nu spelar jag inte golf men har det aldrig slagit dig varför det inte finns golf-huliganer? eller tennis-huliganer?
Senast redigerad av rattlelizard 2011-05-04 13:51:05, redigerad totalt 1 gång.
rattlelizard
 
Inlägg: 453
Anslöt: 2008-04-06
Ort: nordvästra skåne

Inläggav sssssm » 2008-04-23 20:53:22

rattlelizard skrev:
Då tycker jag att du kan presentera statistik som visar intelligensnivån bland fotbollsintresserade är avsevärt lägre än för befolkningen i stort.



Jo det hade ju varit om jag sysslat med statistik.
Men nu gör jag ju inte det.
OCH i denna tråden var frågan om vad man ville införa som diktator och då svarade jag att man ska ta bort fotbollen.

Men man behöver ingen statistik enligt min mening för att veta att fotbollspersoner är lågintelligenta varelser rent generellt.
Det är ju bara att lyssna på en intervju med slatan så förstår man ju vilken nivå av intelligens man hamnar på.
Eller kolla på det stora antalet huliganer.
Nu spelar jag inte golf men har det aldrig slagit dig varför det inte finns golf-huliganer? eller tennis-huliganer?


Hade du svarat att du skulle ta bort fotbollen på ett skämtsamt och lite gemytligt sätt som Rdos gjorde så hade jag svarat dig i ungefär samma skämtsama och gemytliga ton. Så var inte fallet, du attackerade oss genom att kalla oss för idioter och jag kände plikten kalla.
Av att du sedan ej infomerar mig om ev. ironiskt menade påstående och liknande efter debattstart, drar jag slutsatsen att du faktiskt tycker att vi idioter och då tvingas jag besvara dig oavhängigt varför du hävdade att vi är idioter, du kan inte gömma dig bakom ett lustigt menat topic.

Då tar vi det en gång till, större delen av alla som gillar fotboll är idioter ja. Men detta gäller också för mänskligheten i stort. Därför förtjänar fotbollen inte detta påhopp. Du har inget som tyder på att fotbollssupportrar är av längre intelligens än andra.
Jag har aldrig hört zlatan tala, men däremot vet jag att det är mer än löjligt att dra en slutsats av en mycket liten del av samanhanget. Nog kan du prestera bättre än så för att försvara din tes?
Det stora antalet huliganer kan förklaras på många vis, här har du några, varav vissa säkerligen inte stämmer medan andra kan vara en del av en förklaring:
1.Fotbollssupportrar vet hur man har roligt.
2.Fotbollen har ett större antalsupportrar.
3.Fotbollen har en helt annan läktarkultur vilken gör att våldsamma element dras till denna.
4.Fotbollen kombineras ofta med alkohol.
5.Fotbollen rör upp känslor, det gör inte golf och tennis.
6.Fotbollen tenderar att tilltala andra sociala klasser än golf och tennis.
Nu när du säger det tycker jag faktiskt att ett tennisupplopp verkar ganska skoj...
Nå, det du ger skulle kunna vara en förklaring på fenomenet fotbollshuliganism men som jag ovan visat så får du lov att ge mig mer om jag skall tro på just din färklaring.
Vidare har vi att huliganer i samanhanget är så pass få så att även om du lyckas visa att tom 100% av alla huliganer är lågintelligenta kommer det att ha mycket liten påverkan på resultat som gäller för hela populationen fotbollssupportrar.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 13:51:05, redigerad totalt 1 gång.
sssssm
 
Inlägg: 2409
Anslöt: 2007-07-05
Ort: Jerusalem

Inläggav Zombie » 2008-04-23 21:07:59

Visst ja, glömde ju att jag skulle förbjuda
- nonsens;
- tjafs om vad som är tjafs. :wink:

Utom i de dammiga centralkvarteren. Där Jag är.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 13:51:05, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2008-04-23 21:29:05

- fotboll & fotbollsdiskussioner. :wink:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:51:05, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Parvlon » 2008-04-23 21:45:02

Fotboll med kompisar är en sak, gärna med Öl inblandat. I skolan o dumburken hör den inte hemma tycker jag.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 13:51:05, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav rattlelizard » 2008-04-24 1:04:02

Hade du svarat att du skulle ta bort fotbollen på ett skämtsamt och lite gemytligt sätt som Rdos gjorde så hade jag svarat dig i ungefär samma skämtsama och gemytliga ton. Så var inte fallet, du attackerade oss genom att kalla oss för idioter och jag kände plikten kalla.


Det är en del av att ha Aspergers syndrom men det borde väl du förstå som varit diagnostiserad så länge ,eller?
Jag sa inte att jag har några vänner iheller det hade jag kanske haft om jag hade haft din förmåga att vara skämtsam och gemytlig...
Jag hoppas att jag någon gång uttrycker mig rätt då, så kanske jag också kan bli följsam ock skämtsamt gemytlig det måste ju vara skönt att kunna.
rattlelizard
 
Inlägg: 453
Anslöt: 2008-04-06
Ort: nordvästra skåne

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in