någon mer som äter dessa?? (Fluoxetin)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

någon mer som äter dessa?? (Fluoxetin)

Inläggav manne » 2010-12-12 22:52:59

någon mera än mig som äter dessa piller kan dessa ge kraftiga vanföreställningar??
inbillade mig en massa sjuka kroppsliga saker gällande testosteron nivån helt sjukt kan denna medicin ge mig overkliga tankar??

för när man tror en sak så börjar man till slut inbilla sig saker.
Nå kan dessa ge vanföreställningar och abnormala fixeringar..
Vad skapar inbillningar är det medicin som gör det??

Bild
Bild

Moderator mnordgren: Förtydligade rubriken något.
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Nefarious » 2010-12-13 0:51:37

Du tar alltså fluoxetin. FASS listar inte dina problem bland eventuella biverkningar, och jag har aldrig träffat någon som fått liknande problem av fluoxetin.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Inläggav modestrick » 2010-12-13 18:01:48

Göta Petter!! Manne, jag vet vad du pratar om. Jag år Flouxetin för några år sedan jag jag var med om en del tokiga upplevelser som skrämde vettet ur mig. Såg syner och blev väldigt paranoid osv. Jag blev helfnoskig på dem och törs knappt längre äta alvedon längre för jag blev så rädd för piller. ujuj.. skrev nåt om det på min fåniga blogg

http://garagefilosofi.blogspot.com/2010/11/vara-sjalars-kretslopp.html
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Inläggav manne » 2010-12-13 18:04:29

Nefarious skrev:Du tar alltså fluoxetin. FASS listar inte dina problem bland eventuella biverkningar, och jag har aldrig träffat någon som fått liknande problem av fluoxetin.



blir lite uppåt av den och raslös och så bland och nervös..
ryckig och stirrig mm också
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Bror Duktig » 2010-12-13 18:22:18

Nefarious skrev:Du tar alltså fluoxetin. FASS listar inte dina problem bland eventuella biverkningar, och jag har aldrig träffat någon som fått liknande problem av fluoxetin.

Det är mycket som FASS inte listar. Även vanliga biverkningar som tycks skyllas på "sjukdomen" och liknande.

Också frekvensen av biverkningar är för låg på FASS, man har väl bara accepterat de tydligaste fallen och läkare tenderar att inte rapportera, utan mena att t.ex. "du har gått upp i vikt/tappat hår/känner dig overklig p.g.a. sjukdomen" och liknande.

Även parkinsonism kan skyllas på sjukdomen "man blir ju långsam vid depression".
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav manne » 2010-12-13 18:26:48

Bror Duktig skrev:
Nefarious skrev:Du tar alltså fluoxetin. FASS listar inte dina problem bland eventuella biverkningar, och jag har aldrig träffat någon som fått liknande problem av fluoxetin.

Det är mycket som FASS inte listar. Även vanliga biverkningar som tycks skyllas på "sjukdomen" och liknande.

Också frekvensen av biverkningar är för låg på FASS, man har väl bara accepterat de tydligaste fallen och läkare tenderar att inte rapportera, utan mena att t.ex. "du har gått upp i vikt/tappat hår/känner dig overklig p.g.a. sjukdomen" och liknande.

Även parkinsonism kan skyllas på sjukdomen "man blir ju långsam vid depression".


hoppas för guds skull att icke denna har orsaka några problem eller de saker som fick mig att gå i taket??
i psykvården/världen så är det många som tar dessa piller kanske näsan alla
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav slackern » 2010-12-13 18:45:55

manne skrev:
Bror Duktig skrev:
Nefarious skrev:Du tar alltså fluoxetin. FASS listar inte dina problem bland eventuella biverkningar, och jag har aldrig träffat någon som fått liknande problem av fluoxetin.

Det är mycket som FASS inte listar. Även vanliga biverkningar som tycks skyllas på "sjukdomen" och liknande.

Också frekvensen av biverkningar är för låg på FASS, man har väl bara accepterat de tydligaste fallen och läkare tenderar att inte rapportera, utan mena att t.ex. "du har gått upp i vikt/tappat hår/känner dig overklig p.g.a. sjukdomen" och liknande.

Även parkinsonism kan skyllas på sjukdomen "man blir ju långsam vid depression".


hoppas för guds skull att icke denna har orsaka några problem eller de saker som fick mig att gå i taket??
i psykvården/världen så är det många som tar dessa piller kanske näsan alla


Akta dej Manne du kan få potensproblem värsta snygga tjejen vill ha sex med dej så får du inte upp den ;)
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Inläggav manne » 2010-12-13 18:51:57

slackern skrev:
manne skrev:
Bror Duktig skrev:
Nefarious skrev:Du tar alltså fluoxetin. FASS listar inte dina problem bland eventuella biverkningar, och jag har aldrig träffat någon som fått liknande problem av fluoxetin.

