LSS sysselsättning = skit

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav ufo » 2007-09-26 23:55:30

Pazuzu93 skrev:Huvaligen vilken otrevlig ton det har blivit här.


Otrevlig?
Nä det tycker jag inte. Möjligen så har jag spytt ut lite ångestskrik när LSS tar för lång tid på sig. Något som jag också har hållt här i denna tråd.

Mina definitioner
Otrevlig = när man gör påhopp mot enskilda personer.
Ångestskrik = när man klagar allmänt över en jobbig situation.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Lilla Gumman » 2007-09-27 8:12:04

Hej!

barracuber skrev:
Pazuzu93 skrev:... Jag vill bara säga att jag har en utvecklande, meningsfull sysselsättning via LSS/Sysselsättningsförmedlingen här i Uppsala. Jag får utnyttja min kreativitet, får arbetslivserfarenhet och har faktiskt en chans att få jobb, till skillnad från den hopplösa meningslösa sysselsättning ufo beskriver. Det jag vill säga är att det finns nyansskillnader av LSS. En del är totalt intelligensbefriat, annat är utvecklande och uppmuntrar en att komma vidare.

Utvecklande hur då? Vad gör du på dagarna?

/Barracuber


Jag undrar samma sak.

Själv är jag på en textilgrupp två förmiddagar i veckan. Att jag inte är där hela dagarna beror på att jag inte klarar av att sköta hemmet. Det är kreativt att sticka, virka, brodera och väva. För mig passar det utmärkt att få hålla på med min fritidssysselsättning som daglig verksamhet, och jag har lärt mig saker jag inte kan t.e.x sticka strumpor.
Egentligen skulle jag kunna klara av vilket jobb som helst, om det inte är alltför stressigt. Men jag klarar inte av att både jobba och sköta ett hem. Och eftersom det är viktigare att klara av att sköta hemmet så jobbar jag inte.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav harrypotter » 2007-09-28 10:38:30

Usch det lät ju inte alls kul. Man kan ju inte utvecklas genom sådana dagisjobb. Kan du komma med förlslag på vad du vill göra?
Senast redigerad av harrypotter 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
harrypotter
 
Inlägg: 329
Anslöt: 2007-06-12

Inläggav ufo » 2007-09-28 19:09:31

harrypotter skrev:Man kan ju inte utvecklas genom sådana dagisjobb.

Problemet är väl att LSS = handikappomsorgen har via tradition tagit hand om alla gravt handikappade individer. Medfött eller förvärvat.
Att de nu skall sedan några år tillbaka skall ta hand om en ny grupp(AS) som inkluderar vissa som faktiskt klarar av kommersiella arbeten med ett litet stöd. Så blir det nog lätt att de kör på i gamla invanda spår. Man får helt enkelt gå på flera möten och definiera vad som är VIKTIGT FÖR MIG.
Vi med AS har lättare att snöa in på de intressanta sakerna, rätt. Men vi har mycket svårare att kunna ta till oss de ointressanta uppgifterna också. Om man inte lyckas definiera vad det är man mår bra av så är deprisionen inte långt borta.

Så mitt råd till alla som söker praktik/Kalla det vad du vill tjänst. Testa allt ni bara kommer på.

För mig är det primära att känna mig behövd, och nu skall jag testa att börja i en verkstad på kommunen där jag kommer att få vara med och serva kommunens maskinpark. gräsklippare, motorsågar, plogbilar etc....
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav KrigarSjäl » 2007-09-29 14:42:47

Krigarns råd till alla som söker praktik/Kalla det vad du vill tjänst:
Acceptera inte förnedrande låtsasjobb. Lita inte på tanternas kompetens, eller deras tal om olika verksamheters förträfflighet. De har, av naturliga skäl ingen vidare koll. De har ett utifrånperspektiv, ett von obenperspektiv. Därför stämmer deras fagra tal sällan med verkligheten. Acceptera inte heller att bli behandlad som en förståndshandikappad. Stå på er och säg vad ni vill. Och framför allt: kämpa på!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav ford » 2007-09-30 10:02:22

ufo skrev:
För mig är det primära att känna mig behövd, och nu skall jag testa att börja i en verkstad på kommunen där jag kommer att få vara med och serva kommunens maskinpark. gräsklippare, motorsågar, plogbilar etc....


Med det är ju jättebra, och definitivt meriterande! Kan du dessutom få följa med "gubbarna" på parkförvaltningen ut och plocka skräp, rensa ogräs och klippa gräsmattor så har du ett gjutet lönebidragsjobb inom park/trädgårdsbranschen nästa år.

-Min arbetsgivare (ISS Landscaping) hade med stor sannolikhet gett dig en kortare säsongsanställning, med lönebidrag till nästa år (kanske Maj t.o.m. September), med dessa meriter.
Sköt dig denna första, korta säsong, så jobbar du full säsong med 18 000 i månaden, året därpå, (April t.o.m. November).
De resterande 4 månaderna är du hemma och stämplar, men slår du ut din snittinkomst över året så blir det ändå ca. 15500/mån före skatt (ca 11 000 efter). Du blir inte rik, men det är betydligt mer än vad jag antar att du haft i ersättning? :wink:

Försök även jobba för att få fast anställning på kommunen, där du "praktiserar". Får de bara lönebidrag (och de får de, om de vill anställa dig :) ), så är det inte helt omöjligt att de anställer dig. Lönerna är förvisso lägre på kommunen (skulle tro att du får 16-17 000 första året), men är du fast anställd jobbar du ju å andra sidan året runt.

Passa dig bara för att ta säsongsanställningar, hos företag med låga löner (sådana som har sekos kollektivavtal betalar alltid bra, men har arbetsgivaren avtal med kommunal, eller fastighets, skall du kontakta den lokala fackavdelningen, för att höra om lönenivån på det aktuella företaget, innan du söker), detta p.ga. de nya reglerna i a-kassan.
Obs att det finns privata arbetsgivare, som har avtal med kommunal, så ta alltid reda på vilket kollektivavtal som gäller, genom att kontakta facket, om det inte står i platsannonsen!

-Lycka till!
Senast redigerad av ford 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav ufo » 2007-09-30 10:55:43

ford skrev:Med det är ju jättebra, och definitivt meriterande! Kan du dessutom få följa med "gubbarna" på parkförvaltningen ut och plocka skräp, rensa ogräs och klippa gräsmattor så har du ett gjutet lönebidragsjobb inom park/trädgårdsbranschen nästa år.


Nja här är ju ett av mina problem ett problem. Estik vad som är snyggt. Jag mår helt enkelt kasst av att förstöra alla fina växter på en gräsmatta genom att köra över dom med en gräsklippare.
Jag har en så olik syn på vad som är fint att jag inte ens kan räkna ut vad de andra gillar, har testat att göra allting tvärtemot men det blir fel det med.
Jag skall nog vara kvar i verkstaden och syssla med sådant som är behövt ur arbetsynvinkel och inte ur estetiska aspekter.

---
Men jag håller med om att det låter bra än så länge. Skall bara bevisa för mig själv att jag är tillbaka ifrån den lååååånga sjukskrivningen och inte för försoffad :)
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Savanten Svante » 2007-09-30 11:41:51

Yay! Jobb till UFO! Grattis!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav ford » 2007-09-30 13:35:58

ufo skrev:
ford skrev:Med det är ju jättebra, och definitivt meriterande! Kan du dessutom få följa med "gubbarna" på parkförvaltningen ut och plocka skräp, rensa ogräs och klippa gräsmattor så har du ett gjutet lönebidragsjobb inom park/trädgårdsbranschen nästa år.


Nja här är ju ett av mina problem ett problem. Estik vad som är snyggt. Jag mår helt enkelt kasst av att förstöra alla fina växter på en gräsmatta genom att köra över dom med en gräsklippare.


Men kan du inte bara svälja dina id'eer om vad som du tycker är snyggt då?
Även jag, liksom alla andra (t.o.m. statsministern) tvingas ibland att göra saker som vi tycker är rent åt helvete korkade, därför att det ingår i våra jobb. Då suckar man lite åt "dumheterna" och gör likförbannat som chefen säger, eftersom han är chef, och så tänker man att "chefen är dum i huvudet, men så länge de betalar mig för att göra det här, så lägger jag mig inte i..."

-Det fixar du, grabben! :)
Senast redigerad av ford 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav ufo » 2007-09-30 13:46:34

ford skrev:Men kan du inte bara svälja dina id'eer om vad som du tycker är snyggt då?
Även jag, liksom alla andra (t.o.m. statsministern) tvingas ibland att göra saker som vi tycker är rent åt helvete korkade, därför att det ingår i våra jobb. Då suckar man lite åt "dumheterna" och gör likförbannat som chefen säger, eftersom han är chef, och så tänker man att "chefen är dum i huvudet, men så länge de betalar mig för att göra det här, så lägger jag mig inte i..."

