nallen får inte posta
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
41 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Miche skrev:rdos skrev:F-n. Jag som tänkt posta vad jag trodde om Nallens problem med tjejer, och så blir han avstängd igen.
Tyvärr blir nallen ofta provocerad av sådant, han vill ha konkreta tips på en teknik som fungerar till 100% för att få sex med en tjej inom tre timmar (eller hur lång tiden nu var)...
Bara folk som fattar noll. Som du och Ford då.
[mod]Admin
Det här är ett kränkande sätt att uttrycka sig om andra forumister och för det får du en tillsägelse.[/mod]
rdos skrev:Miche skrev:rdos skrev:F-n. Jag som tänkt posta vad jag trodde om Nallens problem med tjejer, och så blir han avstängd igen.
Tyvärr blir nallen ofta provocerad av sådant, han vill ha konkreta tips på en teknik som fungerar till 100% för att få sex med en tjej inom tre timmar (eller hur lång tiden nu var)...
Vad menar du?
rdos skrev:Miche skrev:rdos skrev:F-n. Jag som tänkt posta vad jag trodde om Nallens problem med tjejer, och så blir han avstängd igen.
Är "kränkningarna" inte av svårare art än såhär tar forden knappast någon allvarligare, psykisk skada, snarare tycker han att admin är lite löjlig, samtidigt som han skulle vilja be rdos att utveckla varför han enligt sistnämnde skulle "fatta noll".
Titti skrev:Zombie skrev:Parvlon skrev:Eller du kanske menar att man får räkna med att få på näsan, isåfall håller jag med.
Jo, det var så jag menade.
Fast kritiska omnämnanden var det ett par som fick i nallens tråd, och jag måste säga att även jag har svårt att förstå det i Debbidos fall (precis som några skrev i den tråden).
Admin
Orsaken till att jag nämnde Debbido var främst den andra punkten av det jag citerade ur forumreglerna
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
Det är uppenbart i tråden att Debbido och nallen uppfattar det hon skriver väldigt olika och hon tar inte någon hänsyn till det utan fortsätter. I all välmening, ingen tvekan om det, men jag tycker att det är bättre att släppa det i ett sådant läge av hänsyn till att han uppfattar saken så annorlunda än hon och känner sig kränkt av det hon skriver.
Det är också skälet till att jag nämnde animal, som inte heller tar hänsyn till hur nallen uppfattar situationen trots att denne är mycket tydlig på den punkten.
• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
får illustrera hur svårt det är att avgöra när någon medvetet sårar någon annan. Jag kan inte påstå att varken Debbido, animal eller någon annan medvetet vill såra nallen även om han känner sig sårad men vill ändå poängtera vikten av att visa hänsyn mot andra, speciellt då det gäller personliga frågor.
Ingen av den har fått någon varning utan jag nämner det för att tydliggöra att även om nallen får ta ansvar för vad han skriver och inte så finns det andra som bidrar till att situationen urartar som den gör på slutet.
Kanske dags att låsa den tråden, eller lägga in en röd ruta om att nallen undanber sig ytterligare goda råd som inte funkar för just honom?
Det är alltid någon som protesterar, ett psykologiskt fenomen som kallas TROTS. Visst är det känt att aspergare är trotsiga och motvilliga till både det ena och det andra, men om man gör något som man vet man kan bli bannad för - då går man ju i princip med på att bli bannad om man ändå väljer att handla av sina tankar.
Om det skylls på "stridens hetta" när man har hela 15 minuter på sig att redigera är det rent skitsnack. Varje gång.
Upplever att motståndet mot beslut här på forumet oftast är en produkt av högfärdighet.
Om det skylls på "stridens hetta" när man har hela 15 minuter på sig att redigera är det rent skitsnack. Varje gång.
Upplever att motståndet mot beslut här på forumet oftast är en produkt av högfärdighet.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
I beslutsfrågor är det oftare människor med invändningar som yttrar sig än människor som håller med. Att det finns invändningar i den här tråden behöver inte indikera att beslutet varit opopulärt eller tvärt om. Jag yttrar mig helst inte i sakfrågan, ville bara inflika det. En sån här tråd blir lätt negativ i sig utan att det är något underligt med det.
earlydayminer skrev:Om det skylls på "stridens hetta" när man har hela 15 minuter på sig att redigera är det rent skitsnack. Varje gång.
För min egen del kan jag mycket väl befinna mig i affekt betydligt längre än en kvart!!
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Jag vet inte om jag vågar skriva vidare på forumet.
Verkar vara lite väl autistisk för att fatta att jag kan göra fel genom att vilja hjälpa en Nalle som verkade må väldigt dåligt.
Jag kan aldrig vänja mig vid Sverige. I USA hade det varit enklare att leva om man är som jag. (Levde med en amerikan i sju år). Att säga "God bless you!" eller att sjunga "If Jesus was one of us sitting on a bus on his way home..." är helt okey i USA men i Sverige katastrof: Hallå, vi är ateister här! Oh, no shit - I forgot that again!
Hur den där låten hamnade på de svenska tracklistorna fattar jag inte...
(hade texten varit på svenska hade den aldrig blivit accepterad) och hur jag ska kunna skärpa till mig för gott fattar jag inte heller. Men det klart att jag ska göra mitt bästa. Jag kommer givetvis inte att gå in i Nallens sextrådar igen. That's for sure!
God bless America! Och Sverige - tja, Sverige får väl klara sig ändå. Vi har ju Rheinfeldt - och det bör väl räcka?
Verkar vara lite väl autistisk för att fatta att jag kan göra fel genom att vilja hjälpa en Nalle som verkade må väldigt dåligt.
Jag kan aldrig vänja mig vid Sverige. I USA hade det varit enklare att leva om man är som jag. (Levde med en amerikan i sju år). Att säga "God bless you!" eller att sjunga "If Jesus was one of us sitting on a bus on his way home..." är helt okey i USA men i Sverige katastrof: Hallå, vi är ateister här! Oh, no shit - I forgot that again!
Hur den där låten hamnade på de svenska tracklistorna fattar jag inte...
God bless America! Och Sverige - tja, Sverige får väl klara sig ändå. Vi har ju Rheinfeldt - och det bör väl räcka?
Nåväl, man ser fram mot Nallens återkomst. Han skriver faktiskt väldigt bra. Koncist och rakt på sak.
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
Ungefär 170 minuter in på den 3:e Januari. Jag ska inte bitcha om Admins prioriteringar (just nu), men noterar att det är inte direkt svårt att automatisera såna saker som ska ske vid en viss tidpunkt och att det torde minska arbetsbelastningen på forumfunktionärerna.
I övrigt tackar jag KS för berömet och noterar att det mesta tycks vara sig likt här
I övrigt tackar jag KS för berömet och noterar att det mesta tycks vara sig likt här
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter