min varning

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

min varning

Inläggav ford » 2011-01-20 18:11:29

Hur länge skall jag behålla min varning egentligen?

-Minns inte ens vad jag blev varnad för längre... :?
ford

Anslöt: 2006-03-14

Inläggav Titti » 2011-01-20 19:49:09

Admin

Helt riktigt skulle den ha varit borttagen sedan ett par veckor men det missades dessvärre. Nu har jag tagit bort den i alla fall.

Jag får ta det på mig eftersom det var jag som varnade dig men glömde notera det på rätt ställe och därmed blev den inte heller borttagen. Jag har varit väldigt frånvarande på forumet under några veckor av olika skäl och då händer det lättare att saker missas.

Varningen fick du här.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav hood » 2011-01-20 20:05:08

Om själv man har tagit på sig att vara moderator på ett forum, med rätt att rätta stavfel, varna medlemmar för överträdelser av löst skrivna, och av moderatorerna godtyckligt tolkade "regler", och stänga av konton, då kan man fan inte vara "väldigt frånvarande på forumet" om man tar sin uppgift på allvar?

Bara en kul grej kanske?

Hur allvarligt ska vi ta moderatorerna? På lika stort allvar de tar sig själva?
hood

Anslöt: 2010-06-07

Inläggav Tess » 2011-01-20 20:12:19

Det kanske hände något allvarligt i hennes liv. Det vet vi inget om.
Tess

Anslöt: 2007-01-28

Inläggav hood » 2011-01-20 20:18:15

Då föreslår jag henne att såga mig till fotknölarna på ett otillbörligt sätt och sedan banna sig själv i en månad så att hon kan ta itu med sina personliga problem.
hood

Inläggav Parvlon » 2011-01-20 20:22:26

Gissar på att det har med tekniken på forumet att göra. Tidsban osv borde skötas automatiskt.
Parvlon

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav hood » 2011-01-20 20:24:09

Parvlon skrev:Gissar på att det har med tekniken på forumet att göra. Tidsban osv borde skötas automatiskt.

Ja, det har antagligen med tekniken på forumet att göra. Dumma mig!
hood

Inläggav Miche » 2011-01-20 21:50:59

hood skrev:Om själv man har tagit på sig att vara moderator på ett forum, med rätt att rätta stavfel, varna medlemmar för överträdelser av löst skrivna, och av moderatorerna godtyckligt tolkade "regler", och stänga av konton, då kan man fan inte vara "väldigt frånvarande på forumet" om man tar sin uppgift på allvar?

Alla moderatorerna gör detta på helt ideell basis och ingen medlem kan ställa krav på att de ska vara närvarande hela tiden.

ford har knappast lidit någon skada av detta och jag tycker ärligt talat att ditt påhopp här var skittaskigt!

hood skrev:Hur allvarligt ska vi ta moderatorerna? På lika stort allvar de tar sig själva?

Helt allvarligt, vad fan har du med saken att göra egentligen. Titti är liksom de andra moderatorerna inte mer än människa (liksom du och jag) och det är mänskligt att fela, skulle knappast tro att du aldrig gör fel. Titti har erkänt misstaget och jag tycker att det får räcka med det!

ford och eventuellt andra som fått varningar som råkar glömmas kvar, skicka ett pm nästa gång till en moderator så slipper vi så här korkade påhopp!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav hood » 2011-01-20 22:10:40

Miche skrev:Helt allvarligt, vad fan har du med saken att göra egentligen

Jag har med saken att göra i och med att jag är användare på forumet och riskerar att utsättas för Tittis och andra moderatorers godtyckliga tolkande av regler som egentligen ingen vet varför de skrivits och av vem och varför.

jag tror du förstår.

Miche skrev:]Titti är liksom de andra moderatorerna inte mer än människa (liksom du och jag) och det är mänskligt att fela

Jag håller med. Titti är jävligt mycket människa precis som du och jag, och därför.... äh vafan, nu trötnade jag på det här.

Moderator mnordgren: fixade citatet så det framgår vem som citeras.
hood

Inläggav Zombie » 2011-01-20 22:18:42

Jag håller med Miche.

hood, om du har kritik att framföra, varför framför du den inte vänligt och med utgångspunkten att Titti och de övriga menar väl och gör så gott de kan, tills du faktiskt eventuellt får konkreta bevis för annat? (Nej, jag kan inte se den utgångspunkten hos dig.)

