Kreativt skrivande -- Fantasivärld

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Kreativt skrivande -- Fantasivärld

Inläggav aleamania92 » 2013-08-29 22:21:54

Jag har alltid haft en fascination för att skriva skönlitteratur -- och att läsa det. Vet inte varför, bara det att jag alltid haft det lättare att skriva än att snacka, och att jag känner mig lite stolt över att skapa saker.

Är det några fler som gillar att skriva. I så fall, om vad? Skulle vara roligt att se hur många fler det är. :)
aleamania92
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2013-06-10

Kreativt skrivande -- Fantasivärld

Inläggav Kahlokatt » 2013-08-29 22:29:15

Välkommen hit! :-)Happy
Jag skrev jättemycket när jag var barn, men nu som vuxen har jag liksom ingen inspiration. Jag har hållt på med en serieroman i snart sju år och tycker inte att jag kommer någon vart. Det är en historia i fransk La Belle Epoque-miljö med inspiration från The Phantom of the Opera och Les Misérables.
Vad skriver du för något? Har du fått något publicerat?
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Kreativt skrivande -- Fantasivärld

Inläggav Ihålig » 2013-08-29 22:52:29

Jag skriver berättelser i mitt huvud hela tiden, sen "förlöser" jag det och skriver ned allt under en dag. Brukar bli lite anteckningar här & där... but it works! :-)Happy

Har alltid varit mer i mina fantasivärldar än något annat, skillnaden nu som vuxen är dock att jag kan vara produktiv och nyansera berättandet mot teman rent litterärt.
Ihålig
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2007-12-29

Kreativt skrivande -- Fantasivärld

Inläggav aleamania92 » 2013-08-29 23:25:30

Ingenting publicerat ännu, det mesta blir halvfärdigt och det är tyvärr stor skillnad på att skriva en liten novell och en hel bok. Men i framtiden hoppas jag såklart att få något publicerat! :)

Skriver mest kärleksnoveller jag, tycker om det, är nog mer romantisk i litteraturen än i verkligheten. Tycker romans är så vackert i textform!
aleamania92
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2013-06-10

Kreativt skrivande -- Fantasivärld

Inläggav Amelia » 2013-09-10 18:19:19

Jag skriver mina böcker och befinner min egen fantasivärld. Den känns verklig men ändå inte. Lika med att läsa. om böckerna är bra är de som om gilda i min egna fantasivärld.
Amelia
 
Inlägg: 48
Anslöt: 2013-08-17
Ort: Västra Götaland

Återgå till Intressanta intressen



Logga in