Nobelpris i klimat och miljö?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-19 9:11:45

så tycker ni också att dessa personer borde få nobel priset i miljö och klimat .?

Al Gore

https://www.google.se/search?q=al+gore& ... Hna6IQNOgM

Greta thunberg

dessa två personerna borde få nobelpriset när det gäller miljö och klimat politiken.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-19 13:50:28

Al Gore

https://www.google.se/search?q=al+gore& ... vskEBqQ_-M

dessa tv personer borde absolut få en massa pengar och få nobelpriset när det gäller klimat och miljön, :o :-)063 :?:

Greta Thunberg

https://www.google.se/search?q=Greta+Tu ... pkD5fKwINM
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav Alien » 2022-07-19 13:52:27

Nu finns det inget nobelpris i klimat och miljö, dessa ämnen var inte aktuella på Nobels tid.

Men Al Gore har ju redan fått fredspriset.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-19 13:56:43

Alien skrev:Nu finns det inget nobelpris i klimat och miljö, dessa ämnen var inte aktuella på Nobels tid.

Men Al Gore har ju redan fått fredspriset.


Greta Thunberg borde få ca 50 miljoner kr i pengar för sina insatser när det gäller klimat och miljön.
och sedan så borde hon få nobel priset också den lilla tjejen. :-)049 :D :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav Alien » 2022-07-19 13:59:37

Det finns ju andra priser än nobelpriserna. T ex Right Livelyhood-priset (ibland kallat det alternativa nobelpriset):

Right Livelihood Award ska utdelas till personer som "på ett tappert sätt levt efter principen att varje person ska ha ett ärligt yrke som till fullo respekterar andra människor och den naturliga världen, samt ta ansvar för våra handlingars konsekvenser och bara använda en rättvis del av jordens tillgångar". I praktiken översätts detta till att belöna och hedra dem som arbetar praktiskt för jordens och dess invånares bästa på något sätt.

Priset administreras av den allmännyttiga stiftelsen Right Livelihood-stiftelsen, som är politiskt och religiöst obunden.[2] Dess arbete leds av en styrelse med grundaren Jakob von Uexkull som ordförande.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Right_Livelihood_Award

Det priset passar när det gäller klimatet och miljön. Och det har Greta Thunberg redan fått år 2019 tillsammans med tre andra:

Prisutdelningen skedde den 4 december 2019 på Cirkus i Stockholm, för att fira prisets 40-årsjubileum.

Aminatou Haidar (Västsahara)
Guo Jianmei (Kina)
Greta Thunberg (Sverige)
Davi Kopenawa / Hutukara Associação Yanomami (Brasilien)
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-19 14:05:21

Alien skrev:Det finns ju andra priser än nobelpriserna. T ex Right Livelyhood-priset (ibland kallat det alternativa nobelpriset):

Right Livelihood Award ska utdelas till personer som "på ett tappert sätt levt efter principen att varje person ska ha ett ärligt yrke som till fullo respekterar andra människor och den naturliga världen, samt ta ansvar för våra handlingars konsekvenser och bara använda en rättvis del av jordens tillgångar". I praktiken översätts detta till att belöna och hedra dem som arbetar praktiskt för jordens och dess invånares bästa på något sätt.

Priset administreras av den allmännyttiga stiftelsen Right Livelihood-stiftelsen, som är politiskt och religiöst obunden.[2] Dess arbete leds av en styrelse med grundaren Jakob von Uexkull som ordförande.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Right_Livelihood_Award

Det priset passar när det gäller klimatet och miljön. Och det har Greta Thunberg redan fått år 2019 tillsammans med tre andra:

Prisutdelningen skedde den 4 december 2019 på Cirkus i Stockholm, för att fira prisets 40-årsjubileum.

