Någon storträff i år?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Någon storträff i år?

Inläggav marxisten » 2012-05-22 16:39:57

Undrade bara om det kommer arrangeras någon stor forumträff i år likt den stora och roliga träffen som Arkimedes anordnade förra sommaren? Skulle vara kul att ha.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Kristofer » 2012-05-22 19:56:11

Det handlar om initiativ. Jag tror tyvärr att det blir svårt att hitta någon/några som är villig att arrangera och ansvara för en sådan stor träff.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Någon storträff i år?

Inläggav slackern » 2012-05-22 21:17:38

Kristofer skrev:Det handlar om initiativ. Jag tror tyvärr att det blir svårt att hitta någon/några som är villig att arrangera och ansvara för en sådan stor träff.


Fixa ett skogsrejv i sommar ;)
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Wine » 2012-05-22 21:23:07

slackern skrev:
Kristofer skrev:Det handlar om initiativ. Jag tror tyvärr att det blir svårt att hitta någon/några som är villig att arrangera och ansvara för en sådan stor träff.


Fixa ett skogsrejv i sommar ;)


Kanske vore något, många gillar ju att vara ute i naturen. :-)Happy
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Någon storträff i år?

Inläggav slackern » 2012-05-22 21:27:45

Wine skrev:
slackern skrev:
Kristofer skrev:Det handlar om initiativ. Jag tror tyvärr att det blir svårt att hitta någon/några som är villig att arrangera och ansvara för en sådan stor träff.


Fixa ett skogsrejv i sommar ;)


Kanske vore något, många gillar ju att vara ute i naturen. :-)Happy


Nej folk kommer att klaga på att det finns myror och barr på marken. Att dom blir väldigt allergiska utav den kombinationen. Eller att fästingar dras till just den personen. Att den har en speciell unik doft på blodet som dom älskar. Så den stackars personen kommer att dra på sej alla fästingar och lämna dom andra deltagarna ifred. ;)
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Någon storträff i år?

Inläggav kullan » 2012-05-22 21:33:39

Om det ska va nåt så måste alla kunna va med på den ev. aktiviteten.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Miche » 2012-05-22 21:41:54

Alla kunde inte vara med i varken Flottsbro eller Norrköping, jag tycker att kravet känns konstigt!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Någon storträff i år?

Inläggav kullan » 2012-05-22 21:45:31

Miche skrev:Alla kunde inte vara med i varken Flottsbro eller Norrköping, jag tycker att kravet känns konstigt!


Det tycker ju inte jag. Men jag tror inte det blir nån träff i år ändå.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Zirre » 2012-05-22 21:54:49

kullan skrev:Men jag tror inte det blir nån träff i år ändå.


Tror inte jag heller.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Sheyen » 2012-05-23 8:37:05

kullan skrev:Om det ska va nåt så måste alla kunna va med på den ev. aktiviteten.

Vadå "alla"? Alla måste inte alls kunna vara med...

On Topic: Funderar på om jag kan ordna någon träff.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Någon storträff i år?

Inläggav kullan » 2012-05-23 8:51:23

I Norrköping hade alla i teorin kunnat komma. Bara man var medlem på forumet så var man ju inbjuden. Sen att man inte kan komma av pengabrist,eller att man bor för långt bort eller att jobb eller sjukdom hindrar en det är en annan sak. Man måste tänka på att det ska kunna passa alla även om inte alla kan eller vill komma. Det är ett solidariskt tänk.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Sheyen » 2012-05-23 9:02:03

Anyways, jag ska som sagt fundera på om jag kan ordna någon träff.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Zirre » 2012-05-23 13:05:52

Sheyen skrev:Anyways, jag ska som sagt fundera på om jag kan ordna någon träff.

Om du lyckas ordna en träff är ALLA på forumet välkommna då?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Någon storträff i år?

Inläggav slackern » 2012-05-23 13:11:43

Zirre skrev:
Sheyen skrev:Anyways, jag ska som sagt fundera på om jag kan ordna någon träff.

Om du lyckas ordna en träff är ALLA på forumet välkommna då?


Det bör ju onekligen vara det. Med tanke i vilken tråd den ligger i.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Dagobert » 2012-05-24 1:27:57

Zirre skrev:
Sheyen skrev:Anyways, jag ska som sagt fundera på om jag kan ordna någon träff.

Om du lyckas ordna en träff är ALLA på forumet välkommna då?

För min del är det bara Fighterbabe som inte är välkommen.

Zirre, menar du allmänt eller har du en tanke med frågan?
Dagobert
 
Inlägg: 14143
Anslöt: 2010-11-30

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Zirre » 2012-05-24 8:30:15

Dagobert skrev:
Zirre skrev:
Sheyen skrev:Anyways, jag ska som sagt fundera på om jag kan ordna någon träff.

Om du lyckas ordna en träff är ALLA på forumet välkommna då?

För min del är det bara Fighterbabe som inte är välkommen.

Zirre, menar du allmänt eller har du en tanke med frågan?

Jag var seriös i frågan, tror nämligen inte att ALLA är välkomna.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Någon storträff i år?

Inläggav kullan » 2012-05-24 8:32:59

Zirre skrev:Jag var seriös i frågan, tror nämligen inte att ALLA är välkomna.


