Nån mer som ofta "hamnar mellan stolarna"?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nån mer som ofta "hamnar mellan stolarna"?

Inläggav Peace » 2014-01-21 21:58:09

Jag har för stora svårigheter för att klara av studier, jobb och klara av vardagsrutiner ordentligt, men jag har för lite svårigheter för att ha rätt till nån särskild hjälp. Jag hamnar alltså mellan stolarna. Jag får avslag de gånger jag ansöker om något. :-)004

Nån mer?
Peace
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2009-06-27

Nån mer som ofta "hamnar mellan stolarna"?

Inläggav Fortytwo » 2014-01-21 22:02:05

Min erfarenhet är att det blir ett jävla liv i luckan när man hotar med harakiri.
Fortytwo
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-11-02

Nån mer som ofta "hamnar mellan stolarna"?

Inläggav cc33314 » 2014-01-21 22:42:37

Det det handlar om och nyckeln till att må bra är att acceptera sig själv, sitt liv, ta det lugnt, slappna av, vara positiv, ta tag i sin situation, känna ovillkorlig obunden kärlek och allt positivt till en själv allt och alla alltid, det hjälper mig, jag har en svår ångestsjukdom en väldigt problematisk personlighet ett förflutet jag börjar gråta oavbrutet över om jag tänker på det men detta hjälper mig, kom ihåg att alltid ta djupa andetag, slappna av, ta det lugnt, undvika stress, alltid TA det LUGNT.

Mina tips! + förlåtelse och låt allt bara rinna av dig och sluta bry dig så mycket, enklare så.
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

Nån mer som ofta "hamnar mellan stolarna"?

Inläggav Koboshi » 2014-01-21 23:20:59

Peace skrev:Jag har för stora svårigheter för att klara av studier, jobb och klara av vardagsrutiner ordentligt, men jag har för lite svårigheter för att ha rätt till nån särskild hjälp. Jag hamnar alltså mellan stolarna. Jag får avslag de gånger jag ansöker om något. :-)004

Nån mer?


Tja om du är diagnostiserad med AS har du ju rätt enligt LSS.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Nån mer som ofta "hamnar mellan stolarna"?

Inläggav Dagobert » 2014-01-22 14:37:41

Peace skrev:Jag har för stora svårigheter för att klara av studier, jobb och klara av vardagsrutiner ordentligt, men jag har för lite svårigheter för att ha rätt till nån särskild hjälp. Jag hamnar alltså mellan stolarna. Jag får avslag de gånger jag ansöker om något. :-)004 Nån mer?

Har du AS-diagnos eller liknande?
Vem ger dig avslag?
Vad ansöker du om?

Även om man är inskriven på LSS kan de avslå ansökan om sånt de inte tycker man behöver eller inte är skyldiga att ge i mitt fall. Har hänt mig några gånger, så jag känner igen mig.
Dagobert
 
Inlägg: 14132
Anslöt: 2010-11-30

Nån mer som ofta "hamnar mellan stolarna"?

Inläggav Sadistic » 2014-01-22 14:41:44

tycker man alltid hamnar mellan stolarna, ofta för att man beter sig 'för bra'.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Nån mer som ofta "hamnar mellan stolarna"?

Inläggav Juggernawt » 2014-01-22 15:57:43

Sadistic skrev:tycker man alltid hamnar mellan stolarna, ofta för att man beter sig 'för bra'.


Håller med. Bara för att man faktiskt klarar av att betala lite räkningar, ringa några samtal och låter "normal" på telefonen betyder ju inte det att man fungerar i samhället. För inte kan folk förstå att det tog 3 dagar att förbereda sig för att ringa, att man gjorde 5 misslyckade försök innan man tog sig fram och att man hade en fusklapp framför sig med exakt det man skulle säga.
Juggernawt
 
Inlägg: 186
Anslöt: 2011-04-14
Ort: Stockholm

Nån mer som ofta "hamnar mellan stolarna"?

Inläggav Sadistic » 2014-01-22 16:49:37

Juggernawt skrev:
Sadistic skrev:tycker man alltid hamnar mellan stolarna, ofta för att man beter sig 'för bra'.


Håller med. Bara för att man faktiskt klarar av att betala lite räkningar, ringa några samtal och låter "normal" på telefonen betyder ju inte det att man fungerar i samhället. För inte kan folk förstå att det tog 3 dagar att förbereda sig för att ringa, att man gjorde 5 misslyckade försök innan man tog sig fram och att man hade en fusklapp framför sig med exakt det man skulle säga.


Precis, det är inte precis som att horn växer ut eller så när man har AS. Man ser inte det, däremot kan personen som har det känna slutresultatet av att försöka för mycket
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in