Ni som spelar gitarr...

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Ni som spelar gitarr...

Inläggav earlydayminer » 2012-03-24 0:11:50

Ooh, gänget gaddar ihop sig så fort det luktar konflikt. Tar gärna en diskussion med en i taget, då det är orättvist med kollektiv påfrestning.

Hur som helst kan jag med den där skitlåten nu, men inte just den version som Sheyen med 12 långa fingrar kan på en (1) gitarr.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Ni som spelar gitarr...

Inläggav earlydayminer » 2012-03-24 0:17:30

Nej, usch.. Nu lät jag elakt dryg. Sorry. Ni kanske sitter där ensamma en fredagskväll och så bemöts ni så här av en övertrött dåre. Sorry. Jag menade inte att stampa vilt på ömma tår.

I mitt huvud var det bara Sheyen som skulle besvara.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Ni som spelar gitarr...

Inläggav earlydayminer » 2012-03-24 0:18:25

På tal om ensamhet..



Denna började jag helt plötsligt spela en dag, när jag satt ensam och tittade ut mot allt levande.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Ni som spelar gitarr...

Inläggav Björne » 2012-03-24 0:19:03

earlydayminer skrev:
Sheyen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Vad var det som var så roligt med det Earlydayminer? :?

+1


-1


-e
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Ni som spelar gitarr...

Inläggav Sheyen » 2012-03-24 0:21:16

earlydayminer skrev:Ooh, gänget gaddar ihop sig så fort det luktar konflikt. Tar gärna en diskussion med en i taget, då det är orättvist med kollektiv påfrestning.

Hur som helst kan jag med den där skitlåten nu, men inte just den version som Sheyen med 12 långa fingrar kan på en (1) gitarr.
Jag använder fan inte 12 fingrar när jag spelar Ievan Polkka. :? Anta inte så mycket; fråga istället. Men det är nog för sent för det nu, så otrevlig som du är.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Ni som spelar gitarr...

Inläggav Bjäbbmonstret » 2012-03-24 0:23:00

Det kanske inte var så att Sheyens version av låten låg på Youtube direkt. :roll:
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Ni som spelar gitarr...

Inläggav earlydayminer » 2012-03-24 0:50:44

Perfekt läge för en djup facepalm. Nåväl.

Sheyen: Hehe. Nej, man behöver egentligen bara ett finger för just det. Först trodde jag du drev med tråden för att jävlas, men sedan tänkte jag att du skojade eftersom du kan vara rolig ibland. Att du slängde in något helt random, för att skoja till det. Men när du påstod att du var seriös så skrattade jag järnet. Det hela var så oskyldigt sött på något sätt. Tanken var att DU skulle besvara mig, jag skulle då säga att det är svårt att spela den versionen på en (1) gitarr. Ett aspigt skämt, bokstavstolkande. När Bjäbbmonstret la sig i tröttnade jag (som jag gör sekunden folk lägger näsan i blöt), så jag var oseriös och gav ett svar därefter. Där jag menade på att är svårt att spela exakt den versionen på en (1) gitarr.

Bjäbbmonstret: K.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Ni som spelar gitarr...

Inläggav BlomqvistD » 2012-04-01 10:25:15

Jag föredrar att spela låtar på gitarr där det ligger mycket tyngd i texterna, alltså att det inte ligger så mycket fokus i melodin eller att det ska låta klatshigt, etc. Därför spelar jag gärna Lars Winnerbäck, ibland Simon & Garfunkel, ska börja ge mig in i på Ted Gärdestad och The Beatles. Det här är min favoritlåt på gitarr so far: http://www.youtube.com/watch?v=_D-WAT6byVc

Tyvärr så vågar jag bara spela gitarr i ensamhet, jag tycker till och med att det blir pinsamt när någon annan tittar på mig samtidigt. Jag känner att jag blir utvärderad, jag kanske sätter för höga krav på mig själv, men man är aldrig riktigt säker på om de som tittar på mig talar sanning när de säger att jag spelade bra (fast de egentligen tyckte att jag spelade dåligt):P Men jag ska faktiskt vara med och spela på en öppen scen i början på maj, ser både fram, och inte fram, emot det!
BlomqvistD
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2012-03-27
Ort: Frösön

Re: Ni som spelar gitarr...

Inläggav pointblank » 2012-04-03 14:52:52

Kul med fler svar! :-)Happy

Nu håller jag på med den här:



:-)154 the blues today!
pointblank
 
Inlägg: 1116
Anslöt: 2006-11-12
Ort: NV Skåne

Återgå till Intressanta intressen



Logga in