Aminatou Haidar (Västsahara)
Guo Jianmei (Kina)
Greta Thunberg (Sverige)
Davi Kopenawa / Hutukara Associação Yanomami (Brasilien)


Hon bör få ca 50 miljoner kr också för allt sitt arbete och slit. :o :-)063 :?:
Menar hon har ju fan till och med korsat atlanten med segel båt ju. :shock: :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav Skogkatt » 2022-07-19 14:15:31

Al Gore har ju gjort sig själv till miljonär genom att berätta för världen att vi kommer att dö om tio år, i trettio år. Han berättar för folk att havet kommer att stiga så mycket att alla drunknar, och sen köpar han en lyxvilla till sig själv på en strand. :roll: Jag tycker att han är en bedragare. Hittills har han inte haft rätt i något han har sagt. På 1990-talet sa han att vi bara hade 10 år kvar. Och det har han fortsatt att säga i trettio år. Så han borde inte få några utmärkelser. Han är en affärsman, han vill tjäna pengar.

Greta, hon har ju inte uppnått någonting egentligen, hon bara reser runt och pratar mycket. Jag tycker att det är tråkigt att hennes föräldrar utnyttjar henne för att tjäna pengar. Hon har förlorat en del av sin barndom och skolgång på grund av att hennes galna föräldrar utnyttjar ett barn. Vuxna människor borde verkligen inte skrämma barn med domedagsprofetior. :shock: Det är väldigt vanligt nu tyvärr. Det är de vuxnas jobb att hantera det, barn ska inte behöva tänka på det. Jag tycker inte att Greta ska ha något pris, jag tycker att hon borde få professionell hjälp.
Skogkatt
 
Inlägg: 6153
Anslöt: 2021-10-02

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-19 14:40:24

Skogkatt skrev:Al Gore har ju gjort sig själv till miljonär genom att berätta för världen att vi kommer att dö om tio år, i trettio år. Han berättar för folk att havet kommer att stiga så mycket att alla drunknar, och sen köpar han en lyxvilla till sig själv på en strand. :roll: Jag tycker att han är en bedragare. Hittills har han inte haft rätt i något han har sagt. På 1990-talet sa han att vi bara hade 10 år kvar. Och det har han fortsatt att säga i trettio år. Så han borde inte få några utmärkelser. Han är en affärsman, han vill tjäna pengar.

Greta, hon har ju inte uppnått någonting egentligen, hon bara reser runt och pratar mycket. Jag tycker att det är tråkigt att hennes föräldrar utnyttjar henne för att tjäna pengar. Hon har förlorat en del av sin barndom och skolgång på grund av att hennes galna föräldrar utnyttjar ett barn. Vuxna människor borde verkligen inte skrämma barn med domedagsprofetior. :shock: Det är väldigt vanligt nu tyvärr. Det är de vuxnas jobb att hantera det, barn ska inte behöva tänka på det. Jag tycker inte att Greta ska ha något pris, jag tycker att hon borde få professionell hjälp.


jag köpte den filmen på Blue Ray för ett par år sedan nu väldigt bra film. :-)049 :D :-)Happy

En obekväm uppföljare

https://www.google.se/search?source=lnm ... RHsop8rmXM

jag tyckte att den var bra den filmen. :-)049 :wink:
En obekväm uppföljare | Trailer 1 | Paramount Pictures | Biopremiär november
https://www.youtube.com/watch?v=e-_JflaaljI

Han borde absolut få flera priser. :-)049 :D :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav Alien » 2022-07-19 15:03:39

manne skrev:
Alien skrev:Det finns ju andra priser än nobelpriserna. T ex Right Livelyhood-priset (ibland kallat det alternativa nobelpriset):

Right Livelihood Award ska utdelas till personer som "på ett tappert sätt levt efter principen att varje person ska ha ett ärligt yrke som till fullo respekterar andra människor och den naturliga världen, samt ta ansvar för våra handlingars konsekvenser och bara använda en rättvis del av jordens tillgångar". I praktiken översätts detta till att belöna och hedra dem som arbetar praktiskt för jordens och dess invånares bästa på något sätt.

Priset administreras av den allmännyttiga stiftelsen Right Livelihood-stiftelsen, som är politiskt och religiöst obunden.[2] Dess arbete leds av en styrelse med grundaren Jakob von Uexkull som ordförande.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Right_Livelihood_Award

Det priset passar när det gäller klimatet och miljön. Och det har Greta Thunberg redan fått år 2019 tillsammans med tre andra:

Prisutdelningen skedde den 4 december 2019 på Cirkus i Stockholm, för att fira prisets 40-årsjubileum.