Det är mycket som FASS inte listar. Även vanliga biverkningar som tycks skyllas på "sjukdomen" och liknande.

Också frekvensen av biverkningar är för låg på FASS, man har väl bara accepterat de tydligaste fallen och läkare tenderar att inte rapportera, utan mena att t.ex. "du har gått upp i vikt/tappat hår/känner dig overklig p.g.a. sjukdomen" och liknande.

Även parkinsonism kan skyllas på sjukdomen "man blir ju långsam vid depression".




hoppas för guds skull att icke denna har orsaka några problem eller de saker som fick mig att gå i taket??
i psykvården/världen så är det många som tar dessa piller kanske näsan alla


Akta dej Manne du kan få potensproblem värsta snygga tjejen vill ha sex med dej så får du inte upp den ;)


nej men problem med ejakulering kan uppstå av det
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav mnordgren » 2010-12-13 19:15:08

Moderator:

Flyttade tråden.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Inläggav tyskamama » 2010-12-13 22:18:30

jag har inga problem med fluoxetin .... men pratamed din läkare skulle jag råda dig .... kram
tyskamama
 
Inlägg: 303
Anslöt: 2010-07-10
Ort: sörmland

Inläggav LILITH_ » 2010-12-14 2:57:47

Läste någonstans att det kan finnas "en svagt ökad risk för psykoser hos patienter med redan utvecklade psykossjukdomar" samt att hallucinationer finns listad som en biverkning i FASS.

Kul att bli psykotisk av sin medicin. (Inte kul, alltså.)
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Inläggav modestrick » 2010-12-14 8:07:06

medicinläkare är inget annat än pillerproducenternas försäljare. Jag vägrar vara fösrökskanin åt dem. Jag kommer aldrig hämta ut ett recept igen så länge jag lever.
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Inläggav AAA » 2010-12-14 8:52:27

modestrick skrev:...skrev nåt om det på min fåniga blogg

http://garagefilosofi.blogspot.com/2010/11/vara-sjalars-kretslopp.html


Bloggen var ju toppen :-D
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav manne » 2010-12-14 18:30:11

LILITH_ skrev:Läste någonstans att det kan finnas "en svagt ökad risk för psykoser hos patienter med redan utvecklade psykossjukdomar" samt att hallucinationer finns listad som en biverkning i FASS.

Kul att bli psykotisk av sin medicin. (Inte kul, alltså.)


spelar igen roll när man bor i psykvården så käkar nästan alla olika sort mediciner av olika slag.oftast så vill vårdpersonal också att man ska käka olika mediciner och stoppa i sig en jävla massa piller..ibland så vill läkaren också att man ska ta vissa piller och är lite påtvingade att man ska käka piller..

en gång börjat med antidepressiv så kommer personalen på gruppboende och liknade se till att medicineringen efterlevs och fortsätt med livet ut 4 life.

som sagt läkaren vill att man ska käka skiten och sedan så vill personalen att man tar den och ser till att folk tar sina mediciner regelbundet..

fan önskar att jag aldrig från början hade satt min fot i den där jävla psykvärlden och gruppboende och dårhus för galningar..!!
och Vill man sluta med skiten så måste man nästan ryta till ordentligt typ jag vill icke ha någon jävla medicin..

Bild

Sucker Punch Full Trailer 1 Official (HD)
http://www.youtube.com/watch?v=MnF4SpS9 ... re=related
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav modestrick » 2010-12-14 19:10:43

AAA skrev:
modestrick skrev:...skrev nåt om det på min fåniga blogg

http://garagefilosofi.blogspot.com/2010/11/vara-sjalars-kretslopp.html


Bloggen var ju toppen :-D


tackar tackar!! :D
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Inläggav plixness » 2010-12-14 23:42:09

Min mor äter Fluoxetin och hon har berättat att hon upplever att de hjälper för henne.
plixness
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2010-12-09
Ort: Karlstad

Inläggav AAA » 2010-12-15 1:10:38

modestrick skrev:
AAA skrev:
modestrick skrev:...skrev nåt om det på min fåniga blogg

http://garagefilosofi.blogspot.com/2010/11/vara-sjalars-kretslopp.html


Bloggen var ju toppen :-D


tackar tackar!! :D

Postverket är fin!
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav modestrick » 2010-12-15 9:54:18

Ah, läste du min recentin av den boken? ja det är en hejdundrande bra bok. Facotum är fin den med samt min oskuld och pearl harbour. hans senare böcker var inte lika vassa däremot tycker jag. kvinnor, pulp och den där som handlade om filmen barfly.. glömt vad den hette.
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Inläggav modestrick » 2010-12-15 9:54:55

recension heter det ju. slarvade med stavningen där.. sorry
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Inläggav modestrick » 2010-12-15 9:55:20

recension heter det ju. slarvade med stavningen där.. sorry
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Återgå till Aspergare och vården



Logga in