Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2012-11-17 20:51:51

Tycker det vore kul att utbyta kunskaper och erfarenheter med någon annan som brinner för löpning i ens närområde.
Framför allt någon som gillar att springa längre sträckor tillsammans (21km och över), asfalt, skogsväg som naturstigar - året runt!

Snittar milen på cirka 45minuter (sub-40 som pb), halv-maran på 1h40m (pb 1h30m30s), 30km 2h30m etcetc. Helst någon som springer kring dessa tider, men så länge någon vill/kan springa längre än 21km så fungerar det!
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav Abskissa » 2012-11-17 21:22:30

Galning! Skulle inte banga att köra bräda bredvid men blir lite svårt i terräng :wink: . Dessutom har jag inte konditionen i nuläget för att köra 13km/h i 45min, heh. Låter helt underbart dock, särskilt i naturen!
Abskissa
 
Inlägg: 226
Anslöt: 2012-11-12
Ort: Södern

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2012-11-19 18:25:42

Om du vill haka på en långdistans runda, med eller utan bräda, så bara häng på!
Brukar ta mig an cykel/gångbanan längs 21:an intill Tyringe/Hässleholm om det är asfalt en känner för, där fungerar det att rulla med bräda hela vägen.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav gemini » 2012-11-20 13:31:36

Hade gärna hängt på om jag kunnat. Mitt psyke gillar löpning men min kropp gör det inte. :(
gemini
 
Inlägg: 192
Anslöt: 2010-12-11
Ort: Skåne

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav tvilling99 » 2012-11-20 18:54:42

Det är kanske smartare att söka sig till en friidrottsklubb för dig,var bor du?
tvilling99
 
Inlägg: 8400
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2012-11-20 19:53:14

gemini skrev:Hade gärna hängt på om jag kunnat. Mitt psyke gillar löpning men min kropp gör det inte. :(


Springer/joggar du något i dagsläget? :]

tvilling99 skrev:Det är kanske smartare att söka sig till en friidrottsklubb för dig,var bor du?


Jag är medlem i Vegan Runners, finns få aktiva här i Söder (inkl på deras forum). Någon vanlig friidrottsklubb känner jag inte riktigt till hur de lägger upp.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav gemini » 2012-11-22 10:26:17

dasunbedingte skrev:
gemini skrev:Hade gärna hängt på om jag kunnat. Mitt psyke gillar löpning men min kropp gör det inte. :(


Springer/joggar du något i dagsläget? :]


Nej, det var ett tag sedan jag gjorde det senast. Det är främst hälsenorna som säger ifrån. Har varit hos en sjukgymnast, och enligt henne beror smärtan på att jag står konstigt.
gemini
 
Inlägg: 192
Anslöt: 2010-12-11
Ort: Skåne

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2012-11-22 17:52:10

gemini skrev:
dasunbedingte skrev:
gemini skrev:Hade gärna hängt på om jag kunnat. Mitt psyke gillar löpning men min kropp gör det inte. :(


Springer/joggar du något i dagsläget? :]


Nej, det var ett tag sedan jag gjorde det senast. Det är främst hälsenorna som säger ifrån. Har varit hos en sjukgymnast, och enligt henne beror smärtan på att jag står konstigt.


Ok. Låter inget vidare det där med felställningar (antar att det är så). En bekant tränar oerhört mycket, men aldrig någon löpning (eller långa promenader) pga felställningar i knä och fot, däremot verkar mer explosiva träningsformer fungera, såsom thai-box.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2012-11-22 17:52:10

gemini skrev:
dasunbedingte skrev:
gemini skrev:Hade gärna hängt på om jag kunnat. Mitt psyke gillar löpning men min kropp gör det inte. :(


Springer/joggar du något i dagsläget? :]


Nej, det var ett tag sedan jag gjorde det senast. Det är främst hälsenorna som säger ifrån. Har varit hos en sjukgymnast, och enligt henne beror smärtan på att jag står konstigt.