Aminatou Haidar (Västsahara)
Guo Jianmei (Kina)
Greta Thunberg (Sverige)
Davi Kopenawa / Hutukara Associação Yanomami (Brasilien)


Hon bör få ca 50 miljoner kr också för allt sitt arbete och slit. :o :-)063 :?:
Menar hon har ju fan till och med korsat atlanten med segel båt ju. :shock: :-)063 :?:


Om Greta vill leva miljövänligt, hur ska hon då göra av med så mycket pengar? Hon har redan fått så många priser att hon måste bilda en stiftelse. Sen blir det mycket jobb med att bestämma vilka hon ska ge pengarna vidare till.

Pristagarna, vanligen fyra, får en prissumma som 2020 var en miljon svenska kronor var. Pengarna ska gå till pristagarnas pågående arbete, inte till personligt bruk.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Right_Livelihood_Award

Greta Thunberg vill inte ha flera priser och mera pengar. Hon vill att politikerna ska lyssna mer på forskarna.

Andra priser hon fått:
Den 29 oktober 2019 meddelades att hon tilldelats Nordiska rådets miljöpris, ett pris hon dock avböjde att ta emot, då hon menade att klimatrörelsen inte behöver fler priser, utan att politikerna lyssnar på forskarna.
---
Portugisiska Gulbenkianstiftelsen utsåg 20 juli 2020 Greta Thunberg till första mottagare av sitt nyinstiftade Gulbenkian Prize for Humanity. Prissumman på en miljon euro kommer att gå till organisationer och projekt som arbetar för en hållbar värld.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Greta_Thu ... mineringar
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav Skogkatt » 2022-07-19 16:53:49

manne skrev:Menar hon har ju fan till och med korsat atlanten med segel båt ju.


Får man Nobelpris för att segla över Atlanten? Då kan även jag få ett Nobelpris. :) "Norrman korsar Atlanten i segelbåt - Belönas med Nobelpris". Jag gillar den rubriken. Och det priset hade sett bra ut på hyllan ovanför min eldstad.
Skogkatt
 
Inlägg: 6153
Anslöt: 2021-10-02

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-19 20:20:56

Skogkatt skrev:
manne skrev:Menar hon har ju fan till och med korsat atlanten med segel båt ju.


Får man Nobelpris för att segla över Atlanten? Då kan även jag få ett Nobelpris. :) "Norrman korsar Atlanten i segelbåt - Belönas med Nobelpris". Jag gillar den rubriken. Och det priset hade sett bra ut på hyllan ovanför min eldstad.


jag tycker att Greta Thunberg och AL Gore skall ha 50 miljoner var för sitt hårda arbete när det gäller miljön och klimatet.

de borde få dela på 100 miljoner var. :-)049 :D :-)Happy
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-19 20:22:35

Skogkatt skrev:Greta, hon har ju inte uppnått någonting egentligen, hon bara reser runt och pratar mycket.


Du verkar inte tycka om Greta Tunberg.? :o :-)063 :?:

Är hon en bortskämd enligt dig. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-19 20:31:11

Alien skrev:
manne skrev:
Alien skrev:Det finns ju andra priser än nobelpriserna. T ex Right Livelyhood-priset (ibland kallat det alternativa nobelpriset):

https://sv.wikipedia.org/wiki/Right_Livelihood_Award

Det priset passar när det gäller klimatet och miljön. Och det har Greta Thunberg redan fått år 2019 tillsammans med tre andra:



Hon bör få ca 50 miljoner kr också för allt sitt arbete och slit. :o :-)063 :?:
Menar hon har ju fan till och med korsat atlanten med segel båt ju. :shock: :-)063 :?:


Om Greta vill leva miljövänligt, hur ska hon då göra av med så mycket pengar? Hon har redan fått så många priser att hon måste bilda en stiftelse. Sen blir det mycket jobb med att bestämma vilka hon ska ge pengarna vidare till.

Pristagarna, vanligen fyra, får en prissumma som 2020 var en miljon svenska kronor var. Pengarna ska gå till pristagarnas pågående arbete, inte till personligt bruk.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Right_Livelihood_Award

Greta Thunberg vill inte ha flera priser och mera pengar. Hon vill att politikerna ska lyssna mer på forskarna.

Andra priser hon fått:
Den 29 oktober 2019 meddelades att hon tilldelats Nordiska rådets miljöpris, ett pris hon dock avböjde att ta emot, då hon menade att klimatrörelsen inte behöver fler priser, utan att politikerna lyssnar på forskarna.
---
Portugisiska Gulbenkianstiftelsen utsåg 20 juli 2020 Greta Thunberg till första mottagare av sitt nyinstiftade Gulbenkian Prize for Humanity. Prissumman på en miljon euro kommer att gå till organisationer och projekt som arbetar för en hållbar värld.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Greta_Thu ... mineringar


jag köpte hans film för ett par år sedan nu. :-)049 :D :-)Happy

post1508733.html?hilit=Al%20gore#p1508733
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav Alien » 2022-07-20 1:40:52

manne skrev:jag tycker att Greta Thunberg och AL Gore skall ha 50 miljoner var för sitt hårda arbete när det gäller miljön och klimatet.

de borde få dela på 100 miljoner var. :-)049 :D :-)Happy

Varför det? De har ju redan pengar.

Aktuell Hållbarhet 30 januari 2020 skrev:I samband med detta berättar Greta Thunberg också för sina tio miljoner följare att hon kommer att skapa en stiftelse. Den behövs för att kunna hantera bok- och film-royalties, donationer samt prispengar av olika slag. Detta har visat sig ett nödvändigt steg för att hantera tillgångar på ett sätt som Greta Thunberg önskar. Greta Thunberg konstaterar att detta tar mycket tid och är ett arbete som måste göras.
https://www.aktuellhallbarhet.se/miljo/ ... stiftelse/

Och vilka tycker du ska ge dem pengarna?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-20 8:13:44

Alien skrev:
manne skrev:jag tycker att Greta Thunberg och AL Gore skall ha 50 miljoner var för sitt hårda arbete när det gäller miljön och klimatet.

de borde få dela på 100 miljoner var. :-)049 :D :-)Happy

Varför det? De har ju redan pengar.

Aktuell Hållbarhet 30 januari 2020 skrev:I samband med detta berättar Greta Thunberg också för sina tio miljoner följare att hon kommer att skapa en stiftelse. Den behövs för att kunna hantera bok- och film-royalties, donationer samt prispengar av olika slag. Detta har visat sig ett nödvändigt steg för att hantera tillgångar på ett sätt som Greta Thunberg önskar. Greta Thunberg konstaterar att detta tar mycket tid och är ett arbete som måste göras.
https://www.aktuellhallbarhet.se/miljo/ ... stiftelse/

Och vilka tycker du ska ge dem pengarna?


samma stiftelse som ger eller delar ut nobel priset.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav Alien » 2022-07-20 11:43:33

Som jag redan skrivit, Alfred Nobel har inte instiftat något miljöpris. Och Al Gore fick nobels fredspris redan år 2007 (tillsammans med FNs klimatpanel).

Varför tjatar du om just Nobelpris, som om det inte fanns några andra priser i världen?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-07-20 12:28:26

Alien skrev:Som jag redan skrivit, Alfred Nobel har inte instiftat något miljöpris. Och Al Gore fick nobels fredspris redan år 2007 (tillsammans med FNs klimatpanel).

Varför tjatar du om just Nobelpris, som om det inte fanns några andra priser i världen?


kanske för att nobel priset är det väl största nobelpriset man kan få i hela världen.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav antonius » 2022-08-15 19:17:31

plast.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav Skogkatt » 2022-08-15 19:52:05

manne skrev:Du verkar inte tycka om Greta Tunberg.?

Är hon en bortskämd enligt dig.

