Nej och nej och åter nej (försökt få DV på bibliotek)

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Nej och nej och åter nej

Inläggav sanny » 2012-08-17 12:43:20

Björne skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Nu handlade det iofs inte på ett jobb utan om en praktikplats. Viss skillnad.


Principen är exakt densamma. Själv tog det mig fem försök varav ett gick om stöpet för att it-schefens son hade företräde trots att jag hade mer teknikvana.

Principen är inte alls samma.

På AF hette det att jag skulle leta reda på platser jag skulle kunna tänka mig att praktisera på.
Detta gjorde jag, men när beslutet skulle tas så drog de åt och sa att jag endast kunde välja på en fordonspraktik eller att sy gardiner åt kommunen.
Jag valde det sistnämnda, men slutade efter ett tag för jag stod inte ut med att få knappt så jag klarade livhanken samtidigt som de ville jag skulle "jobba" heltid.

Det är i MÅNGA fall bara ett jävla humbugg det där att AF ska hjälpa en hitta praktikplats.

I många fall har man som arbetssökande som Kahlo här inte någon som man kan vända sig till och klaga.
Vet flera liknande fall där AF:s handläggare såsar efter med möten osv och skapar onödigt lidande för sina arbetssökande.
Är detta något som går helt blint förbi alla, eller?
Det verkar alltid skyllas på arbetssökandenas lathet.

Jag skulle först säga att jag haft tur, men det är fan inte tur.
Jag har nu en utvecklingsanställning, men innan, är 34 år nu, så städade jag också toaletter, slet som brevbärare, var i alla faser på AF och fick i princip tvinga mig in på AF:s avdelning för funktionshindrade och där fick jag först praktik ett år och sen utvecklingsanställning.

Ibland undrar jag om jag inte hade klarat mig bättre om inte AF funnits överhuvudtaget.
sanny
 
Inlägg: 526
Anslöt: 2008-11-23
Ort: Västra Götaland

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in