Ok. Låter inget vidare det där med felställningar (antar att det är så). En bekant tränar oerhört mycket, men aldrig någon löpning (eller långa promenader) pga felställningar i knä och fot, däremot verkar mer explosiva träningsformer fungera, såsom thai-box.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav gemini » 2012-11-24 3:33:45

dasunbedingte skrev:Ok. Låter inget vidare det där med felställningar (antar att det är så). En bekant tränar oerhört mycket, men aldrig någon löpning (eller långa promenader) pga felställningar i knä och fot, däremot verkar mer explosiva träningsformer fungera, såsom thai-box.


Nej, det är verkligen inte roligt, eftersom att jag får ut så mycket av att jogga/löpa. Har lågt fotvalv dessutom, men med rätt skor så är det inte så jätte stora bekymmer.

Intressant det där om din bekant. Jag har fått för mig att jag inte kan träna något där man är tvungen att springa eller liknande alls, men jag kanske borde testa någon kampsport eller så.
gemini
 
Inlägg: 192
Anslöt: 2010-12-11
Ort: Skåne

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav Abskissa » 2012-11-25 22:46:20

dasunbedingte skrev:Om du vill haka på en långdistans runda, med eller utan bräda, så bara häng på!
Brukar ta mig an cykel/gångbanan längs 21:an intill Tyringe/Hässleholm om det är asfalt en känner för, där fungerar det att rulla med bräda hela vägen.


Jag är intresserad, men det ligger alltför långt bort för mig. Kanske i framtiden, när det där huset på landet oundvikligen införskaffas.
Abskissa
 
Inlägg: 226
Anslöt: 2012-11-12
Ort: Södern

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2013-05-09 20:37:39

Puffar tråden. Folk härifrån som ska springa Malmömilen som kanske vill träna tillsammans inför loppet?

Jag satsar att spränga personbästa, helst 38:00, men inget krav att folk ska springa lika fort/långsamt.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav Ugglan » 2013-05-12 6:57:53

Kul initiativ och vad fort du springer! Bor dock inte i dessa trakter. Läser just nu Ät och spring av Scott Jurek. Jag gillar verkligen att springa och de effekter det för med sig.
Ugglan
 
Inlägg: 578
Anslöt: 2011-12-03

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav NIF » 2013-06-25 20:16:48

Oj, hade totalt missat denna tråden. Jag har ganska nyligen börjat springa varannan/var tredje dag i veckan. Detta har jag gjort i 2 månader så jag är en bit ifrån din nivå. Bor I Kristianstad och att ta sig till Tyringe/Hässleholm är inga problem, så skulle definitivt vara sugen. Ska du vara med i Kristianstad stadslopp förövrigt? Det är nu den 12e Juli.
NIF
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-09-15
Ort: Karlskrona

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2013-06-27 9:55:31

NIF skrev:Oj, hade totalt missat denna tråden. Jag har ganska nyligen börjat springa varannan/var tredje dag i veckan. Detta har jag gjort i 2 månader så jag är en bit ifrån din nivå. Bor I Kristianstad och att ta sig till Tyringe/Hässleholm är inga problem, så skulle definitivt vara sugen. Ska du vara med i Kristianstad stadslopp förövrigt? Det är nu den 12e Juli.


Jao, ska springa loppet - innan dess Hörby-loppet! Ska bli spännande, aldrig tagit mig an dessa tidigare.
Har du sprungit Startskottet tidigare? Banprofilen är väldigt platt, antar jag?

Jag är på för löpträning!
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav NIF » 2013-06-29 4:53:39

Nej jag har ingen erfarenhet av att springa i lopp, detta med löpandet är som sagt ett nytt påfund från min del. Däremot är jag sugen på att springa lite lopp här och där med början i stadsloppet.

Jag bor precis där startskottet går igenom. Banprofilen är platt ja, ganska okomplicerad bana så som jag förstått det. Inte så mycket uppför/nerför och ganska rakt fullt igenom.