-Det fixar du, grabben! :)


Här pratar du om en muppverksamhet. Det där är ett ogräs vill du ta bort den.
Men vilka chefer vill gå och hålla en anställd i handen? De förväntar sig att jag skall själv kunna avgöra vad h*n(chefen) anser vara ogräs.
När det gäller estik så är jag nog totalt handikappad.

Men nu har jag fått möjlighet att få jobba med sådant som inte berör estik alls. Jag lär ju inte få kommentarer om hur gräsklipparen SER UT efter att jag lagat den. Tror att både chefer och de andra anställda skiter fullständigt i utseendet på maskiner som skall utföra ett arbete.

Så jag stannar glatt kvar i verkstaden tills du kommer med din gräsklippare och vill ha den lagad :)
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Savanten Svante » 2007-09-30 14:05:37

Kan du laga min gräsklippare och måla en blomma på den?

/hippiesvante
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav ufo » 2007-09-30 14:10:23

Savanten Svante skrev:Kan du laga min gräsklippare och måla en blomma på den?

/hippiesvante

Nej
För vi kommer att bli osams om den där blomman.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav ford » 2007-09-30 14:56:43

ufo skrev:
Här pratar du om en muppverksamhet. Det där är ett ogräs vill du ta bort den.
Men vilka chefer vill gå och hålla en anställd i handen? De förväntar sig att jag skall själv kunna avgöra vad h*n(chefen) anser vara ogräs.
När det gäller estik så är jag nog totalt handikappad.

Men nu har jag fått möjlighet att få jobba med sådant som inte berör estik alls. Jag lär ju inte få kommentarer om hur gräsklipparen SER UT efter att jag lagat den. Tror att både chefer och de andra anställda skiter fullständigt i utseendet på maskiner som skall utföra ett arbete.

Så jag stannar glatt kvar i verkstaden tills du kommer med din gräsklippare och vill ha den lagad :)


Problemet är inte så stort som du tror, lär dig känna igen de 50-60 vanligaste blommorna bara, sen kan du utgå från att allt annat är ogräs. Vad som är ogräs och inte är faktiskt i 90% av fallen inte en smaksak, det finns allmänt accepterade kriterier för vilka arter som hör hemma i en rabatt och vilka som inte gör det. Jag tror ju knappast att du låter tistlar, maskrosor och brännässlor stå, medan du lukar upp tulpaner eller violer t.ex. ?
Någon chef som håller dig i handen kommer du inte att få, men däremot är det inte helt ovanligt att folk som går med lönebidrag får jobba tillsammans med en kollega, som fungerar som en sorts "handledare".
Senast redigerad av ford 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav ufo » 2007-09-30 17:07:34

ford skrev:Problemet är inte så stort som du tror, lär dig känna igen de 50-60 vanligaste blommorna bara, sen kan du utgå från att allt annat är ogräs. Vad som är ogräs och inte är faktiskt i 90% av fallen inte en smaksak, det finns allmänt accepterade kriterier för vilka arter som hör hemma i en rabatt och vilka som inte gör det. Jag tror ju knappast att du låter tistlar, maskrosor och brännässlor stå, medan du lukar upp tulpaner eller violer t.ex. ?
Någon chef som håller dig i handen kommer du inte att få, men däremot är det inte helt ovanligt att folk som går med lönebidrag får jobba tillsammans med en kollega, som fungerar som en sorts "handledare".


Nu pratar vi arbetsrelaterat va?
För privat över en bit mark jag själv får förfoga över så skulle jag aldrig få för mig att klippa en gräsmatta när maskrosorna blommar.
Och vad är det för fel på tistlar? De är ju en av de finaste blommor som finns i vår fauna. Nässlorna är goda att äta både som dom är och i maten så de får bestämt stå kvar.
Därimot så åker mycket av de "förädlade" växtsorterna i komposten.

Skulle säkert kunna "klara av" att bete mig "normal". Men till vilken nytta?
Skall man ut och jobba kan man väl välja något som man tror sig må bra av. Därför väljer jag hellre maskinverkstaden, det är där jag känner mig hemma(lukten av bränt järn Mmmm).
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Thunderchild » 2007-10-01 13:46:07

ford skrev:Även jag, liksom alla andra (t.o.m. statsministern) tvingas ibland att göra saker som vi tycker är rent åt helvete korkade, därför att det ingår i våra jobb. Då suckar man lite åt "dumheterna" och gör likförbannat som chefen säger, eftersom han är chef, och så tänker man att "chefen är dum i huvudet, men så länge de betalar mig för att göra det här, så lägger jag mig inte i..."

-Det fixar du, grabben! :)


Typiskt NT-resonemang. Samma svar hade du kunnat få av någon av dom som var inblandade i förintelsen av judar. Lyder bara order och gör sitt jobb utan att ifrågasätta.

Som vanlig aspergare står man vanligtvis över sådan fårskocksmentalitet. Ford har ju iofs en särställning på forumet då han lyckats skriva en sådan mängd inlägg utan att nånsin verka det minsta aspig, utan istället har stora svårigheter att förstå hur alla andra tänker..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav KrigarSjäl » 2007-10-01 16:42:53

Bra resonemang, TC.
Varför rätta sig i ledet när man inte gillar ledet?
Nej, vad vi behöver är fler Martin Luther King, fler Jeanne d'Arc, fler Johnny Rotten. Inte fler gråsossar, ja-sägare & jantelagsmänniskor.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav nassepuh » 2007-10-01 17:42:41

Thunderchild skrev:
ford skrev:Även jag, liksom alla andra (t.o.m. statsministern) tvingas ibland att göra saker som vi tycker är rent åt helvete korkade, därför att det ingår i våra jobb. Då suckar man lite åt "dumheterna" och gör likförbannat som chefen säger, eftersom han är chef, och så tänker man att "chefen är dum i huvudet, men så länge de betalar mig för att göra det här, så lägger jag mig inte i..."

-Det fixar du, grabben! :)


Typiskt NT-resonemang. Samma svar hade du kunnat få av någon av dom som var inblandade i förintelsen av judar. Lyder bara order och gör sitt jobb utan att ifrågasätta.

Som vanlig aspergare står man vanligtvis över sådan fårskocksmentalitet. Ford har ju iofs en särställning på forumet då han lyckats skriva en sådan mängd inlägg utan att nånsin verka det minsta aspig, utan istället har stora svårigheter att förstå hur alla andra tänker..


Att vara aspig rent praktiskt i stunden är ju inte samma sak som att sträva efter att vara efterbliven vettu'rå TC...

/nassepuh som har bett chefen dra åt h****e fler gånger än TC fått doppa sin lilla pillesnopp och aldrig någonsin "planerat det" eller haft det som "personlighetstyp"
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Tonzon » 2007-10-01 21:04:16

KrigarSjäl skrev:Bra resonemang, TC.
Varför rätta sig i ledet när man inte gillar ledet?
Nej, vad vi behöver är fler Martin Luther King, fler Jeanne d'Arc, fler Johnny Rotten. Inte fler gråsossar, ja-sägare & jantelagsmänniskor.


Håller med. Har läst att AS frågar varför man skall göra .....
De flesta bryr sig inte. Men det blir ingen utveckling om ingen frågar varför

Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting
Källa: Nalle Puh - A.A. Milne
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Inläggav Thunderchild » 2007-10-01 21:08:59

nassepuh skrev:Att vara aspig rent praktiskt i stunden är ju inte samma sak som att sträva efter att vara efterbliven vettu'rå TC...

/nassepuh som har bett chefen dra åt h****e fler gånger än TC fått doppa sin lilla pillesnopp och aldrig någonsin "planerat det" eller haft det som "personlighetstyp"


Som stark tvåa på min lista över "oaspiga aspisar" kommer då nasse med sina oftast helt meningslösa inlägg som enbart har i syfte att provocera. Han har stora problem att få ur sig en enda konkret mening utan ägnar sig helt åt långsökta ironier blandat med låga pungsparkar..

Totalt främmande för allt jag nånsin sett eller läst om AS och i mitt tycke synnerligen fjantigt för en man som påstår sig vara erfaren boxare. Danar man inte någon sorts manlighet på våra boxningsinstutitioner?

Troligen är ju allt bara ytterligare en påhittad historia av forumets käraste troll..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav ufo » 2007-10-01 21:10:33

Första dagen på den nya praktikplatsen

Tror jag är nöjd.
Fick först en rundvandring, matsal, lager, omklädningsrum etc...
Sedan började jag att tillverka fästen till flaggstänger 9st.
Det blev lite kapa, svetsa, bocka måla och montering.
Efter det så började jag med ett kravallstaket. skulle tydligen hindra några kreativa ungdomar att klättra upp på något tak och klottra på väggarna.