Nä det tror inte jag heller.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Iridia » 2012-05-24 8:54:16

slackern skrev:
Wine skrev:
slackern skrev:Fixa ett skogsrejv i sommar ;)

Kanske vore något, många gillar ju att vara ute i naturen. :-)Happy

Nej folk kommer att klaga på att det finns myror och barr på marken. Att dom blir väldigt allergiska utav den kombinationen. Eller att fästingar dras till just den personen. Att den har en speciell unik doft på blodet som dom älskar. Så den stackars personen kommer att dra på sej alla fästingar och lämna dom andra deltagarna ifred. ;)

Ja, huga för myror, barr och fästingar! Jag tror inte de dras till mig mer än till någon annan men jag skulle ändå inte vilja ta risken.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Sheyen » 2012-05-24 12:14:21

Dagobert skrev:
Zirre skrev:
Sheyen skrev:Anyways, jag ska som sagt fundera på om jag kan ordna någon träff.

Om du lyckas ordna en träff är ALLA på forumet välkommna då?

För min del är det bara Fighterbabe som inte är välkommen.

Okej. Ja, alltså jag vet inte hur man skulle lösa det... Med fotograferingen, alltså. Om man kan lita på att Fighterbabe inte fotograferar får hon väl komma, men i så fall skulle kanske en kroppsvisitering vara bra. Eller ja; att hon helt enkelt visar vad hon har med sig och att hon då inte får lov att ha med sig vare sig mobiltelefon eller kamera. Då skulle det kanske fungera bra. Jag vet inte.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Danne » 2012-05-27 13:42:07

kullan skrev:Om det ska va nåt så måste alla kunna va med på den ev. aktiviteten.

Håller inte med alls.

En träff ordnas för dom som vill vara med på just den träffen som erbjuds, passar inte galoscherna så är det bara att avstå från att vara med på den träffen. Det går inte att tillgodose ALLAS behov, och speciellt i AS-världen är det i princip omöjligt att hitta på något som alla gillar till 100%.

Det är samma sak med inbjudningar. Det är ingen garanti att man är inbjuden bara för att man råkat se inbjudan. Bara för att en inbjudan kan läsas på aspergerforum, så betyder inte det att alla forummedlemmar automatiskt är inbjudna, och har någon slags rättighet att få vara med. Inbjudningar gäller dom som som den riktas mot, och dom som accepterar den aktivitet som anordnas, och under vilka förutsättningar som gäller för att få vara med.

Och så finns det som vi alla vet människor som inte kan leka snällt med andra, som inte ens vill det. Sådana personer är förstås inte välkomna, oavsett om dom läst inbjudan eller inte.

Framförallt är det träffarrangören som avgör allt detta, den som inte gillar en träffs regler eller upplägg får naturligtvis tycka vad dom vill om det. Men det är bara att hitta på en egen aktivitet istället, och hitta på något själv. Och gärna nåt som ALLA gillar, vad nu det skulle vara.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Någon storträff i år?

Inläggav kullan » 2012-05-27 13:52:26

Men om jag uttrycker det så här då. Om en arrangerar en större träff så är ju alla som är medlemmar välkomna att anmäla sitt intresse. Det är vi ju ändå ense om. Alla som känner att jo men detta är intressant får ju anmäla sig. Sen finns det ju alltid detaljer sim sätter hinder för att man ska komma. Tex. Geografiskt avstånd, ekonomi, Jobb eller andra mer privata saker. Även ointresse är ju en orsak till att inte komma. Men grunden ska ju va att alla ska va välkomna. Så skulle då jag tänka.

Ett typexempel är ju träffen i Norrköping. det var i princip bara ett tillfälle att träffa andra forummedlemmar neutralt och bra. Det enda kravet var att man skulle va minst 18 år och registrerad medlem.18 årsgränsen var ju för att det skulle få förekomma alkohol i lokalen. Men annars var ju alla välkomna.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Moggy » 2012-05-27 14:36:37

Det är bra om de flesta är välkomna och det är som det ska vara om det postas en inbjudan här. Tycker även det är helt okej om det postas en inbjudan till en träff med ett visst tema eller kring en aktivitet som inte alla kan vara med på. För min del vore det t.ex helt i sin ordning att posta en inbjudan till en krävande bergsklättringsträff.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Zombie » 2012-05-27 15:38:49

Dagobert skrev:
Zirre skrev:
Sheyen skrev:Anyways, jag ska som sagt fundera på om jag kan ordna någon träff.

Om du lyckas ordna en träff är ALLA på forumet välkommna då?

För min del är det bara Fighterbabe som inte är välkommen.

Zirre, menar du allmänt eller har du en tanke med frågan?
Danne skrev:Och så finns det som vi alla vet människor som inte kan leka snällt med andra, som inte ens vill det. Sådana personer är förstås inte välkomna, oavsett om dom läst inbjudan eller inte.

Känns helt åt helvete att behöva göra något som kan se ut som att förfölja person, men om jag ens ska kunna överväga att komma på någon träff vill jag veta att jag kan förbli anonym utåt. Även till utseendet. Det är den fråga jag vet om just nu där vi har en konflikt och det kan inte hjälpas att den är helt central för mig. Så jag är tvungen att hålla med Dagobert. Det är inget personligt i övrigt, jag skulle förhålla mig likadant vem det än gällde som hade visat sig opålitlig i anonymitetsfrågan och inte visat att den hade lärt sig sedan.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Någon storträff i år?

Inläggav Miche » 2012-05-27 16:12:20

Jag repeterar, Titti skrev detta inlägg redan 2009.
Titti skrev:Admin

Den som lägger ut bilder från träffen någonstans på internet utan att samtliga personer på bilden, som kan identifieras av någon enda människa, har lämnat sitt skriftliga tillstånd till detta drabbas av postningsförbud på forumet. Längden på detta bestäms beroende på hur grovt vi bedömer att överträdelsen är. Även andra påföljder kan komma ifråga så som avstängning från forumet.

I undantagsfall, där vi bedömer förseelsen som obetydlig, kan påföljden bestämmas till varning.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Träffar



Logga in