Meppe inaktiverad

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

Inläggav Meppe » 2010-10-12 19:58:07

Inte-admin

Meppe ber att bli inaktiverad igen eftersom det verkar råda någon policy i PA att ignorera henne.
Meppe

Anslöt: 2009-05-22

Inläggav Meppe » 2010-10-12 20:00:44

Mina meddelande blir konstant ignorerade, förutom när jag försökt påtala det. Och skyll inte på trötthet, ni svarar till varann.
Meppe

Inläggav Meppe » 2010-10-12 20:01:45

Min situation är ännu så osäker att jag inte tänker bli aktiv i icke-insynsskyddade avdelningar. Men, om ni inte vill ha mitt sällskap så ska jag inte tvinga er.
Meppe

Inläggav Zombie » 2010-10-12 20:14:10

Meppe skrev:Mina meddelande blir konstant ignorerade, förutom när jag försökt påtala det. Och skyll inte på trötthet, ni svarar till varann.

Det är också fråga om inläggs längd och ambitionsnivå (den mentala, känslomässiga och intellektuella ansträngning det kräver att först läsa, sedan kläcka något relevant och adekvat vettigt att svara på) - vilket inte behöver göra inlägget mindre intressant, lika litet som en bok av Joyce behöver vara mindre intressant än en kioskdeckare (för att nu ta i). Jag kan direkt säga att det gäller mig: det jag svarar på för närvarande är inget som kräver mycket ansträngning av mig.

Och tro det eller ej, jag (för min del) känner mig inte som en av de där "varann". Tycker mig rentav ha visat att jag betraktar dig som en av oss...
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Meppe » 2010-10-12 20:25:45

Faktum kvarstår att oberoende om det är långt eller kort så lämnas jag utan svar. Senast var det oerhört energikrävande att bli accepterad av er (det var samma sak då). Nu har jag annat att göra än försöka bli accepterad av en bunt svenskar som uppenbarligen inte vill ha med mig att göra efter att jag kritiserat er fd utrikesminister, Undén.
Meppe

Inläggav Zombie » 2010-10-12 20:33:33

Jag skrev att det inte bara har med längden att göra.

Och det där med Undén är skitsnack, om du ursäktar mitt ordval (det är inte riktat mot något mer än just bara det om Undén). Du överskattar svensk allmänbildning, jag undrar om så värst många vet vem det var ens, och om, så sitter inte "nationalkänslan" där. Förresten, vad (återigen) mig beträffar har jag också kritik mot honom.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Titti » 2010-10-12 20:38:55

Admin

Meppe är inaktiverad på egen begäran i ett inlägg strax ovanför detta.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav TK » 2010-10-12 20:41:40

Jag vill också säga att jag känner igen den önskan om aktivare engagemang och intresse från andra i det som man själv känner starkt för. Ofta kan det ta sin tid att hitta dessa andra som delar ens intressen. Det ska väl till att man har ett visst tålamod och att man inte ger upp för snabbt.
TK

Anslöt: 2007-07-18

Inläggav dino » 2010-10-12 21:42:34

Nu känner jag inte dig, men det behöver inte betyda att ingen gillar dig. Jag personligen brukar bara skriva, eller nästan bara, om saker som jag snöat in på. Och de som fattat brukar ja typ inte svara så mycket (eftersom de har ju redan fattat) och de som är helt skadade och stjäl min energi brukar jag försöka ignorera. Så jag svarar mest dem som jag inte vill att deras i mitt tycke korkade påståenden skall stå obesvarade. Sen svarar jag ju andra lite hit och dit, med kortare svar och sånt. Men det finns en hel del inlägg som jag liksom gillar att de finns, bara att jag inte svarar på dem. Aldrig svarar jag på några för att fjäska in mig hos dem för att jag typ gillar dem. Det är ytterst sällan jag svarar bara för att jag tycker nån verkar sympatisk. Jag är nog ganska sepe när det handlar om att bygga kontakter. Säkert är de flesta det här på ASF.
dino

Anslöt: 2010-04-12

Inläggav Miche » 2010-10-12 22:45:49

Alien
Censurerat bort länk till och stycke om tråd i PA.

Det bortcensurerade inlägget bryter mot denna forumregel:
det som diskuteras i PA får inte nämnas utanför avdelningen
http://www.aspergerforum.se/forumregler-t9365.html

Miche får en varning för detta regelbrott. Detta har även meddelats i pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett

Meppe, jag vet att du är inaktiverad, men ge inte tappt, du tillhör en handfull av de bästa skribenterna på forumet.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Pemer » 2010-10-13 7:02:26

Vi har nog alla i olika omgångar haft en känsla av att just jag inte får svar på just mina inlägg... det måste vi nog faktiskt alla lära oss med tiden att inte ta som något personligt just mot oss...

Precis innan jag kom in och och såg de här inläggen i denna tråd var jag i tråden för att "dedikera" låtar till andra, och funderade på att det skulle vara jättemysigt att själv få en riktig genuin dedikation där, av det slag många andra fått där - en låt som någon tyckte passade just mig pga dess text eller liknande, och på ett snällt och trevligt sätt. Borde ju kunna finnas massor av sånger som kunde passa in med t ex "för alla träffar du arrangerar" eller kanske något helt annat som kanske någon skulle kunna tycka att det var bra att jag hade gjort.

(Och närmast innan jag var där skrev jag ett inlägg i en annan tråd och bad så hemskt mycket om ursäkt att jag hade varit så otroligt elak mot hundägare.)

Hade inte för mitt liv tänkt skriva något om det, men som en jämförelse nu känns det inte helt irrelevant att ändå fåna sig såpass som att skriva det. Lite perspektiv.... vi är nog många som kanske inte alltid... pja, hur ska jag uttrycka det så att det inte låter FÖR gnälligt och negativt...

Kanske: "...som kanske inte alltid tycker att den energi man lägger på det man försöker åstadkomma och bidra med genererar riktigt allt det kanske... kunde... - just i jämförelse med något man ser att det finns andra som får..."

Lösningen är nog att vi alla försöker så gott vi kan att inte ta sådant alltför personligt. Men jag förstår om det inte alltid är så lätt!
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in