Moggy avstängd
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
57 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Båda har uppenbarligen fler och allvarligare diagnoser än asperger. Tänk om någon av dem har diabetes också? Innebär det att vi ska vara oroliga för diabetiker som flippar ur?
I övrigt förstår jag inte ditt resonemang för fem öre sugis. Dels håller jag inte med om det där aspergerhyllandet du beskriver. Det finns väl övervägande beskrivningar av elände och problem med AS på forumet. Att ibland AS ibland övervärderas i vissa trådar brukar oftast vara humoristiskt, och ibland kanske lite kollektivt pep-talk. Och även om det vore som du säger så vore det väl i så fall här på Aspergerforum det funnes skäl att bryta av med skräckexemplen. Att späda på utomståendes vanföreställningar fyller inte alls det syfte du verkar efterlysa.
I övrigt förstår jag inte ditt resonemang för fem öre sugis. Dels håller jag inte med om det där aspergerhyllandet du beskriver. Det finns väl övervägande beskrivningar av elände och problem med AS på forumet. Att ibland AS ibland övervärderas i vissa trådar brukar oftast vara humoristiskt, och ibland kanske lite kollektivt pep-talk. Och även om det vore som du säger så vore det väl i så fall här på Aspergerforum det funnes skäl att bryta av med skräckexemplen. Att späda på utomståendes vanföreställningar fyller inte alls det syfte du verkar efterlysa.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-05 0:13:24, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Båda har uppenbarligen fler och allvarligare diagnoser än asperger. Tänk om någon av dem har diabetes också? Innebär det att vi ska vara oroliga för diabetiker som flippar ur?
Yes indeed! Diabetiker kan vara livsfarliga vid både högt och lågt blodsocker, så visst ska vi vara oroliga för diabetiker som flippar ur.
Senast redigerad av Truly 2011-05-05 0:13:24, redigerad totalt 1 gång.
.. eller för människor i allmänhet. Jag har hört att ibland flippar de ut och blir farliga.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-05 0:13:24, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:.. eller för människor i allmänhet. Jag har hört att ibland flippar de ut och blir farliga.
Kan jag inte tänka mig. De har säkert någon odiagnosticerad asperger.
OBS ironi.
Kvasir skrev:Den fråga som nu gnager mig är: Vem är Moggy, egentligen? Är han verligen aspergare? Jag har svårt att tro att en aspergare skulle kunna agera så korkat och kontraproduktivt mot sin egen grupp.
*host*
Det finns många aspergare som agerar oerhört korkat och kontraproduktivt mot sin egen grupp, så jag tror inte vi ens behöver go there.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-05 0:13:24, redigerad totalt 1 gång.
tahlia skrev:Kvasir skrev:Den fråga som nu gnager mig är: Vem är Moggy, egentligen? Är han verligen aspergare? Jag har svårt att tro att en aspergare skulle kunna agera så korkat och kontraproduktivt mot sin egen grupp.
*host*
Det finns många aspergare som agerar oerhört korkat och kontraproduktivt mot sin egen grupp, så jag tror inte vi ens behöver go there.
Håller med om det. Det är ingen homogen grupp det här.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-05 0:13:24, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Bannad
- Anslöt: 2009-05-30
Tahlia och snömannen. Givetvis är de så, men jag förväntade mig inte Moggy att göra så på ett så idiotiskt sätt. För övrigt har jag redan kommenterat tidigare i tråden varför jag skrev som jag gjorde. Ni verkar ha missat det.
Titti skrev:Admin
Jag har fått ett PM från Moggy som jag på hans uppmaning vidarebefordrar till erMoggy skrev:Hej
Det postas en del länkar till "roliga" inlägg från andra forum på det där forumet, nivån där kan vara högt i tak, och det tramsas en hel del. Jag tyckte det där inlägget passade in och fick utan vidare eftertanke för mig att posta länken.
Att det var skrivet under PA hade jag för stunden inte en tanke på, vilket kändes väldigt tråkigt sådär efteråt när jag upptäckte misstaget.
Jag har full förståelse för att det är ett antal här som tagit illa upp, men jag hade inga onda baktankar med något.
Jag inser givetvis att jag inte borde ha gjort det, men det hela var en sån där sak som skedde snabbt och utan eftertanke, något jag gjorde utan att tänka efter.
Jag kan bara beklaga det hela då det var ett stort, slarvigt och tråkigt misstag från min sida. Jag har inget att komma med som skulle ursäkta det hela, och avstängningen är givetvis helt rättvis. Det enda jag kan säga är att jag lärt mig vikten av att inte posta saker vidare och att jag aldrig mer kommer att sprida texter härifrån till nån annanstans utan att veta med 110% säkerhet att det är okej.
Jag har via PM pratat med berörd person och försökt förklara mig.
Väldigt snygg och bra ursäkt, tycker jag, som dock inte har en susning om vad det gällde och vad som länkats vidare. Men snygg gest här iaf! Cred till dig Moggy för det.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter