Mild Aspergerdiagnos eller inte?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: mnordgren, atoms

Re: Mild Aspergerdiagnos eller inte?

Inläggav supernova » 2012-01-11 20:41:14

Hur mycket autism man än har så har man autism och behöver den hjälp man behöver.
Jag är också så trött på vården...... Om man inte behöver någon hjälp så vill man inte ha någon hjälp.
Jag tror mest att det eviga tjabblet beror på att de inte har så mycket hjälp att komma med egentligen :-)230
supernova

Anslöt: 2011-12-26

Re: Mild Aspergerdiagnos eller inte?

Inläggav Sofia75 » 2012-01-25 12:05:26

supernova skrev:Hej!
Jag tror att det är lättare att leva med AS i vissa åldrar och svårare i andra. När jag fick barn blev mina svårigheter mer synliga och det berodde ju på att kraven ökade så otroligt på mej. Med vakna nätter och ständig fokus på barnet men också att det sociala kontaktnäter blev så mycket större. Jag fick inte ihop att vara förälder och fixa jobb och alla förändringar så jag blev överbelastad.
Får man en diagnos i tidig ålder kan man anpassa sig mer utefter kraven som kommer med åren och man kan få den hjälp man behöver att man inte kommer in i någon utbrändhet.
MVH supernova
supernova skrev:Hej!
Jag tror att det är lättare att leva med AS i vissa åldrar och svårare i andra. När jag fick barn blev mina svårigheter mer synliga och det berodde ju på att kraven ökade så otroligt på mej. Med vakna nätter och ständig fokus på barnet men också att det sociala kontaktnäter blev så mycket större. Jag fick inte ihop att vara förälder och fixa jobb och alla förändringar så jag blev överbelastad.
Får man en diagnos i tidig ålder kan man anpassa sig mer utefter kraven som kommer med åren och man kan få den hjälp man behöver att man inte kommer in i någon utbrändhet.
MVH supernova

Sorry om ot men det verkar inte gå att pm:a dig?

Jag är där nu med barnen (1,5 och 4 år)... ny diagnos. Brände nog ut mig i sommar... Nu försöker jag börja jobba 25% och har 1000 möten. Som 100% jobb + mer känns det. Tips? Trådar? Vart i forumet går man?
Sofia75

Anslöt: 2011-09-04

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in