Misstroendeomröstning avseende mnordgren
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Misstroendeomröstning avseende mnordgren
klafingriga-moderatordjavel-t23626.html
Det är inte första gången mnordgren klantar sig.
Flytten av Hur folk trivs med forumklimatet från slutna Aspergare off-Google till öppna Regler, nyheter och synpunkter var också hans verk (som någon korrigerade efter anmälan).
Jag har inte längre det minsta förtroende för en både klantig och klåfingrig moderator.
Har du?
Det är inte första gången mnordgren klantar sig.
Flytten av Hur folk trivs med forumklimatet från slutna Aspergare off-Google till öppna Regler, nyheter och synpunkter var också hans verk (som någon korrigerade efter anmälan).
Jag har inte längre det minsta förtroende för en både klantig och klåfingrig moderator.
Har du?
Re: Misstroendeomröstning avseende mnordgren
Jag har ingen åsikt. det kan oxå bero på att den som skriver inlägget är i fel tråd och skriver oxå.
kullan skrev:det kan oxå bero på att den som skriver inlägget är i fel tråd och skriver oxå.
Vilket klart och tydligt inte var fallet här eftersom det rörde sig om ett direkt svar på en fråga i tråden.
18:46:35
18:51:16
Fantastiskt.
kullan skrev:Jag har ingen åsikt.
18:51:16
kullan skrev:Jag röstade JA.
Fantastiskt.
Jag fick tillsägelse med motiveringen att jag höll med om ett inlägg som fått tillsägelse.
Det hade dock, såvitt jag vet, inte fått tillsägelse när jag skrev mitt inlägg.
Det hade dock, såvitt jag vet, inte fått tillsägelse när jag skrev mitt inlägg.
Kanske hårklyveri, men skillnaden är väl regelbrott eller olämplig åsikt.
Lustigt.Joakoni skrev:Röstade "ja" i brist på orsaker till det motsatta...
Själv röstade jag nej för exakt samma anledning.
Och jag är på jävligt dåligt humör. Ingen, utom min boendestödjare och lillbrorsan, har mitt förtroende just nu.
Röstade ja.
Hittade ingen anledning till att rösta nej i länkarna ovan...
Hittade ingen anledning till att rösta nej i länkarna ovan...
Nåt större misstroende handlar det nog inte om för min del. Jag är förbannad av andra skäl och smått onykter, och nordström råkade komma i vägen.
Nu när jag lugnat ner mig en smula med en promenad och innan jag läser nåt som gör mig förbannad igen så ska jag passa på att förtydliga och motivera mig lite.
1. Det klåfingriga flyttandet av inlägg, uppenbarligen baserat enbart att det var jag som uttalade mig om kontaktsökande, gör mig fly förbannad. Mitt första inlägg (som också flyttades) var ett direkt svar på en direkt fråga i tråden och kan således inte på nåt sätt sägas vara off-topic eller passa bättre annorstädes. Inlägget var heller inte avsett som ett debattinlägg utan som just ett rakt svar på en fråga. Jag hade inte blivit fullt så förbannad om det inlägget fått stå kvar medan resten av diskussionen (som jag anser mig oskyldig till) hade flyttats, givetvis då med vederbörliga länkar i båda trådarna.
Jag blir förbannad när jag blir bestraffad för att nåt jag inte är upphov till, och ja, det är ett straff att få sina inlägg flyttade.
2. Det som däremot är verkligt allvarligt är klantigheten jag ger exempel på senare. I mina ögon borde det vara ett solklart skäl för omedelbart indragna privilegier att röja en hel diskussion frǻn den slutna delen. Hade jag, som användare, citerat samma inlägg hit till synpunkter hade jag (välförtjänt) blivit bannad för det. Man får helt enkelt inte vara så vårdslös. Men som vanligt håller forumledningen varandra om ryggen.
1. Det klåfingriga flyttandet av inlägg, uppenbarligen baserat enbart att det var jag som uttalade mig om kontaktsökande, gör mig fly förbannad. Mitt första inlägg (som också flyttades) var ett direkt svar på en direkt fråga i tråden och kan således inte på nåt sätt sägas vara off-topic eller passa bättre annorstädes. Inlägget var heller inte avsett som ett debattinlägg utan som just ett rakt svar på en fråga. Jag hade inte blivit fullt så förbannad om det inlägget fått stå kvar medan resten av diskussionen (som jag anser mig oskyldig till) hade flyttats, givetvis då med vederbörliga länkar i båda trådarna.
Jag blir förbannad när jag blir bestraffad för att nåt jag inte är upphov till, och ja, det är ett straff att få sina inlägg flyttade.