Jag tycker synd om henne. Hon förlorade en del av sin barndom och skolgång och lever i ständig rädsla för klimatet, eftersom hennes föräldrar utnyttjade henne och skrämde henne och använde henne för att göra sig till miljonärer. De skapade ett företag för att tjäna pengar på Gretas rädsla. Normala föräldrar hade sagt åt henne att inte oroa sig, för det är inte barns jobb att oroa sig för problem. Det är de vuxna som ska hantera det. Men de gjorde tvärtom. De såg en möjlighet att tjäna pengar och offrade sin egen dotter. Äckliga folk.

Stackars Greta är ju rädd och orolig hela tiden, hon ser utmattad ut. Hon lever i ständig rädsla för jordens ände, vad gör det med ett barns huvud? Sist jag såg henne var hon kraftigt underviktig och hon såg inte frisk ut. Jag har inget emot Greta, hon är et barn med autism, det är hennes giriga och självupptagna föräldrar jag inte gillar.
Skogkatt
 
Inlägg: 6153
Anslöt: 2021-10-02

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-08-15 20:17:21

Skogkatt skrev:
manne skrev:Du verkar inte tycka om Greta Tunberg.?

Är hon en bortskämd enligt dig.

Jag tycker synd om henne. Hon förlorade en del av sin barndom och skolgång och lever i ständig rädsla för klimatet, eftersom hennes föräldrar utnyttjade henne och skrämde henne och använde henne för att göra sig till miljonärer. De skapade ett företag för att tjäna pengar på Gretas rädsla. Normala föräldrar hade sagt åt henne att inte oroa sig, för det är inte barns jobb att oroa sig för problem. Det är de vuxna som ska hantera det. Men de gjorde tvärtom. De såg en möjlighet att tjäna pengar och offrade sin egen dotter. Äckliga folk.

Stackars Greta är ju rädd och orolig hela tiden, hon ser utmattad ut. Hon lever i ständig rädsla för jordens ände, vad gör det med ett barns huvud? Sist jag såg henne var hon kraftigt underviktig och hon såg inte frisk ut. Jag har inget emot Greta, hon är et barn med autism, det är hennes giriga och självupptagna föräldrar jag inte gillar.


Ja du är ju klimat förnekare så det förstår jag att du tycker. :cry: :x icon
finns folk för allt finns de som tror att jorden är platt och de som tror vi aldrig har varit i rymden eller på månen.

tror du att NASA ljuger och att det är ofarligt att släppa ut växthus gaser i atmosfären. :o :-)063 :?:
Man kan se på olika satellitbilder hur skada atmosfären eller ozonskiktet är ju.
Ljuger NASA då om forskningen.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav Alien » 2022-08-15 23:19:36

Skogkatt skrev:
manne skrev:Du verkar inte tycka om Greta Tunberg.?

Är hon en bortskämd enligt dig.

Jag tycker synd om henne. Hon förlorade en del av sin barndom och skolgång och lever i ständig rädsla för klimatet, eftersom hennes föräldrar utnyttjade henne och skrämde henne och använde henne för att göra sig till miljonärer. De skapade ett företag för att tjäna pengar på Gretas rädsla. Normala föräldrar hade sagt åt henne att inte oroa sig, för det är inte barns jobb att oroa sig för problem. Det är de vuxna som ska hantera det. Men de gjorde tvärtom. De såg en möjlighet att tjäna pengar och offrade sin egen dotter. Äckliga folk.

Stackars Greta är ju rädd och orolig hela tiden, hon ser utmattad ut. Hon lever i ständig rädsla för jordens ände, vad gör det med ett barns huvud? Sist jag såg henne var hon kraftigt underviktig och hon såg inte frisk ut. Jag har inget emot Greta, hon är et barn med autism, det är hennes giriga och självupptagna föräldrar jag inte gillar.

Du verkar ha fått även Greta Thunberg och hennes familj om bakfoten. Greta började oroa sig för klimatet när hon såg en film i skolan. Hon blev orolig och deprimerad. När hon var 15 år beslöt hon sig för att agera och sedan dess mådde hon bättre. Hennes föräldrar stöttar henne eftersom de ser att hon mår bättre. Hur får du det till att de är giriga och utnyttjar henne?