För mig skulle det vara en naturlig utgångspunkt vilket sammanhang det än var i. Och inte ha ett dugg med underdånighet att göra, ifall det nu är det som bär dig emot. Tvärtom, skulle man ha rätt i att motparten är – just mänsklig – brukar man komma längre med särskilt just kritik ifall man inte heller behandlar den som något sämre.

Det här gäller rätt många av dem som skriver om Aspergerforum, åtminstone här och på Aspieforum. Hade jag suttit i en forumledning och fått så mycket däng för, inte ens vad jag gör, utan mina avsikter och min grundläggande moral, är jag inte så säker på att jag skulle ha velat sitta kvar nu.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Titti » 2011-01-20 22:30:28

hood skrev:Om själv man har tagit på sig att vara moderator på ett forum, med rätt att rätta stavfel, varna medlemmar för överträdelser av löst skrivna, och av moderatorerna godtyckligt tolkade "regler", och stänga av konton, då kan man fan inte vara "väldigt frånvarande på forumet" om man tar sin uppgift på allvar?

Bara en kul grej kanske?

Hur allvarligt ska vi ta moderatorerna? På lika stort allvar de tar sig själva?

Admin

Jag ska inte trötta ut dig med att beskriva hur de senaste månaderna varit för min del men jag har tre barn hemma på åtta, tio resp tolv år med såväl AS som ADHD. Det betyder att allt inte alltid går som planerat och fungerar konfliktfritt, varken i skolan eller hemma.

De veckor jag varit ganska frånvarande på forumet har barnen haft jullov från skolan och jag har prioriterat att vara tillsammans med dem. Det tar dessutom rätt mycket mer tid att ha barnen hemma mot att de är i skolan på dagarna. Missförstå mig rätt - jag gillar mina ungar och de måste få ta tid, men det är så det är.

Nu vet jag att svårigheter se saker ur andras perspektiv är typiskt för aspergare så jag konstaterar bara att du uppenbarligen inte skiljer dig från oss andra på den punkten.

Och det var inte fråga om liv och död - bara en administrativ notering i en profil på ett internetforum...

hood skrev:
Miche skrev:Helt allvarligt, vad fan har du med saken att göra egentligen

Jag har med saken att göra i och med att jag är användare på forumet och riskerar att utsättas för Tittis och andra moderatorers godtyckliga tolkande av regler som egentligen ingen vet varför de skrivits och av vem och varför.

Du är här frivilligt som gäst på en privat webbplats. Reglerna här bestäms av ägaren till forumet, Liebert. Sista ordet i alla frågor har han. Har du klagomål på något som rör förvaltningen av det eller reglerna för det får du vända dig direkt till honom.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav hood » 2011-01-20 22:38:00

Zombie skrev:Hade jag suttit i en forumledning och fått så mycket däng för, inte ens vad jag gör, utan mina avsikter och min grundläggande moral, är jag inte så säker på att jag skulle ha velat sitta kvar nu.

Nu sitter du ju inte i någon "forumledning" och har inte mycket att säga till om.

Nu slår jag er hårt i huvudet med "demokrati", vår tids slagkraftigaste basebollträ...

Att ifrågasätta och granska maktens, (i det här lilla fallet moderatorerna på något obskyrt diskussionsforum om någon diagnos som få har hört talas om och än färre bryr sig om) befogenheter är inte bara en demokratisk möjlighet, utan också en skyldighet.

hood

Inläggav Zombie » 2011-01-20 22:43:09

Det var inget som helst svar på det jag skrev. Istället fortsätter du skapa dålig stämning genom att insinuera "folk" mot "makthavarklick".

Dessutom har du fel i sak. Ett nätforum är faktiskt ingen demokrati. Det gäller alla sådana och lär bland annat vara grundat i villkor för ägarskap och krav på juridiskt ansvar, så det kan du inte ge dem på Aspergerforum fan för.

Ut i samhället och protestera mot orättvisor där om du har så mycket sådant som vill ut. Där behövs flera. Så länge de kan låta bli att slå folk i huvudet och litet sådant.
Senast redigerad av Zombie 2011-01-20 22:44:40, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav ford » 2011-01-20 22:44:09

Miche skrev:ford och eventuellt andra som fått varningar som råkar glömmas kvar, skicka ett pm nästa gång till en moderator så slipper vi så här korkade påhopp!

Får väl göra det då.

Den här gången hade jag faktiskt ingen dispyt med Titti, Hood.

Jag ville bara veta varför min varning fanns kvar och varför jag hade fått den, det var inte så att hela min värld höll på att falla samman på grund av det.
ford

Inläggav sugrövmanövern » 2011-01-20 22:46:51

Det är inte så roligt att behöva be på sina bara knän om att få komma in igen. Fjäska i pm.

