[ Kundvagnar ] Kundvagnens 75-årskalas!!!
Moderatorer: Alien, barracuber, atoms
18 inlägg
• Sida 1 av 1
[ Kundvagnar ] Kundvagnens 75-årskalas!!!
Den 4:e juni 2012 var det 75 år sedan kundvagn användes för första gången. Året var (givetvis
)1937 och platsen för premiärrullet var Standard supermarket i Oklahoma. Kundvagnens fader hette Sylvan N. Goldman.
Detta ska vi såklart fira med aspergerträff! Info lämnas så här pass tidigt för att vi alla ska hinna planera in ett riktigt trevligt kundvagnskalas! Jag återkommer med mer detaljer under våren.
Väl mött!
Detta ska vi såklart fira med aspergerträff! Info lämnas så här pass tidigt för att vi alla ska hinna planera in ett riktigt trevligt kundvagnskalas! Jag återkommer med mer detaljer under våren.
Väl mött!
Re: [ Kundvagnar ] Kundvagnens 75-årskalas!!!
Sheyen skrev:Jippi!
Jag tolkar detta som att du och din karl kommer på kalaset.
Vi kan fira det med att bygga en ostkundvagn och sedan kalasa ner den i våra utsökt fina magar!
Någon form av kundvagnstårta vore ju riktigt trevligt.
jag och Sheyen kan nog knåpa ihop en sådan. Hon är bra på figurstårtor och jag är bara allmänt bra
Fenren skrev:jag och Sheyen kan nog knåpa ihop en sådan. Hon är bra på figurstårtor och jag är bara allmänt bra
Hehehe, ta't lugnt, my man. Visst, jag har gjort en snygg kaka (med ett manligt könsorgan som motiv), men jag är inte helt säker på att jag kan göra en kundvagnstårta. Om inte annat kan man ju beställa en kundvagnstårta.
Kristofer skrev:Sheyen skrev:Jippi!
Jag tolkar detta som att du och din karl kommer på kalaset.
Du tolkar det rätt!
Kristofer skrev:Den 4:e juni 2012 var det 75 år sedan kundvagn användes för första gången. Året var (givetvis)1937 och platsen för premiärrullet var Standard supermarket i Oklahoma. Kundvagnens fader hette Sylvan N. Goldman.
Väl mött!
Var i Oklahoma var det?
atoms skrev:Kristofer skrev:Den 4:e juni 2012 var det 75 år sedan kundvagn användes för första gången. Året var (givetvis)1937 och platsen för premiärrullet var Standard supermarket i Oklahoma. Kundvagnens fader hette Sylvan N. Goldman.
Väl mött!
Var i Oklahoma var det?
Oklahoma City.
Måste man komma med kundvagn eller gåre me en gammal Citråeng 2CV skillnaden är ju inte så stor.
Min bror i Dalarna har nämligen en hel drös av dom.
Min bror i Dalarna har nämligen en hel drös av dom.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
lasseivägen skrev:skillnaden är ju inte så stor.
Hädelse!
Sheyen skrev:lasseivägen skrev:skillnaden är ju inte så stor.
Hädelse!
Åkkomforten är ganska jämförbar liksom framkomligheten, Cittrans fjädring (som är exceptionell) tar dock stilpoäng. Kundvagnenes "bagageutrymme" är nog större än Cittran.
Att Cittran har en motor där fram och lyse kan bortses ifrån då de med nöd och näppe klarar av sin uppgift, Cittran saknar även (liksom en del kundvagnar) underhylla och är inte heller lika effektivt designad för att utföra sitt ändamål som kundvagnen.
Cittror med tygtak har dock en fördel jämfört med de utan, de går att lasta uppifrån, vilket gör att de väldigt mycket påminner om en kundvagn.
Jag sätter inte någon ironi-smiley på texten ovan, det är dock ett tafatt försök att jämföra de två med glimten i ögat.
Miche skrev:Sheyen skrev:lasseivägen skrev:skillnaden är ju inte så stor.
Hädelse!
Åkkomforten är ganska jämförbar liksom framkomligheten, Cittrans fjädring (som är exceptionell) tar dock stilpoäng. Kundvagnenes "bagageutrymme" är nog större än Cittran.
Att Cittran har en motor där fram och lyse kan bortses ifrån då de med nöd och näppe klarar av sin uppgift, Cittran saknar även (liksom en del kundvagnar) underhylla och är inte heller lika effektivt designad för att utföra sitt ändamål som kundvagnen.
Cittror med tygtak har dock en fördel jämfört med de utan, de går att lasta uppifrån, vilket gör att de väldigt mycket påminner om en kundvagn.
Jag sätter inte någon ironi-smiley på texten ovan, det är dock ett tafatt försök att jämföra de två med glimten i ögat.
- Savanten Svante
- Anslöt: 2007-03-13
Tyska kundvagns partyt eller hur det nu var: http://www.youtube.com/watch?v=ss4Bk0wGXzE
Självklart ska vi ha Kundvagnstårta
Jättebra att du annonserar ut så här långt i förväg så att man kan planera. Då ökar ju sannolikheten för att man kan vara med. Jag gillar när folk har framförhållning.
Jättebra att du annonserar ut så här långt i förväg så att man kan planera. Då ökar ju sannolikheten för att man kan vara med. Jag gillar när folk har framförhållning.
- ullstrumpan
- Anslöt: 2011-11-27
Var äger denna träff rum då? Det börjar väl bli dags för fler detaljer om detta.
Blir det Rabat för den som kommer med kundvagn?
Men var hade de slutlyktan?!!
Savanten Svante skrev:http://www.brainblog.to/item/2012/02/einkaufswagenschlange-in-asien
Kundvagnar som fan!
Men var hade de slutlyktan?!!