2. Det som däremot är verkligt allvarligt är klantigheten jag ger exempel på senare. I mina ögon borde det vara ett solklart skäl för omedelbart indragna privilegier att röja en hel diskussion frǻn den slutna delen. Hade jag, som användare, citerat samma inlägg hit till synpunkter hade jag (välförtjänt) blivit bannad för det. Man får helt enkelt inte vara så vårdslös. Men som vanligt håller forumledningen varandra om ryggen.
Jag kan inte komma på något jag har emot mnordgren som moderator, tycker denne verkar sköta modereringen som jag väntat mig.
Jag har fortsatt förtroende för mnordgren, dessutom är det väl inte vi som utser moderatorer men att göra sin åsikt hörd tycker jag är vettigt och viktigt.
Tycker inte det är ett straff att få sina inlägg flyttade.
Att flytta inlägg från privata avdelningen räknar jag med att inte görs såvida inte det är väldigt ickeprivata saker som står i det aktuella inlägget fast det kan ju vara svårt att bedömma kan jag tänka mig så bäst är att låta bli att flytta något alls från privata avd.
Har så skett så antar jag att det kommer att diskuteras livligt bland moderatorerna.
Jag har fortsatt förtroende för mnordgren, dessutom är det väl inte vi som utser moderatorer men att göra sin åsikt hörd tycker jag är vettigt och viktigt.
Tycker inte det är ett straff att få sina inlägg flyttade.
Att flytta inlägg från privata avdelningen räknar jag med att inte görs såvida inte det är väldigt ickeprivata saker som står i det aktuella inlägget fast det kan ju vara svårt att bedömma kan jag tänka mig så bäst är att låta bli att flytta något alls från privata avd.
Har så skett så antar jag att det kommer att diskuteras livligt bland moderatorerna.
Det första jag kan minnas att jag störde mig på mnordgrens bravader är att han låst Rickard's kärnreaktorstråd. Det dröjde inte lång tid efter det tills att en ny tråd kom upp som gick ut på att han ville veta hur reglerna såg ut och klantat sig (kan man säga) när han mailade till Strålskyddsmyndigheten med frågan. Bättre hade helt klart varit om han fått reda på det genom nån som kunnat svara i tråden.
Låsanledningen är ju lite lustig oxå.
Låsanledningen är ju lite lustig oxå.
Jag gillar inte trådar där enskilda medlemmar eller som i detta fall moderator diskuteras. Anmäl på vederbörligt sätt istället.
Ja, han är asbra på att höra av sig med vad han gjort med anmälningar, svarar alltid på frågor via pm och lyssnar när man ifrågasätter. Han är toppenbra.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Hermione skrev:Jag gillar inte trådar där enskilda medlemmar eller som i detta fall moderator diskuteras. Anmäl på vederbörligt sätt istället.
+1!
Hermione skrev:Jag gillar inte trådar där enskilda medlemmar eller som i detta fall moderator diskuteras. Anmäl på vederbörligt sätt istället.
Abbreviation skrev:Ja, han är asbra på att höra av sig med vad han gjort med anmälningar, svarar alltid på frågor via pm och lyssnar när man ifrågasätter. Han är toppenbra.
Instämmer.
Flytta en sluten tråd ut i öppna (utan klartecken från samtliga skribenter) är djävligt klantigt, men ett misstag jag och många till också skulle kunna göra - någon enstaka gång, efter vilken man nog kan känna sig rätt bortgjord och ifrågasätta sig själv rätt ordentligt.
Hermione skrev:Jag gillar inte trådar där enskilda medlemmar eller som i detta fall moderator diskuteras.
Jag har svårt att komma på ett tillräcklig extremt exempel för att det skulle var OK att diskutera en "vanlig medlem" i en liknande tråd. Forumledningen däremot är närmast att betrakta som offentliga personer (åtminstone internt) och måste få diskuteras.
Hermione skrev:Anmäl på vederbörligt sätt istället.
Vilket jag gjorde när det gällde forumklimatet-tråden, det fick såvitt jag vet ingen diciplinär följd.
post672572.html#p672572
Hur ska jag nu kunna få svar på detta, mnordgren?
Hur ska jag nu kunna få svar på detta, mnordgren?
Jag håller med. Tycker mest det låter som en enda medlems privata frustration just nu...
Abbreviation skrev:Ja, han är asbra på att höra av sig med vad han gjort med anmälningar, svarar alltid på frågor via pm och lyssnar när man ifrågasätter. Han är toppenbra.
Instämmer. Jag har bra erfarenheter av de moddar jag haft kontakt med, inklusive mnordgren.
- Henkkalexi
- Anslöt: 2011-05-17
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter