Medicin mot ilska

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Medicin mot ilska

Inläggav Garnnystan » 2017-09-04 20:39:24

Jag undra om det är någon här med AST (högfungerade autisma) som äter Stattera eller centralstimulerade för ilska/aggresivitet?

Jag har inte ADHD eller ADD.

Funkar det på ilska? Funkar det på ångest?

Vad märkte ni för effekt?

Jag är väldigt biverkningskänslig även vid låga doser medicin, har inte kunnat komma upp i behandlande doser utan fått avbryta pga biverkningar.
Garnnystan
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2017-05-12

Medcin mot ilska

Inläggav dd105 » 2017-09-05 22:55:28

Själv är jag emot medicin för det mesta, men ja, ADHD medicin funkar mot "ilska". Det är lite samma sak som att ta amfetaminer. Medans man är hög eller påverkad brukar man inte ha humörsvängningar eller ilska. Inte 100%, men man blir lite annorlunda, och det är inte alla som tycker om den känslan. Sedan kraschar man, fast då är man lite lugnare med då man är tröttare. Jag ser det så att obalansen kommer att skapa mer problem för dig i längden.

Har du testat att leka runt med olika dieter, och träningsrutiner. Oftast funkar det för dom flesta. Nu är detta personligt, men för mig funkar gluten, mjölk, soja, och skräpmatsfri diet bäst. Det är svårt i början då man är beroende av dess mat, men efter ett tag kommer du känna att du har mer kontroll än du någonsin trodde.
dd105
Inaktiv
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2017-09-04

Medicin mot ilska

Inläggav Dreamtrance » 2017-09-06 0:10:44

Strattera fungerar rätt så bra för mig.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Återgå till Aspergare och vården



Logga in