Ser fram emot fortsättningen :D :D :D
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav ford » 2007-10-01 21:39:38

Thunderchild skrev:
ford skrev:Även jag, liksom alla andra (t.o.m. statsministern) tvingas ibland att göra saker som vi tycker är rent åt helvete korkade, därför att det ingår i våra jobb. Då suckar man lite åt "dumheterna" och gör likförbannat som chefen säger, eftersom han är chef, och så tänker man att "chefen är dum i huvudet, men så länge de betalar mig för att göra det här, så lägger jag mig inte i..."

-Det fixar du, grabben! :)


Typiskt NT-resonemang. Samma svar hade du kunnat få av någon av dom som var inblandade i förintelsen av judar. Lyder bara order och gör sitt jobb utan att ifrågasätta.

Som vanlig aspergare står man vanligtvis över sådan fårskocksmentalitet. Ford har ju iofs en särställning på forumet då han lyckats skriva en sådan mängd inlägg utan att nånsin verka det minsta aspig, utan istället har stora svårigheter att förstå hur alla andra tänker..


Det är skillnad på civilkurage och dumhet...
Att vägra döda judar i nazityskland, eller lägga ned vapnen som soldat, eller polis i en diktatur, som stöter på folkets uppror är mod och civilkurage.
Att vägra samarbeta med chefen på en vanlig arbetsplats, t.ex. en fabrik eller en parkförvaltning är bara korkat.
Man kan säga till chefen vad man tycker, men så länge han är chef har han alltid sista ordet (vad gäller hur arbetet skall utföras; gäller det löner, skyddskläder, arbetstider o.s.v. är det snarare facket som har sista ordet).

För att ta lite exempel på vad som inte är civilkurage, utan bara ren dumhet:

Har du sagt till din chef på fabriken att hans konstruktion inte funkar, men han vägrar att lyssna, så är det faktiskt hans problem om det senare kommer en massa reklamationer från kunderna, inte ditt. Det skadar nämligen varken dig, eller kunden, för kunden får en ny vara, eller pengarna tillbaka, och du behåller ditt jobb (för det skall mer än så till, för att en fabrik skall gå i konkurs), den ende som tar skada är din chef, som förlorar pengar. Men du har faktiskt gjort vad du kunnat, för att tipsa honom.
Om du vill börja tillverka bilar med "mercedeskvalitet" på en opelfabrik skadar du faktiskt företaget, som får mycket högre produktionskostnader, för bilar som de likförbannat måste sälja till "opelpriser". Hade jag varit chef på den opelfabriken hade jag blivit minst sagt förbannad, och vad gäller kunderna så förväntar de sig "opelkvalitet" hos en opel, inget annat.
Om du vill låta den kommunala gräsmattan bli en äng, medan din chef (och med största sannolikhet en majoritet av kommunens invånare) har en annan åsikt, så kan du ju alltid framföra din id'e till chefen, det är helt ok. Men om du sedan vägrar lyda order, när han säger åt dig att den skall klippas kallas det arbetsvägran, och du riskerar att förlora ditt jobb.


Däremot...

Det kan vara civilkurage att vägra lyda order, som polis, militär eller vårdpersonal, om man gör det för att inte skada andra människor, eller rädda liv. Men det är ren idioti att göra det på de flesta andra arbetsplatser, om syftet bara är att chefens id'eer inte passar dig.


Hoppas du fattar skillnaden, annars finns det bara en sak kvar att säga:

-Vill du vara missanpassad och hamna utanför samhället, så varsågod! :roll:
Senast redigerad av ford 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 3 gånger.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav ufo » 2007-10-01 21:47:12

Ford:
Jag tror nog att det vi försöker säga är att välja arbetsplats. Jag har arbetat som kyrkogårdarbetare en gång i tiden. Hade min egen lilla rabbat bakom alla gravar, där jag räddade de plantor som skulle dödas bara för att de växte på fel plats.

Det är bättre om man hittar en plats där prioteringarna stämmer överens med chefen, lättare att trivas.

Det svåra är inte att låta bli och döda de plantor chefen anser vara ogräs men att trivas med det, det är en annan sak.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav ford » 2007-10-01 21:51:00

Det håller jag däremot med om! :D

-Lycka till med praktiken!
Senast redigerad av ford 2011-05-04 10:42:01, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Thunderchild » 2007-10-01 21:59:56

ford skrev:Hoppas du fattar skillnaden, annars finns det bara en sak kvar att säga:

-Vill du vara missanpassad och hamna utanför samhället, så varsågod! :roll:


Tack ska du ha Ford. Tydligen är det mitt val att vara missanpassad och utanför samhället i sällskap med ett flertal andra på forumet.. :cry:
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:42:03, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Återgå till Aspergare och vården



Logga in