Nästa Grödingeträff - 29 juni

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Nästa Grödingeträff - 29 juni

Inläggav Pemer » 2013-06-29 14:35:35

Problemet kan vara att resan tar mer än 75 minuter, så att en trekupongsresa inte riktigt räcker ända fram. Antagligen når du till stan, och hinner med pendeln mot Södertälje från Centralen på en första resa, men att resan har tagit slut när du är framme i Tumba, så att du måste betala två nya kuponger på bussen hit från Tumba. I så fall är det mycket möjligt att chauffören på bussen hit är bussig och låter dig åka med hit utan att ta mer betalt. De brukar ofta vara schyssta med det.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 29 juni

Inläggav Tor_och_i2p » 2013-06-29 16:47:17

Jag skulle köpa en 24-timmarsbiljett på en SL automat, men något gick fel(har inte handlat någon typ av biljett på en SL automat förut) och nu är jag rädd att mitt SL Access kort har blivit spärrat så jag har registrerat ett ärende med SL så får de hjälpa mig(genom att informera mig på mina sidor) med vad som hänt med kortet.
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

Nästa Grödingeträff - 29 juni

Inläggav Tor_och_i2p » 2013-06-29 19:01:19

Funkade inte. Jag vet inte hur man laddar SL Access kortet och jag känner ingen som kan, det var inte spärrat, det försäkrade kundservicen på SL som jag ringde men de kunde inte ge någon hjälp förutom de instruktioner som finns på automaten som jag försökte använda.

Ni får ha det så bra.

Jag tror att, det att jag var stressad inför att resa någonstans som jag aldrig rest förut samt att jag var också generellt stressad idag som bidrog till att det blev fel med köp av 24-timmars biljett...men tills nästa gång ska jag försöka lära mig hur det går till.
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

Nästa Grödingeträff - 29 juni

Inläggav Tor_och_i2p » 2013-06-29 19:38:37

Jag åkte till automaten just nu och för första gången lyckades jag fylla på en 24-timmars resa. Det är den första resan jag betalar från en SL automat. När jag bodde i Helsingborg så hade jag ofta problem med automaterna eftersom pengar brukades dras från mitt kort men det blev inte laddat, så det är inte första gången jag får problem med automater :-)Happy

Jag kommer vara framme kanske vid 22.05 eller senare beroende på om jag missar någon buss/pendel, fast jag siktar på 22.05.
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

Nästa Grödingeträff - 29 juni

Inläggav Pemer » 2013-06-29 20:18:35

Ja, vad kul! Välkommen!! :-D
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 29 juni

Inläggav Tor_och_i2p » 2013-06-30 9:31:45

Jag trivdes bra igår och idag :)

Jag var lite stressad innan jag kom dit, dels för att det var första gången jag besökte, så jag gick in genom balkongdörren(öppen) istället för att plinga på dörren(stängd), men det gick ändå och efter att jag var på träffen en stund så kände jag mig mer lugn och stressen hade försvunnit helt.

Det var kul att umgås och att se lite Hasse & Tage*, fast jag inte förstod allt. Det kan vara bra ibland om det saknas undertexter, t.ex för mig som vill accelerera min språkinlärning(språket jag lyssnar till är bra om det förbättras för mig. Jag 'hör' ofta inte vad folk säger) i Svenska, :) så det gick utmärkt utan undertexter :D

*Jag fick först höra om Hasse o Tage från min mattelärare Β. När jag berättade om mitt specialintresse för honom som dels handlade om sannolikhet, nämnde han att det finns en video som heter "om sannolikhet" av Tage Danielsson. Jag såg den på youtube(FjuhW-4tyEI) och ja den var rolig :D
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

Nästa Grödingeträff - 29 juni

Inläggav Kostymhippie » 2013-06-30 10:50:13

Synd att jag inte kunde komma, men var tvungen att fixa lite grejer inför renovering av min lägenhet.
Kommer förhoppningsvis kunna komma nästa gång.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Nästa Grödingeträff - 29 juni

Inläggav Pemer » 2013-06-30 15:17:00

Det var helt okej att gå in via altandörren, den stod öppen för att vara tillgänglig. :-)

Och det var ju så trångt på väg mot ytterdörren där gamla tjock-tv:n tog och stod plats. :-)
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Träffar



Logga in