Så varför fungerar inte insläppen per någon slags automatik? Det har ju fungerat under all kritik på sistone.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav hood » 2011-01-20 22:48:36

Titti skrev:Nu vet jag att svårigheter se saker ur andras perspektiv är typiskt för aspergare så jag konstaterar bara att du uppenbarligen inte skiljer dig från oss andra på den punkten.

Nej, antagligen inte.
Precis som du med dina barn.

hood

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-01-20 23:05:27

hood skrev:
Titti skrev:Nu vet jag att svårigheter se saker ur andras perspektiv är typiskt för aspergare så jag konstaterar bara att du uppenbarligen inte skiljer dig från oss andra på den punkten.

Nej, antagligen inte.
Precis som du med dina barn.

Slag under bältet Hood, och knappast träffsäkert. Jag håller inte alltid med moderatorerna och Titti och jag har definitivt olika syn på saker, men att uttrycka sig så där om någons relationer.... Hade du gjort det mot mig och vågat stå ansikte mot ansikte hade du fått en roundkick som gjort dig senil eller impotent på fem sekunder. Lägg av! Såna argument avslöjar både bristande moral och begränsad intelligens, så det ligger i ditt eget intresse att ta lärdom och inte uppmuntra dina egna imbecilla drag.
Angelic Fruitcake

Anslöt: 2010-05-21

Inläggav hood » 2011-01-20 23:07:19

Det bör vara "Nu vet jag att svårigheter ATT se saker ur andras".. osv...

Bara så att du vet.

hood

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-01-20 23:11:05

hood skrev:

Det bör vara "Nu vet jag att svårigheter ATT se saker ur andras".. osv...

Bara så att du vet.

Det man inte har i huvudet får man ha i grammatikboken. Blablabla.... läs en bibel eller en koran eller en sutra eller en psykologibok eller skaffa ett empatiimplantat... Något är det som fattas...
Angelic Fruitcake

Anslöt: 2010-05-21

Inläggav hood » 2011-01-20 23:11:53

sugrövmanövern skrev:Det är inte så roligt att behöva be på sina bara knän om att få komma in igen. Fjäska i pm

Låter jobbigt.

hood

Inläggav ford » 2011-01-20 23:12:44

Var nu inte alltför hårda mot Hood heller, han verkar misstolka saker och ting och vara överdrivet lättkränkt genom sin as (fast självklart måste vi kunna säga åt honom, när det blir så här).

Jag har visserligen själv ilsknat till mot honom i en viss tramstråd, där han har tagit mitt skådespeleri på största allvar och uppfattat mig som obehaglig, så jag kanske inte är rätt person att "snacka", om man ser det på det viset.

Men samtidigt tycker jag mig börja se ett visst. as-relaterat mönster och tycker det vore trist om vi återigen skall få en relativt ny medlem att känna sig utmobbad, så att han lämnar forumet.

-Samtidigt kan han dock inte kräva att vi andra skall ändra på oss, det jag menar är snarare att vi kanske borde försöka ha en viss tolerans för de missförstånd som uppstår och försöka säga åt honom utan att bli arga.
Senast redigerad av ford 2011-01-20 23:15:15, redigerad totalt 1 gång.
ford

Inläggav hood » 2011-01-20 23:14:53

ford skrev:Samtidigt kan han dock inte kräva att vi andra skall ändra på oss, det jag menar är snarare att vi kanske borde försöka ha en viss tolerans för de missförstånd som uppstår och försöka säga åt honom utan att bli arga.

Ja. Bli inte arga som Ford säger. Jag menar bara det jag säger.

[mod]mnordgren:
Nu har du ett flertal gånger i den här tråden citerat inlägg utan att ange något namn. Det är inte förenligt med netikett.[/mod]
Senast redigerad av hood 2011-01-20 23:19:46, redigerad totalt 1 gång.
hood

Inläggav hood » 2011-01-20 23:22:26

Kul att ha fått se er alla att svara på alla möjliga sätt!

Nu ska jag gå och lägga mig!
hood

Inläggav ufo » 2011-01-21 5:25:30

@hood
Att administrera ett phpbb2 forum suger skit rent ut sagt.
Det saknas många funktioner, och de som finns är ofta ologiska.
Därför får man räkna med en viss oordning på forumet.

För övrigt så har saker o ting alltid löst sig efter man uppmärksammat admin på saker som inte är som det skall.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in