Nordkorea

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nordkorea

Inläggav nisse » 2017-08-15 2:53:03

nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Nordkorea

Inläggav nisse » 2017-08-21 1:56:47

nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Nordkorea

Inläggav Dreamtrance » 2017-08-29 14:11:28

Att Nordkorea sköt en robot över Japan är en farlig eskalering. Det visar att man inte skräms av USA:s militära styrkor i området.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Nordkorea

Inläggav nisse » 2017-08-30 1:06:42

Jag tror att Donald Trump har en begränsad simultanförmåga. De senaste veckorna har han varit upptagen av demonstrationerna i Charlottesville och nu senast av orkanen i Texas. Dessutom så skaffar sig Donald Trump sin omvärldsbevakning genom att titta på Fox News. Därför tror jag att det inte kommer bli någon reaktion på Nordkoreas senaste avfyrning av en robot.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Nordkorea

Inläggav Dreamtrance » 2017-09-03 13:51:19

Nu är vi i en situation som är ett hot mot hela mänskligheten. Vätebomber får atombomber att framstå som knallpulver i jämförelse. USA och Sydkorea tänker agera militärt enligt uppgifter. En vätebomb och en stad som Tokyo förintas och 50-70 miljoner dör. Världsekonomin skulle kollapsa.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Nordkorea

Inläggav Soluppgång » 2017-09-03 14:19:38

Man måste fixa twitter. Jag vill personligen få någon personlig chans att styra om alla atombomber. Drump, Trump heter han, skulle inte förvåna mig alls om han råkade twittra iväg kärnvapenkoderna i sin förvirrade värld.

Det räcker med att han byter fönster mellan kkk och bankkonton i Ryssland och rutan med alla kärnvapenkoderna... då skyller han väl på ryssarna och Putins värld där de inte behöver kkk, de har inga flyktingar och historia om afrikanska slavar.


Annars är det bra att få twitter meddelande med nu har amerikanska folket tröttnat och jag skickar iväg alla gamla atombomber. Vi måste ändå bygga upp nya......


Tokig fantasi,

Men det fanns inte ens tokiga politiker som trodde trump skulle vara president...


Allt är möjligt...

Trump kanske har aspbergers. Ingen kontroll på sms twitter och ingen som helst koll på sociala spelet... Har inte tänkt på det..

Synd att det är en aspbergers som avslutar jorden...


Han får gräva hur mycket kol han vill. Bara han är fastlåst i gruvan och lämnar världen i fred..



Mina funderingar kring detta med Nordkorea....
Ska försöka lägga upp en bild som jag gjorde 15år sedan och tyckte Bush var farlig....
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

Nordkorea

Inläggav antonius » 2017-09-03 16:27:28

Men dom ler ju så fint, på alla bilder... :?
antonius
 
Inlägg: 21859
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Nordkorea

Inläggav Bali » 2017-09-03 16:28:54

Den oberoende seismologiska observatören Norsar i Norge uppger att kärnvapnet som Nordkorea testade denna gång hade en sprängkraft på hela 120 kiloton. Det absolut starkaste hittills.

Large nuclear test in North Korea on 3 September 2017

Fy fan. Det här är otäckt!
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Nordkorea

Inläggav Huggorm » 2017-09-03 16:34:25

Tja, det var ju inte någon vanlig simpel atombomb, det var en vätebomb. Undrar hur det ser ut där uppe i norra delen av landet där de utför sina sprängprover? Och undrar hur förstört det är av radioaktiv strålning.
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Nordkorea

Inläggav Dreamtrance » 2017-09-03 16:40:24

Tror ärligt talat att Trump måste visa musklerna nu. Annars framstår han som en harmlös skrävlare. Någon form av militär aktion är nog att förvänta. Annars kommer Nordkorea fortsätta och trappa upp ännu mer.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Nordkorea

Inläggav Huggorm » 2017-09-03 20:10:39

Frågan är vad Ryssland och Kina tycker om att få Trump i Nordkorea, det vill säga inpå deras gränser. De borde väl tycka det är illa nog att amerikanerna finns i Sydkorea? Jag tycker fortfarande att Ryssland och framför allt Kina borde ta tag i problemet Nordkorea och hålla amerikanerna utanför.
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Nordkorea

Inläggav Kahlokatt » 2017-09-03 20:14:21

Jag slutar aldrig att fascineras av "Farmor Ri", hon som sitter i nordkoreansk TV klädd i folkdräkt och skriker ut nyheterna som slagord... :shock:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Nordkorea

Inläggav slackern » 2017-09-03 20:17:17

Huggorm skrev:Frågan är vad Ryssland och Kina tycker om att få Trump i Nordkorea, det vill säga inpå deras gränser. De borde väl tycka det är illa nog att amerikanerna finns i Sydkorea? Jag tycker fortfarande att Ryssland och framför allt Kina borde ta tag i problemet Nordkorea och hålla amerikanerna utanför.


Du verkar ha helt rätt i ditt antagande.

The Chinese government does not like the regional instability that their neighbour's nuclear weapons testing programme brings, but Beijing fears something even more.

They worry that total regime collapse in Pyongyang, leading to a unified Korean Peninsula dominated by the South, could lead to US troops on the border within marching distance of Yanji and they will put up with an awful lot from the Democratic People's Republic of Korea as long as this does not happen.

http://www.bbc.com/news/world-asia-41141099
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Nordkorea

Inläggav antonius » 2017-09-03 20:58:47

Kim vill bara få uppmärksamhet som ett bortklemat barn, skit i idioten så slutar han... :-)051
antonius
 
Inlägg: 21859
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Nordkorea

Inläggav Huggorm » 2017-09-03 21:18:36

slackern skrev:
Huggorm skrev:Frågan är vad Ryssland och Kina tycker om att få Trump i Nordkorea, det vill säga inpå deras gränser. De borde väl tycka det är illa nog att amerikanerna finns i Sydkorea? Jag tycker fortfarande att Ryssland och framför allt Kina borde ta tag i problemet Nordkorea och hålla amerikanerna utanför.


Du verkar ha helt rätt i ditt antagande.

The Chinese government does not like the regional instability that their neighbour's nuclear weapons testing programme brings, but Beijing fears something even more.

They worry that total regime collapse in Pyongyang, leading to a unified Korean Peninsula dominated by the South, could lead to US troops on the border within marching distance of Yanji and they will put up with an awful lot from the Democratic People's Republic of Korea as long as this does not happen.

http://www.bbc.com/news/world-asia-41141099
Intressant, jag har aldrig tänkt på den aspekten av ett enat Korea
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Nordkorea

Inläggav Alyana » 2017-09-03 21:31:18

Så många människor i Nordkorea... :(
Som lever i en fruktansvärd tillvaro. :cry:
Käre Fader hjälp dem. Hjälp oss alla.
Amen
Alyana
 
Inlägg: 2492
Anslöt: 2009-08-01

Nordkorea

Inläggav triggerhappyD » 2017-09-03 23:37:59

Kahlokatt skrev:Jag slutar aldrig att fascineras av "Farmor Ri", hon som sitter i nordkoreansk TV klädd i folkdräkt och skriker ut nyheterna som slagord... :shock:


Lol, samma här :)
triggerhappyD
 
Inlägg: 4867
Anslöt: 2015-06-01

Nordkorea

Inläggav Toblerone » 2017-09-04 10:16:58

slackern skrev:
Huggorm skrev:Frågan är vad Ryssland och Kina tycker om att få Trump i Nordkorea, det vill säga inpå deras gränser. De borde väl tycka det är illa nog att amerikanerna finns i Sydkorea? Jag tycker fortfarande att Ryssland och framför allt Kina borde ta tag i problemet Nordkorea och hålla amerikanerna utanför.


Du verkar ha helt rätt i ditt antagande.

The Chinese government does not like the regional instability that their neighbour's nuclear weapons testing programme brings, but Beijing fears something even more.

They worry that total regime collapse in Pyongyang, leading to a unified Korean Peninsula dominated by the South, could lead to US troops on the border within marching distance of Yanji and they will put up with an awful lot from the Democratic People's Republic of Korea as long as this does not happen.

http://www.bbc.com/news/world-asia-41141099


Hmm.... ryssarna gick ju med på att Tyskland återförenades, så varför inte också Korea. Folket där har lidit mycket också pga separationen. Visserligen ligger landet lite knepigare geografiskt, det är klart.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Nordkorea

Inläggav Huggorm » 2017-09-04 18:32:06

Toblerone skrev:Hmm.... ryssarna gick ju med på att Tyskland återförenades, så varför inte också Korea. Folket där har lidit mycket också pga separationen. Visserligen ligger landet lite knepigare geografiskt, det är klart.
Ryssarna var ju inte direkt frivilliga med att låta Tyskland återförenas, de hade bara inte kapacitet att hindra det
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Nordkorea

Inläggav slackern » 2017-09-04 18:54:07

Huggorm skrev:
Toblerone skrev:Hmm.... ryssarna gick ju med på att Tyskland återförenades, så varför inte också Korea. Folket där har lidit mycket också pga separationen. Visserligen ligger landet lite knepigare geografiskt, det är klart.
Ryssarna var ju inte direkt frivilliga med att låta Tyskland återförenas, de hade bara inte kapacitet att hindra det


Dom har väl veto röst i FN:s säkerhetsråd?

Så med andra ord hade dom bara behövt att rösta nej, svårare än så var det inte.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Nordkorea

Inläggav Toblerone » 2017-09-04 22:47:23

Huggorm skrev:
Toblerone skrev:Hmm.... ryssarna gick ju med på att Tyskland återförenades, så varför inte också Korea. Folket där har lidit mycket också pga separationen. Visserligen ligger landet lite knepigare geografiskt, det är klart.
Ryssarna var ju inte direkt frivilliga med att låta Tyskland återförenas, de hade bara inte kapacitet att hindra det


Vaddå inte kapacitet? Jag tror inte att man hade gjort från tysk sida om Ryssland hade varit helt emot. Man ville att både USA och Ryssland skulle vara med på detta. Och England och Frankrike också.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Nordkorea

Inläggav triggerhappyD » 2017-09-05 18:24:56

Pakistan, Indien och Israel har väl inte heller "internationell tillåtelse" att ha kärnvapen?

Konstigt att inte dom blir behandlade på samma vis som Nord Korea....
triggerhappyD
 
Inlägg: 4867
Anslöt: 2015-06-01

Nordkorea

Inläggav Dreamtrance » 2017-09-05 18:58:32

Fråga vilken militär som helst i västvärlden och de ryggar tillbaka vid tanken på ett krig. Blir väl som en major jag pratade med sade. En nordkoreansk agent slänger ett provrör med ett livsfarligt virus i marken utanför en internationell flygplats. Och sen sprider sig smittan över hela världen.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Nordkorea

Inläggav dd105 » 2017-09-05 19:02:25

Det enda jag vet om Nord Korea är detta video, och den är jätte bra. Om man är intresserad av "the elite", eller konspirationer, så är den bra med.



Moderator: Fixade länken.
dd105
Inaktiv
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2017-09-04

Återgå till Intressanta intressen



Logga in