Liebert gör sig dum igen
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
85 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liebert gör sig dum igen
Liebert skrev:PM:a mig eller starta en ny tråd i därtill avsedd avdelning om du vill diskutera modereringsfrågor.
nallen skrev:Som vanligt modererar ägarn som en tant.
Skit i att svara. Sånt är bara dumt.
jag kom med en relevant fråga, och får ditt trams som svar. Som vanligt.
Alien
Har flyttat detta + några inlägg till från tråden http://www.aspergerforum.se/halsningar-fran-flottsbro-t11998-144.html#285867, då de varken passade där el i denna tråd, dit andra inlägg flyttats: http://www.aspergerforum.se/fotografering-t11709.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Har flyttat detta + några inlägg till från tråden http://www.aspergerforum.se/halsningar-fran-flottsbro-t11998-144.html#285867, då de varken passade där el i denna tråd, dit andra inlägg flyttats: http://www.aspergerforum.se/fotografering-t11709.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
- Savanten Svante
- Anslöt: 2007-03-13
Liebert gör sig dum igen
Jo... jag brukar hålla mig för det mesta, men de är inte nyttigt, varken för mig eller forumet, att stänga inne känslan av att förhållandena här sakta och nästan omärkligt förskjuts till en allt sliskigare sörja. Mycket av detta påminner mig om grodan i grytan på spisen.
EDIT: vid närmare eftertanke var det inte helt självklart vad du menade, men men
EDIT: vid närmare eftertanke var det inte helt självklart vad du menade, men men
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:20:39, redigerad totalt 1 gång.
Liebert gör sig dum igen
Eftersom du jävlar dig och vägrar svara i relevant tråd så följer jag dina direktiv. Om du tycker att den här tråden hör hemma nån annan stans så, VÄNLIGEN flytta den dit.
Liebert skrev:Jossan skrev:jag kommer personligen att slå ihjäl den som fotar och lägger ut bilder på nätet utan att fråga personerna på fotografierna i förväg.
[mod ]Den här diskussionen är inte betjänt av överdrifter och brösttoner. Om ni inte kan tillföra mer sakligt innehåll så låser jag den här tråden. [/mod ]
Liebert skrev:Savanten Svante skrev:Vad ska vi göra åt själv grundproblemet då?
Behöver ni någon som talar om det för er?
Savanten Svante skrev:Tydligen behöver vi det, eftersom grundproblemet låter bli att svara vettigt, och du lägger dig i när folk blir upprörda över det.
Savanten Svante skrev:men du, om du tycker att vi ska lösa problemet själva, varför kommer du med röd modsruta då?
Liebert skrev:PM:a mig eller starta en ny tråd i därtill avsedd avdelning om du vill diskutera modereringsfrågor.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:20:39, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
Liebert gör sig dum igen
Varför vill du aldrig ta tag i grundproblemet?
(inser att det behövs förtydligande här, men inte i originaltråden.)
(inser att det behövs förtydligande här, men inte i originaltråden.)
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:20:39, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
Liebert gör sig dum igen
Tar det dig seriöst över en kvart att läsa den här tråden, Liebert? Jag har nog överskattat dig. Du är ju online.
Mea culpa, mea maxima culpa.
Mea culpa, mea maxima culpa.
- Savanten Svante
Liebert gör sig dum igen
*kommer dragande med några dunkar* bensin? 
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:20:39, redigerad totalt 1 gång.
Liebert gör sig dum igen
"Here´s Svante!"

Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:20:40, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Bannad
- Anslöt: 2009-05-30
Liebert gör sig dum igen
Den förfärlige snömannen skrev:"Here´s Svante!"
Just det!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:20:40, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
Liebert, ursprungsfrågan ställde jag redan 20:45. Varför fortsätter du att jävlas när jag har släppt alla dumheterna här? Varje gång jag släpper gamla "surdegar" så ser du till att jag tar upp dem igen. Öppet eller över msn eller över mail.
Om du VILL ha en öppen konflikt kan du väl säga det istället.
Vi måste lyda dig, men HUR vi ska göra det behöver du visst aldrig tala om..
Om du VILL ha en öppen konflikt kan du väl säga det istället.
Vi måste lyda dig, men HUR vi ska göra det behöver du visst aldrig tala om..
