Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Könsfördelningen på forumet

Man
34
52%
Kvinna
32
48%
 
Antal röster : 66

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Kanin » 2015-08-21 13:32:19

Puzzle skrev:Nu är det som det är, om det sticker så illa i ögonen så behöver du faktiskt inte läsa eller kommentera i tråden. Jösses vad alla är konfrontatoriska för närvarande på forumet, allt måste faktiskt inte falla alla i smaken. Tro det eller ej.

Jag ber om ursäkt, men jag har svårt att vara tyst inför okunskap, fördomar och/eller illvilja.
Kanin
 
Inlägg: 2406
Anslöt: 2011-09-20

Re: Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav tahlia » 2015-08-21 13:41:13

Fast det var varken okunskap, fördomar eller illvilja den här gången. Det var ett praktiskt förenklade.
Möjligen bör man veta bättre än att försöka förenkla ens den minsta lilla fråga på ett forum för Aspergare. ;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Kanin » 2015-08-21 13:47:37

tahlia skrev:Fast det var varken okunskap, fördomar eller illvilja den här gången. Det var ett praktiskt förenklade. Möjligen bör man veta bättre än att försöka förenkla ens den minsta lilla fråga på ett forum för Aspergare. ;)

Förklaringen tydde på okunskap och de efterföljande svaren på skämtsam illvilja.
Kanin
 
Inlägg: 2406
Anslöt: 2011-09-20

Re: Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav tahlia » 2015-08-21 13:50:26

Alla tolkar vi olika. Jag uppfattar det som en smidigt tänkt förenkling och efterföljande kommentarer som ett försök att lätta upp en diskussion som inte var avsedd att bli tung och/eller konfrontativ.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Winterblues » 2015-08-21 14:57:07

Jag orkar inte. Överallt blir folk kränkta. Lyft samma frågor till någon i t.ex. Rio Di Janeiros kåkstäder och se om de skrattar eller gråter. Det är väl det här som händer när människan inte längre behöver kämpa för att överleva. Nej, vi har det för bra, så måste det vara. Det är nästan så jag önskar ekonomisk kollaps, världskrig, tragedier och katastrofer. Då kanske det evinnerliga tjafset tystnar. Vi generationer har inte upplevt ett skit. Det blir så fruktansvärt övertydligt på en sådan här plats.

Detta menar jag i största möjliga respekt. Alla har rätt att vara den de vill, men de har inte rätten att påtvinga sina ideologier på andra. Ingen har det. Ändå finns det ingen idag som kan sträcka sig efter det den vill åt utan att bli slagen på fingrarna. Någonting är väldigt fel.
Winterblues
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2011-08-27
Ort: Bohuslän

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Zirre » 2015-08-21 14:58:29

Och dem som inte känner sig som varken eller de får stå utanför ser jag. :-)063
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Alien » 2015-08-21 15:36:36

Zirre skrev:Och dem som inte känner sig som varken eller de får stå utanför ser jag. :-)063

Ja, blir de "kränkta" då? :roll:

Det här händer ideligen vid omröstningar. Borde alltid skriva ett alternativ "Annat", annars blir det högljudda protester för att inte alla får rösta. Det är tydligen en mänsklig rättighet att få rösta i alla omröstningar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Huggorm » 2015-08-21 15:40:31

Genustalibanerna skriker alltid högt, man måste ta hänsyn till dom i varje fråga nu för tiden.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Re: Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav tahlia » 2015-08-21 16:03:21

Så mycket för att försöka undvika pajkastning. :P
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Kanin » 2015-08-21 16:03:52

Tänk vad kränkta alla konformismtalibaner blir av små påpekanden.

(Vem kan tacka nej till en gammal hederlig pajkastning? :))
Senast redigerad av Kanin 2015-08-21 16:06:28, redigerad totalt 1 gång.
Kanin
 
Inlägg: 2406
Anslöt: 2011-09-20

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Northland » 2015-08-21 16:05:45

Är manlig icke hen från urskogen, Feel my manhood!!!! :mrgreen:
Northland
 
Inlägg: 52
Anslöt: 2015-06-29
Ort: Norrbotten

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav slackern » 2015-08-21 16:07:31

Northland skrev:Är manlig icke hen från urskogen, Feel my manhood!!!! :mrgreen:


Brottas du med Björn?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Huggorm » 2015-08-21 16:08:24

slackern skrev:
Northland skrev:Är manlig icke hen från urskogen, Feel my manhood!!!! :mrgreen:


Brottas du med Björn?
Eller bjärven
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav nescio » 2015-08-21 16:14:47

Den som vill får väl göra en ny omröstning med 20 olika svar för kön.
nescio
 
Inlägg: 3840
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Huggorm » 2015-08-21 16:19:05

nescio skrev:Den som vill får väl göra en ny omröstning med 20 olika svar för kön.
Vilket skulle kräva ett enormt stort underlag för att ge tillförlitlig statistik
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Winterblues » 2015-08-21 16:21:43

Zirre skrev:Och dem som inte känner sig som varken eller de får stå utanför ser jag. :-)063


ALLA människor tillhör en minoritet på ett eller annat sätt. Alla känner sig utanför i olika sammanhang. Men denna tråd handlar inte om det.

