Mest bara säga tack!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Mest bara säga tack!

Inläggav N4n4 » 2011-01-20 17:41:42

Jag fick reda på i dag att jag skall utredas för Asperger.

Men det jag främst vill framför med det här inlägget är bara ett stor tack!!

Har läst en hel del på forumet och upptäckt att det finns fler personer som har svårt för samma saker som jag har, känns som om alla bitar faller på plats och som att det inte bara är jag som tänker/känner och gör som jag gör.. Så tack för att ni finns så jag slipper känna mig som en total outsider..
N4n4
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2011-01-18
Ort: Askersund

Inläggav barracuber » 2011-01-20 17:55:58

Hej o välkommen!

Vem tycker att du ska utredas för AS, om jag får fråga?

Ibland är det en själv, ibland nån läkare, ibland Arbetsförmedlingen...
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav N4n4 » 2011-01-21 1:15:50

Hej och tack för välkommnandet..

Det är jag själv som tycker jag ska utredas, det känns väldigt skönt för att det känns som att vardagen kommer bli mer lätthanterlig om man får rätt stöd och hjälp att förstå sådant som jag inte förstår mig på och har svårt för..
N4n4
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2011-01-18
Ort: Askersund

Inläggav Tikki » 2011-01-21 5:44:28

Hej och hjärtligt välkommen.
Hoppas det går bra med utredning och annat.
Tikki
 
Inlägg: 207
Anslöt: 2010-06-19
Ort: Skåne(land)

Inläggav geocache » 2011-01-21 8:42:08

Hej N4n4 och varmt välkommen till forumet!

Jag önskar dig massor lycka till med utredningen!

Tack också för att du har länk till din hemsida! Jättefina bilder på jättefina smycken! Fin(!) idé med de där pärlorna på klänningen :-)049!

Nu har jag lagt ett bokmärke på din fina hemsida :D.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Inläggav N4n4 » 2011-01-25 10:29:19

Tack för dem vänliga orden! :)
N4n4
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2011-01-18
Ort: Askersund

Re: Mest bara säga tack!

Inläggav Gafsan » 2011-01-25 10:52:59

N4n4 skrev:Men det jag främst vill framför med det här inlägget är bara ett stor tack!!

Har läst en hel del på forumet och upptäckt att det finns fler personer som har svårt för samma saker som jag har, känns som om alla bitar faller på plats och som att det inte bara är jag som tänker/känner och gör som jag gör.. Så tack för att ni finns så jag slipper känna mig som en total outsider..


Precis det här inlägget hade jag kunnat skriva (och funderade på att skriva). Nu behöver jag inte göra det utan kan bara instämma i allt :D

Att läsa på det här forumet känns verkligen som att ha hittat hem. Även de trådar som handlar om totalt icke AS-relaterade saker är liksom så otroligt mycket begripligare och trevligare än liknande trådar på andra internetforum. Vilket innebär två intressanta frågor: a) är det ett tydligt tecken på att man nog är ganska diagnosmässig eller kan man vara NT men ändå tokgilla ett sådan här forum? och
b) betyder det att jag nog skulle trivas bättre med personer med AS än NT i verkliga livet?
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Re: Mest bara säga tack!

Inläggav barracuber » 2011-01-25 11:29:32

Gafsan skrev:
N4n4 skrev:Men det jag främst vill framför med det här inlägget är bara ett stor tack!!

Har läst en hel del på forumet och upptäckt att det finns fler personer som har svårt för samma saker som jag har, känns som om alla bitar faller på plats och som att det inte bara är jag som tänker/känner och gör som jag gör.. Så tack för att ni finns så jag slipper känna mig som en total outsider..


Precis det här inlägget hade jag kunnat skriva (och funderade på att skriva). Nu behöver jag inte göra det utan kan bara instämma i allt :D

Att läsa på det här forumet känns verkligen som att ha hittat hem. Även de trådar som handlar om totalt icke AS-relaterade saker är liksom så otroligt mycket begripligare och trevligare än liknande trådar på andra internetforum. Vilket innebär två intressanta frågor: a) är det ett tydligt tecken på att man nog är ganska diagnosmässig eller kan man vara NT men ändå tokgilla ett sådan här forum?


Detta forum skapades på initiativ av en NT-person.

Gafsan skrev:och b) betyder det att jag nog skulle trivas bättre med personer med AS än NT i verkliga livet?


Självklart. Det finns NT som hänger här som enligt de själva trivs bra.

En annan sak jag tänker på är hur långlivat och liksom pålitligt detta forum är. Jag blev med för fyra år sedan och många från den tiden är fortfarande med. Det skapar en trygghet och gemenskap som är sällsynt idag.

Dessutom ligger modereringsribban medvetet rätt lågt här. Detta eftersom vi vet att många aspergare/npfare mår väldigt dåligt.

Visst är det en personlighetssak hur man är på ett forum och annorstädes. Att vara aspergare och må dåligt kan i sig göra att folk blir hårda, bittra och karga. Det har jag sett exempel på.

Att må dåligt innebär för vissa att man blir väldigt skör och känslig för hårda ord och tufft bemötande. Vi månar om dem.

Alla gillar inte vårt sätt att moderera och dem som inte gör det söker sig ofta nån annanstans. Det behöver finnas ställen för olika typer.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Kimmunikation » 2011-01-26 21:28:53

Kan bara instämma, har ej diagnos men trivs som sjutton på detta forum. Många intressanta trådar och det verkar vara väldigt trevliga individer här :)
Kimmunikation
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2010-11-21

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in