Liebert skrev:Savanten Svante skrev:Vad ska vi göra åt själv grundproblemet då?
Behöver ni någon som talar om det för er?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:20:40, redigerad totalt 2 gånger.
- Savanten Svante
Liebert skrev:Savanten Svante skrev:Varför vill du aldrig ta tag i grundproblemet?
Du bör nog definiera vad du anser vara "grundproblemet" för att jag skall kunna svara på frågan.
Okej.
Fanns det nån slags diskussion om bilder/fotografier innan träffen?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:20:41, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
Det är ju det jag försöker förklara för dig.
SLUTA FÖRHELVETE att provocera istället. Du har seriöst inte fattat vad problemet i föregående tråd är?
Eftersom du vägrade förstå förra frågan så upprepar jag den, och lägger till en fråga.
Fanns det nån slags diskussion om bilder/fotografier innan träffen? Finns det nån anledning att inte vilja vara med på bild?
SLUTA FÖRHELVETE att provocera istället. Du har seriöst inte fattat vad problemet i föregående tråd är?
Eftersom du vägrade förstå förra frågan så upprepar jag den, och lägger till en fråga.
Fanns det nån slags diskussion om bilder/fotografier innan träffen? Finns det nån anledning att inte vilja vara med på bild?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:20:41, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
Okej. Du svarar inte när jag tar ett steg tillbaka och försöker definiera problemen. Varför?
- Savanten Svante
Jag ser endast en person som triggar på en plausibel konflikt och det kommer ifrån ditt håll.
Att argumentera för eller emot diverse modereringar skall inte ske i trådarna, detta skall även du veta om.
Verkar som att du ser allt han gör som en attack mot dig.
Så vad skall man då göra, när en forumist ser allt man gör som en illgärning, lär ju inte spela roll vad Liebert svarar, har en känsla av att du kan vrida på det med.
Själv tycker jag FB verkar ha fått så mycket skäll en forumist kan få.
Känns onödigt då att vi skall börja mata på vi också.
Visst, medhåll får de flesta av er, hon kunde ha hanterat det tusen ggr bättre.
Hon ansåg något ingen annan gjorde, och jag vet fortfarande inte hur bilden ser ut, så jag kan inte döma. Bilden är iaf inte kvar för allmänheten.
Dessutom. Vi har gjort vad vi kan göra.
Det finns sanktioner om någon forumist publicerar utan tillåtelse. Uteslutning, det enda vi egentligen kan göra.
Att argumentera för eller emot diverse modereringar skall inte ske i trådarna, detta skall även du veta om.
Verkar som att du ser allt han gör som en attack mot dig.
Så vad skall man då göra, när en forumist ser allt man gör som en illgärning, lär ju inte spela roll vad Liebert svarar, har en känsla av att du kan vrida på det med.
Själv tycker jag FB verkar ha fått så mycket skäll en forumist kan få.
Känns onödigt då att vi skall börja mata på vi också.
Visst, medhåll får de flesta av er, hon kunde ha hanterat det tusen ggr bättre.
Hon ansåg något ingen annan gjorde, och jag vet fortfarande inte hur bilden ser ut, så jag kan inte döma. Bilden är iaf inte kvar för allmänheten.
Dessutom. Vi har gjort vad vi kan göra.
Det finns sanktioner om någon forumist publicerar utan tillåtelse. Uteslutning, det enda vi egentligen kan göra.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 21:20:41, redigerad totalt 1 gång.
Okej. Det är helt okej att liebert ger en tillsägelse till alla utom den som är ursprunget till problemet. Fine.
Precis på samma sätt som i den sk surdegen, jag åkte ut, ursprunget fick inte ens en tillsägelse.
Och det är bara mitt fel. Mea culpa, mea maxima culpa.
Gör det nåt om nån talar om för mig varför JAG får tillsägelsen "för ditt krig nån annanstans" när andra får föra motsvarande krig här?
Precis på samma sätt som i den sk surdegen, jag åkte ut, ursprunget fick inte ens en tillsägelse.
Och det är bara mitt fel. Mea culpa, mea maxima culpa.