Jag är vänsterhänt och blir upprörd när skolan bara har högersaxar. Jag är för lång och känner mig kränkt för att diskbänkar är tillämpade för personer som är 1.70, och det är inte nådigt för ryggen när man står med ett diskberg. Jag är kränkt för att jag har autism och inte världen rättar sig efter det. Jag är kränkt för att toalettspeglarna sitter för lågt. Jag är kränkt för att jag är skallig och att de flesta med begynnande flint oftast spelar "the bad guy". Jag blir kränkt för de manliga ideal som Hollywood och musikindustrin producerar så att många kvinnor gillar långhåriga män. Jag blir kränkt av att vara långtidssingel i ett parsamhälle av familjerabattskuponger. Snälla driv inte heller med att jag är en av de få som varit långtidssjukskrivna. Jag blir kränkt när någon driver med min dialekt. Jag försöker syna dem som driver med min dåliga syn. Men mest av allt blir jag kränkt när någon inte ödmjukt mottager min föreställningsvärld och ideal – för jag tillhör ju minoriteter.

Näääää, jag skojade bara. Jag accepterar faktiskt allt det här ;)
Senast redigerad av Winterblues 2015-08-21 16:28:07, redigerad totalt 1 gång.
Winterblues
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2011-08-27
Ort: Bohuslän

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Northland » 2015-08-21 16:23:27

slackern skrev:
Northland skrev:Är manlig icke hen från urskogen, Feel my manhood!!!! :mrgreen:


Brottas du med Björn?


Varje dag, på helgerna tar vi våra renar och jagar pingviner och skrattar åt samernas lustiga hattar! :wink:

Huggorm skrev:
slackern skrev:
Northland skrev:Är manlig icke hen från urskogen, Feel my manhood!!!! :mrgreen:


Brottas du med Björn?
Eller bjärven


Sten-Erik har ju haft ihjäl den jäveln så tyvärr ser vi inte den så ofta.
Northland
 
Inlägg: 52
Anslöt: 2015-06-29
Ort: Norrbotten

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Zirre » 2015-08-21 17:08:50

Winterblues skrev:
Zirre skrev:Och dem som inte känner sig som varken eller de får stå utanför ser jag. :-)063


ALLA människor tillhör en minoritet på ett eller annat sätt. Alla känner sig utanför i olika sammanhang. Men denna tråd handlar inte om det.

Jag är vänsterhänt och blir upprörd när skolan bara har högersaxar. Jag är för lång och känner mig kränkt för att diskbänkar är tillämpade för personer som är 1.70, och det är inte nådigt för ryggen när man står med ett diskberg. Jag är kränkt för att jag har autism och inte världen rättar sig efter det. Jag är kränkt för att toalettspeglarna sitter för lågt. Jag är kränkt för att jag är skallig och att de flesta med begynnande flint oftast spelar "the bad guy". Jag blir kränkt för de manliga ideal som Hollywood och musikindustrin producerar så att många kvinnor gillar långhåriga män. Jag blir kränkt av att vara långtidssingel i ett parsamhälle av familjerabattskuponger. Snälla driv inte heller med att jag är en av de få som varit långtidssjukskrivna. Jag blir kränkt när någon driver med min dialekt. Jag försöker syna dem som driver med min dåliga syn. Men mest av allt blir jag kränkt när någon inte ödmjukt mottager min föreställningsvärld och ideal – för jag tillhör ju minoriteter.

Näääää, jag skojade bara. Jag accepterar faktiskt allt det här ;)


Okej, men i detta fall kunde man lätt ha gjort ett alternativ som ex "annat".

Annars finns denna tråd: http://www.aspergerforum.se/post1317888.html?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Winterblues » 2015-08-21 17:16:03

Zirre skrev:Okej, men i detta fall kunde man lätt ha gjort ett alternativ som ex "annat".


Det är inte så många pikar eller undermeningar som tränger igenom din sfär va?
Winterblues
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2011-08-27
Ort: Bohuslän

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Zirre » 2015-08-21 17:23:55

Winterblues skrev:
Zirre skrev:Okej, men i detta fall kunde man lätt ha gjort ett alternativ som ex "annat".


Det är inte så många pikar eller undermeningar som tränger igenom din sfär va?
Jag delger mina tankar. Utan folks tankar och åsikter ingen diskussion.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Könsfördelningen på forumet (omröstning)

Inläggav Puzzle » 2015-08-21 20:56:18

tahlia skrev:Fast det var varken okunskap, fördomar eller illvilja den här gången. Det var ett praktiskt förenklade.
Möjligen bör man veta bättre än att försöka förenkla ens den minsta lilla fråga på ett forum för Aspergare. ;)

Hehe, ja det börjar nog bli så illa är jag rädd.. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in