Tonåringar är vuxna nog att tänka själva. Nu är hon inget barn längre utan 19 år.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav triggerhappyD » 2022-08-16 0:07:28

manne skrev:
finns folk för allt finns de som tror att jorden är platt och de som tror vi aldrig har varit i rymden eller på månen.

tror du att NASA ljuger och att det är ofarligt att släppa ut växthus gaser i atmosfären. :o :-)063 :?:
Man kan se på olika satellitbilder hur skada atmosfären eller ozonskiktet är ju.
Ljuger NASA då om forskningen.? :o :-)063 :?:


Klart vi inte varit på månen.
Den som tror på det är lite väl lättlurad.

Hade vi varit på månen för så pass längesedan så skulle vi ju kunnat åka dit igen lätt med dagens teknologi, men det har vi inte gjort.

Sen är ju koldioxid bra för växtligheten, många köper ju koldioxidpatroner för sina växthus så att det ska växa bättre.

Jag tror det är bättre att fokusera på verkliga miljöproblem än all denna klimathysteri som domedagssekten sprider.
Dom har ju hållit på och skrämts sen slutet av 60-talet.
"Om tio år går jorden under bla bla"
Dom har haft fel varje gång.
Al Gore har haft fel i alla sina spådomar.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav antonius » 2022-08-16 8:48:58

triggerhappyD skrev:
manne skrev:
finns folk för allt finns de som tror att jorden är platt och de som tror vi aldrig har varit i rymden eller på månen.

tror du att NASA ljuger och att det är ofarligt att släppa ut växthus gaser i atmosfären. :o :-)063 :?:
Man kan se på olika satellitbilder hur skada atmosfären eller ozonskiktet är ju.
Ljuger NASA då om forskningen.? :o :-)063 :?:


Klart vi inte varit på månen.
Den som tror på det är lite väl lättlurad.

Hade vi varit på månen för så pass längesedan så skulle vi ju kunnat åka dit igen lätt med dagens teknologi, men det har vi inte gjort.

Sen är ju koldioxid bra för växtligheten, många köper ju koldioxidpatroner för sina växthus så att det ska växa bättre.

Jag tror det är bättre att fokusera på verkliga miljöproblem än all denna klimathysteri som domedagssekten sprider.
Dom har ju hållit på och skrämts sen slutet av 60-talet.
"Om tio år går jorden under bla bla"
Dom har haft fel varje gång.
Al Gore har haft fel i alla sina spådomar.


har du bil med storblocks v8, och en sydstatsflagga i radioantennen ? lol
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Nobelpris i klimat och miljö?

Inläggav manne » 2022-08-16 9:52:44

triggerhappyD skrev:
manne skrev:
finns folk för allt finns de som tror att jorden är platt och de som tror vi aldrig har varit i rymden eller på månen.

tror du att NASA ljuger och att det är ofarligt att släppa ut växthus gaser i atmosfären. :o :-)063 :?:
Man kan se på olika satellitbilder hur skada atmosfären eller ozonskiktet är ju.
Ljuger NASA då om forskningen.? :o :-)063 :?:


Klart vi inte varit på månen.
Den som tror på det är lite väl lättlurad.

Hade vi varit på månen för så pass längesedan så skulle vi ju kunnat åka dit igen lätt med dagens teknologi, men det har vi inte gjort.

Sen är ju koldioxid bra för växtligheten, många köper ju koldioxidpatroner för sina växthus så att det ska växa bättre.

Jag tror det är bättre att fokusera på verkliga miljöproblem än all denna klimathysteri som domedagssekten sprider.
Dom har ju hållit på och skrämts sen slutet av 60-talet.
"Om tio år går jorden under bla bla"
Dom har haft fel varje gång.
Al Gore har haft fel i alla sina spådomar.


kolla in denna tråden för vidare information.

Tror du att NASA och forskarna ljuger då.? :o :-)063 :?:

om-fotosyntesen-regnskogen-och-ozonlagret-t57729.html?hilit=regnskogen
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Intressanta intressen



Logga in