Gör det nåt om nån talar om för mig varför JAG får tillsägelsen "för ditt krig nån annanstans" när andra får föra motsvarande krig här?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:20:41, redigerad totalt 2 gånger.
- Savanten Svante
Savanten Svante skrev:SLUTA FÖRHELVETE att provocera istället. Du har seriöst inte fattat vad problemet i föregående tråd är?
Tråkigt att du blir provocerad av min önskan att du skall ställa tydliga frågor. Om du vill veta vad jag anser om "grundproblemet" är det naturligtvis relevant att du redogör för din definition av det samma. Förstår inte varför det är ett orimligt önskemål.
Savanten Svante skrev:Fanns det nån slags diskussion om bilder/fotografier innan träffen? Finns det nån anledning att inte vilja vara med på bild?
Admin har för länge sedan klargjort forumets syn på icke godkänd bildpublicering. Har du missat det?
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 21:20:41, redigerad totalt 1 gång.
Jag har faktiskt inte sett några insatser i den riktningen. Kan du vänligen visa mig var?
- Savanten Svante
JOR skrev:Verkar som att du ser allt han gör som en attack mot dig.
Vore lite intressant om du hade alla fakta jag har... men då blandar vi in andra..
- Savanten Svante
Eum!
Hon klantade sig med bildhanteringen. Men hon tog ju bort den.
Grälet består inte av att hon INTE tagit bort den, den består i att de flesta anser att hon inte förstår varför det är så viktigt att respektera andras "integritet" och vissa vill ha bekräftelse på att hon inte gör om det. En verkar vilja att hon tar bort alla bilder hon har på flottsbro, även från datorn, då många anser henne inte trovärdig för att ha dessa bilder.
Om jag fattar näst sista inlägget ditt så vill du att vi skall banna ut henne, korrekt?
Hon klantade sig med bildhanteringen. Men hon tog ju bort den.
Grälet består inte av att hon INTE tagit bort den, den består i att de flesta anser att hon inte förstår varför det är så viktigt att respektera andras "integritet" och vissa vill ha bekräftelse på att hon inte gör om det. En verkar vilja att hon tar bort alla bilder hon har på flottsbro, även från datorn, då många anser henne inte trovärdig för att ha dessa bilder.
Om jag fattar näst sista inlägget ditt så vill du att vi skall banna ut henne, korrekt?
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 21:20:41, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante skrev:Liebert skrev:Savanten Svante skrev:Varför vill du aldrig ta tag i grundproblemet?
Du bör nog definiera vad du anser vara "grundproblemet" för att jag skall kunna svara på frågan.
Okej.
Fanns det nån slags diskussion om bilder/fotografier innan träffen?
Det fanns en diskussion innan och det bestämdes klart och tydligt vad som skulle gälla. Skyll inte på Liebert för att du har missat den diskussionen.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 21:20:41, redigerad totalt 1 gång.
i så fall. Vill du vara så vänlig att tala om EXAKT och BOKSTAVLIG vad som gällde för mod mot oseriösa behandlare vid tillfället du sade att jag hoppade av, då du slängde ut mig?
Handen på hjärtat, fanns det regler för det då?
Och, just det. Hur var det med diskussionerna för bilder vid flottsbro?
Är du så jävla korkad att du inte fattar att folk hoppar av nästa träff om inte det här är utrett innan dess?
Du vann, den här gången också. Nästa gång tar jag inte ett steg tillbaka för att försöka definiera saker och ting, nästa gång tror jag att jag nöjer mig med att kalla dig för något kreativt invektiv.
Handen på hjärtat, fanns det regler för det då?
Och, just det. Hur var det med diskussionerna för bilder vid flottsbro?
Är du så jävla korkad att du inte fattar att folk hoppar av nästa träff om inte det här är utrett innan dess?
Du vann, den här gången också. Nästa gång tar jag inte ett steg tillbaka för att försöka definiera saker och ting, nästa gång tror jag att jag nöjer mig med att kalla dig för något kreativt invektiv.
- Savanten Svante
Kvasir skrev:Det fanns en diskussion innan och det bestämdes klart och tydligt vad som skulle gälla. Skyll inte på Liebert för att du har missat den diskussionen.
Jag skyller inte på liebert jag frågar honom. Men som vanligt svarar han inte.
- Savanten Svante
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter