KrigarSjäl - Grindvakten

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tycker du att KrigarSjäl, formellt och officiellt, ska få bli forumets grindvakt?

Ja
12
32%
Nej
18
49%
Jag förstår inte
2
5%
Nej, eftersom att KrigarSjäl inte har några bröst. Någon som däremot har stora och fylliga bröst är Sheyen och därför bör hon bli grindvakt på Aspergerforum.
5
14%
 
Antal röster : 37

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav kullan » 2013-03-09 21:41:24

colaflaska skrev:
kullan skrev:Vilken löjlig regel. Tur man inte är medlem där.

Den regeln är typ det som gör Flashback så bra som det är. Men nu går vi OT. Men tycker det är konstigt att AF inte har en liknande regel.


Det är för att detta forum har bättre smak än att föra in såna fåniga regler. Nä fokusera på att ta bort spammare och folk som försöker ragga medlemmar till någon jesusförsamling istället.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Gafsan » 2013-03-09 22:11:57

Omotiverat tjatande om kroppsliga företräden tycker jag, personligen, är avsevärt mera irriterande än reklam för oseriös affärsverksamhet.

Om forumet öht ska ha nån "grindvakt" så tycker jag att denne/denna borde få mandat att ge var och en som tjatar om sin sexiga kropp en månads ledighet från forumet för att ta en ordentlig titt på sig själv i en helfigurspegel. Är man så sexig som man tror så är det säkert jättetrevligt och annars kanske man får en nyttig tankeställare, och i vilket fall som helst så slipper resten av forumet höra talas om det hela vilket sannolikt många kommer att uppskatta storligen.

Admin

Även om man vänder sig till en person som tidigare har uppträtt provocerande så måste det här tonläget ses som onödigt syrligt.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav kullan » 2013-03-09 22:15:29

Den som tjatar om sitt höga IQ borde kanske bli förhandsgranskad.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav plåtmonster » 2013-03-09 22:17:15

Flashback är också ett forum som har en trevlig stämning och hejar på de som håller på med självmord. :-)065
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Frimodig » 2013-03-09 22:21:06

Alltså, för mig är det här det enda forumet som finns.

Jag skulle aldrig vara med någon annanstans. Waste of time.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Sheyen » 2013-03-10 1:39:04

Vet inte om folk sitter och pikar mig igen. Men det spelar inte så stor roll, för Mnordgren bryr sig inte om det. Pika på ni, om det gör er glada.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Alien » 2013-03-10 1:58:05

colaflaska skrev:
kullan skrev:Vilken löjlig regel. Tur man inte är medlem där.

Den regeln är typ det som gör Flashback så bra som det är. Men nu går vi OT. Men tycker det är konstigt att AF inte har en liknande regel.


KFK betyder alltså "Kvalitet Framför Kvantitet". Låter bra i teorin, men jag förstår inte hur det skulle funka i praktiken. Det skulle bli totalt subjektivt, och upplevas som orättvist av många.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Frimodig » 2013-03-10 2:02:41

Alien skrev:
colaflaska skrev:
kullan skrev:Vilken löjlig regel. Tur man inte är medlem där.

Den regeln är typ det som gör Flashback så bra som det är. Men nu går vi OT. Men tycker det är konstigt att AF inte har en liknande regel.


KFK betyder alltså "Kvalitet Framför Kvantitet". Låter bra i teorin, men jag förstår inte hur det skulle funka i praktiken. Det skulle bli totalt subjektivt, och upplevas som orättvist av många.


Det är märkligt. Jag har ett intuitivt totalt förtroende för alien.

Det är sånt där som aldrig händer, i nån livstid. Skitmärkligt.

Hon har en fyrkantighet som jag känner starkt för.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav KrigarSjäl » 2013-03-10 2:17:23

plåtmonster skrev:
KrigarSjäl skrev:de som skriver för mig obegripliga texter om saker jag inte förstår eller är intresserad av.

Fast det är väl ett personligt val om man vill läsa en tråd?

Om någon vill diskutera periodiciteten i analytiska matriser så blir det lätt så att inte alla kommer att begripa men det gör knappast tråden oseriös.

Och jag skulle iaf uppleva krav på inlägg som en stressfaktor.

Jo, det är ju det jag säger: jag skriver inte i de trådarna men jag ropar inte på förbud så länge det inte är spammande eller ren gallimatias.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Frimodig » 2013-03-10 2:51:19

KrigarSjäl skrev:
plåtmonster skrev:
KrigarSjäl skrev:de som skriver för mig obegripliga texter om saker jag inte förstår eller är intresserad av.

Fast det är väl ett personligt val om man vill läsa en tråd?

Om någon vill diskutera periodiciteten i analytiska matriser så blir det lätt så att inte alla kommer att begripa men det gör knappast tråden oseriös.

Och jag skulle iaf uppleva krav på inlägg som en stressfaktor.

Jo, det är ju det jag säger: jag skriver inte i de trådarna men jag ropar inte på förbud så länge det inte är spammande eller ren gallimatias.


Men du är en skrivarcoach, right?

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav KrigarSjäl » 2013-03-10 3:37:23

-Haha, nej jag är mer sluggervariant.

Coach är för präktigt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Frimodig » 2013-03-12 21:30:18

Sheyen skrev:Vet inte om folk sitter och pikar mig igen. Men det spelar inte så stor roll, för Mnordgren bryr sig inte om det. Pika på ni, om det gör er glada.


Om du snackar med mig först sheyen, Jag lovar att försvara dig.

Du skriver en del dumheter. Kolla med mig först, jag gillar dig.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Thurizas » 2013-03-13 22:04:05

Grindvakt, fick mig att tänka på oraklen i filmen Den oändliga historien och hur man tog sig till dom.. Lustigt nog så är kanske titeln på filmen snart rätt passande för denna tråd. :-)063


Diskussioner om hur Krigarsjäl skrämt bort medlemmar har tidigare diskuterats och enda gången jag skulle kunna tänka mig honom som "grindvakt" (eller någon annan på forumet för den delen) är om denne lyckas se ut som Gandalf och skrika- YOU SHALL NOT PASS!! och samtidigt slå med sin mäktiga stav samt ha lite fläktande i sitt mäktiga skägg.


Edit
Och först nu efter mitt postade inlägg såg jag frågeställningen och jag skiter bokstavligen i trådstartarens bröst. Brösten som oraklen hade i filmen jag nämnde först däremot... jebus.
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Dagobert » 2013-03-13 22:32:30

Thurizas skrev: enda gången jag skulle kunna tänka mig honom som "grindvakt" (eller någon annan på forumet för den delen) är om denne lyckas se ut som Gandalf och skrika- YOU SHALL NOT PASS!!

Eller NONE SHALL PASS!!
Dagobert
 
Inlägg: 14140
Anslöt: 2010-11-30

KrigarSjäl - Grindvakten

Inläggav Thurizas » 2013-03-13 22:36:05

Dagobert JAAAAAA :lol:
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in