Angående träning så är jag öppen för en vardag i veckan på bestämd tid/plats. Nu under sommaren kommer jag ha möjlighet att följa ett sådant schema men under höstperioden kommer det bli svårare då studier infaller.
NIF
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-09-15
Ort: Karlskrona

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2013-07-02 23:06:21

Kanske dags att styra upp till en löparträff - vore kul att träffa fler med samma intresse för löpning/träning:

Motionsspåren vid Hässleholmsgården, Hässleholm Tisdag 9/7 klockan 10:00. Vi möts upp vid grus/bouleplanen intill början av motionsslingorna.

Spåret är 5.5 kilometer - tempot anpassar vi till varandra (samtalstempo), så vem som helst som klarar av att springa 5.5km utan att kollapsa får deltaga.

Vore kul att samtala med folk innan vi dyker upp träffen, jag kommer ändå springa vid den tiden/platsen, så om folk får förhinder eller spontant dyker upp så gör det ingenting. :]
Skulle vilja vara med i en löparförening, men är för socialt klumpig att initiera detta.

Google Map: http://goo.gl/maps/OHwIX
Info om slingorna: http://www.hassleholm.se/1778

Regler:

1. Gott bemötande
2. Kunna vara självständig (dvs, vuxna individer)

Deltagande:

1. Dasunbedingte
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav NIF » 2013-07-04 0:58:56

Ja, jag kommer att deltaga vid detta tillfälle.
NIF
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-09-15
Ort: Karlskrona

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2013-07-05 16:43:22

Måste ställa in löparträffen pga dubbelbokning. Trist!
Kommer fler tillfällen då jag kan styra upp.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2013-07-13 23:06:08

Var tvungen att ställa in förra löparträffen pga dubbelbokning - har hittat ett nytt datum som passar mig (har diktatorhatten, haha), Onsdagen den 17.7.

Datum: 17.7
Tid: 16:40 (Kan säkerligen vara där strax innan 16:30, arbetar dock till 16:00).
Plats: Motionsspåren vid Hässleholmsgården.

Spåret är 5.5 kilometer - tempot anpassar vi till varandra (samtalstempo; varierar individuellt, så efter den som är "långsammast" :)), så vem som helst som klarar av att springa 5.5km utan att kollapsa får deltaga.

Vore kul att samtala med folk innan vi dyker upp träffen, jag kommer ändå springa vid den tiden/platsen, så om folk får förhinder eller spontant dyker upp så gör det ingenting. :]
Skulle vilja vara med i en löparförening, men är för socialt klumpig att initiera detta.

Google Map: http://goo.gl/maps/OHwIX
Info om slingorna: http://www.hassleholm.se/1778

Regler:

1. Gott bemötande
2. Kunna vara självständig (dvs, vuxna individer)

Deltagande:

1. Dasunbedingte
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2013-08-11 20:40:10

Några som ska springa Midnattsloppet i Malmö? :]

Vore pepp att träna tillsammans med någon/några inför detta.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav NIF » 2013-08-11 22:26:59

Ska definitivt springa, tack för att du skrev om det verkar störtkul! :D Kan nog träna tillsammans vid något tillfälle dock har jag mycket på G nu så kan bli svårt med tider.

+ Jag tänkte vara utklädd till detta loppet, så personligen tänkte jag inte vara dödsseriös kring detta loppet :)
NIF
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-09-15
Ort: Karlskrona

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav dasunbedingte » 2013-08-12 21:07:26

NIF skrev:Ska definitivt springa, tack för att du skrev om det verkar störtkul! :D Kan nog träna tillsammans vid något tillfälle dock har jag mycket på G nu så kan bli svårt med tider.

+ Jag tänkte vara utklädd till detta loppet, så personligen tänkte jag inte vara dödsseriös kring detta loppet :)


Hehe, vem/vad ska du spexa ut dig till?
Jag ska köra seriöst - 38 minuter är ju målet för i år. ;)
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Löpare i norra Skåne, se hit. :]

Inläggav NIF » 2013-08-31 17:34:28

Tyvärr var jag för seg på att anmäla mig, så de hade stängt anmälan när jag väl kom till skott för att anmäla mig, klantigt! Nåja finns andra lopp.
NIF
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-09-15
Ort: Karlskrona

Återgå till Träffar



Logga in