Lakrits inaktiverad

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

Re: Lakrits inaktiverad

Inläggav nallen » 2011-09-17 17:57:02

Men, Lakrits kan ju, till skilnad från många, faktiskt både stava och uttrycka sig :roll:
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav kullan » 2011-09-17 18:00:43

Jo det kan Lakrits. Jag anser att även jag kan uttrycka mig i skrift men jag känner mig korrekturläst vid vartannat inlägg och mina stavfel är intressantare än vad jag ville ha sagt.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Cheynas » 2011-09-17 18:01:54

Shameless self-promotion ;-)

Lakrits skrev:Jag känner mig inte längre välkommen här. [...]

Det är fult att vara autistisk här. [...]

[...]

Jag är autist först och har Aspergers syndrom i sjätte hand.

Join the Furry Fandom.
We accept everyone ^.^

side effects may include:
* Grief/Hate on other forums
* Fanthom limb
* Strange attractions
and more

:-)040 :-)043 :-)040
Cheynas

Anslöt: 2011-08-07

Inläggav nallen » 2011-09-17 18:02:25

@Kullan: Det beror förmodligen på att du sällan säger nåt och gör det med en frekvens och en spridning som kan göra en spambot avundsjuk.

mnordgren:

Jag har svårt att se detta som något annat än ett försök att trycka ned den du talar till. Man måste inte skriva allt man tänker.

Det här är en tillsägelse. Meddelas även i PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Dagobert » 2011-09-17 18:03:36

Lakrits skrev:Det är fult att vara autistisk här. Man skall vara "aspergare" och känna sig finare än de andra autisterna

Det där känner iaf inte jag igen. Jag vet inte ens vad skillnaden är. Det känns lite som ett angrepp mot mig och kommer ev. att ge mig dåligt samvete om du försvinner av det skälet.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Inläggav ca » 2011-09-17 18:10:31

Det kan även kullan vill jag flika in.

Däremot märktes det tydligt, Lakrits, att du ägnade dig åt ett aktivt avståndstagande den sista tiden. Småtrollande och förolämpningar gör det inte lättare att passa in.

Jag bryr mig inte så mycket om det, det var rätt harmlöst och genomskinligt ändå. Du är välkommen tillbaka för min del.

Har själv svårigheter att passa in, och det krävs att jag engagerar mig mer i gemenskapen i stället för att bara spotta ur mig självcentrerade lägesrapporter. Men det kräver energi osv. Alla vet hur det är.

I alla fall, tänkte bara klargöra att åtminstone jag inte sitter på en hög häst i sammanhanget.. Vill bara ge ett gott råd.
ca

Anslöt: 2011-01-03

Re: Re: Lakrits inaktiverad

Inläggav ca » 2011-09-17 18:15:38

Dagobert skrev:
Lakrits skrev:Det är fult att vara autistisk här. Man skall vara "aspergare" och känna sig finare än de andra autisterna

Det där känner iaf inte jag igen. Jag vet inte ens vad skillnaden är. Det känns lite som ett angrepp mot mig och kommer ev. att ge mig dåligt samvete om du försvinner av det skälet.

Det är väl mest nonsens eftersom skillnaderna mellan AS och t.ex. HFA är luddiga till att börja med. Vi är alla nånstans på samma skala. Sedan varierar ju andra faktorer som intelligens osv. Lakrits problem verkar mest vara subjektivt. Vi är många som inte är så sociala utan att för den sakens skull känna oss särbehandlade här. Folk passar ihop beroende på olika kontaktytor i personligheten, inte vilket handikapp man har.
ca

Anslöt: 2011-01-03

Inläggav Zombie » 2011-09-17 19:40:24

Lakrits skrev:Så var vänlig och håll inne med era meningslösa tillrop.

Tja, jag håller väl inne med meningslösa tillrop då. Jag slipper gärna få mer förakt på mig. Men trist att det blev så, för det hade funnits roligare saker att skriva.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav lasseivägen » 2011-09-17 20:41:20

Va tråkigt, kommer sakna dina inlägg, alltid lika oförutsägbara. Du passar verkligen in på vårt forum.
Detta är ett forum för folk med aspergersyndrom och autism. Alltså skall man inte förvänta sig att vi uppträder som annat än de aspergare eller autister vi är.
Hoppas du återvänder snart, det var väldigt roligt att du återvände, du var saknad, och kommer att åter vara.
Kan inte se att du skulle avvika men än någon annan här på forumet. Vi är ju e stor samling avvikande tokstollar hela bunten, med eller utan någon form av stämpel.
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Inläggav atoms » 2011-09-17 21:40:46

... man lämnar pulpeten i några timmar, men tänker hela tiden på den där tråden där det lades fram intressanta saker om autismspektrumstörningen och man tänker därför lägga fram ens syn på saken... och så har sanningssägaren lämnat butiken...

... tycker att det är tråkigt att se separatistiskt färgade inlägg, även om jag till viss del begriper varifrån de stämmer.

Inklusion! Inklusion! Inklusion!
atoms
Moderator

Anslöt: 2009-05-05

Inläggav Abbreviation » 2011-09-17 23:05:16

Det kom inte oväntat. Hoppas du hittar en plats som passar dig.
Abbreviation

Anslöt: 2010-10-15

Inläggav Zombie » 2011-09-18 0:12:31

Abbreviation skrev:Det kom inte oväntat. Hoppas du hittar en plats som passar dig.

Instämmer.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav jonsch » 2011-09-18 1:01:27

En av dem jag särskilt gärna diskuterar med! :(

Tolka det som ett tillrop om du kan, Lakrits, så anstränger jag mig lika mycket för att hålla inne med några enerverande spontana komplimanger!

/ J
jonsch

Anslöt: 2006-10-12

Inläggav earlydayminer » 2011-09-18 8:21:32

Det här läste jag efter jag svarat honom i en annan tråd, med andra ord just nu - eller för er DÅ. Det var i och för sig då för mig med nu när jag väl skriver det här. Nåväl.

Det finns många goda ord jag kan kommentera om just denna medlem, men av respekt för hans önskan låter jag bli att yttra mig om specifika uppfattningar. I drömmen om ett superforum med skarpa skribenter som diskuterar allt från universums begynnelse till vår nutida utveckling är han helt utan tvivel med i spetsen. Jag vill gärna skriva något mer, nästan tvångsmässigt - men som han skrev handlar det om honom.

Jag önskar dig välgång i åtminstone någon form av tillfredsställelse.
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Inläggav Benita » 2011-09-22 1:49:06

kullan skrev:Jo det kan Lakrits. Jag anser att även jag kan uttrycka mig i skrift men jag känner mig korrekturläst vid vartannat inlägg och mina stavfel är intressantare än vad jag ville ha sagt.

Ja, det blir ointressant i längen då!
Benita

Anslöt: 2010-07-26

Inläggav Frimodig » 2011-09-30 23:00:17

Jo Lakrits.

Jag tycker du borde vara här. Du hade några intressanta synpunkter. Sen gillar jag såna där extremt självständiga individer.

Gud finns inte, right! Fast vi överlever.

Lennart Frimodig
Frimodig

Anslöt: 2011-07-15

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in