Lysande info-sajt för föräldrar

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Lysande info-sajt för föräldrar

Inläggav Inger » 2007-10-30 2:15:13

Ett tips till: råkade hitta den här sajten när jag letade efter något annat och tyckte den var så pass bra att jag gärna vill tipsa ev föräldrar om den (på engelska). http://www.yourlittleprofessor.com/

(Om någon här är med på Attention eller andra föräldra-forum kanske ni kan föra länken vidare?)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:50:23, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Jonte » 2007-10-30 22:11:38

Den tackar vi för!
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 10:50:23, redigerad totalt 1 gång.
Jonte
 
Inlägg: 1402
Anslöt: 2007-02-01

Inläggav jonsch » 2007-10-31 0:27:47

Ursäkta, Inger men vad är det med sidan och/eller dess information som är så lysande?

Vad jag drömmer om att föräldrar skulle hitta när de började söka info om sina eller andras AS-diagnosticerade barn, är

"GE UNGEN MOD OCH MÖJLIGHET ATT UTVECKLA SINA FÖRMÅGOR TILL MAX, vad gäller både samhällsnytta och personlig lycka!!!"

Informationen skulle sedan bestå av hjälp att sätta sig in i hur barnet kan känna det, på gott och ont, samt metoder att koimma igenom och runt besvärligheter med.

Detta vore en konstruktiv vinkling av informationen, menar jag.

En vinkling de inte behöver, nämligen länkens, är en, för all del saklig, bekräftelse av att, jo, ungen är konstig. Litet störd. Silkesvantar rekommenderas och därefter en skyddad institution någonstans där han eller hon kan odla sitt konstiga minspel och sitt specialintresse.

Förstår du min tanke?
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 10:50:23, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav Inger » 2007-11-19 10:59:01

Oj, den här kommentaren missade jag visst att svara på förut... :oops:

Jag får erkänna att jag inte läste precis varje sida på sajten utan bara några. Tyckte den gav interyck av att vara bättre än de flesta som gjorts av icke-autister. Möjligt att jag drog en förhastad slutsats...

Dock så finns det ju vissa som är så sensitiva att de faktiskt mår bäst i skyddad miljö, medan andra kanske mår bäst av att integreras så gott det går. Det varierar väl mellan individer.

Om du inte instämmer eller gillar sidan så är du förstås fri att ha din egen åsikt.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in