Komma hem igen och i gängorna...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Komma hem igen och i gängorna...

Inläggav gadas » 2012-10-31 20:45:32

Äntligen hemma, huset står kvar och jag har duschat av mig skiten från resan, kanske första steget för att komma bort från res- och stadsrytmen. Det brukar ta mig ett dygn (varav duschen 30 min ;) ), ungefär som om jag efter ett dygn kan tänka att så här dags i går var jag också här.
Det brukar vara ett dygn av förhöjd anspänningsnivå, rastlöshet, lätt ångest och kanske lite overklighetskänsla. Jag har mycket lättare att komma in i res- och stadsrytmen än att komma ur den. Steg 2: Kolla teven, sitta där hör till rutinerna (däremot förstår jag inte familjer som jämt sitter framför teven när dom har varandra). Steg 3: Starta datorn och kolla in här t ex. Steg 4: Slänga mig i sängen några minuter. Steg 5: Stretcha hela kroppen så att jag slipper känna mig slö och hängig dagen efter. Steg 6: Äta något som går fort att tillaga, en brödskiva utan smör t ex ;)
Något som känns igen? Eller ska jag fråga: Något som inte känns igen?
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Komma hem igen och igängorna...

Inläggav svarabhaktivokal » 2012-10-31 21:01:53

gadas skrev:ett dygn av förhöjd anspänningsnivå, rastlöshet, lätt ångest och kanske lite overklighetskänsla.
gadas skrev:Något som känns igen?


Ja, fast sådär känner jag mig hela tiden, typ.

(Minus rastlösheten.)
svarabhaktivokal
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2009-10-30

Komma hem igen och i gängorna...

Inläggav Kostymhippie » 2012-10-31 21:47:14

Precis min känsla efter en utlandsresa till mitt livs kärlek eller något spännande event.
Samtidigt som man tycker det är så oerhört skönt att komma hem så känns allt så konstigt, man saknar sin partner, det annorlunda tempot utomlands och allt det där...
Brukar ta nån dag att komma in i det vanliga livet.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Komma hem igen och i gängorna...

Inläggav onlyhell » 2012-11-02 11:55:52

Jag tror inte jag skulle överleva en resa, så jag kommer aldrig ens prova.
onlyhell
 
Inlägg: 78
Anslöt: 2012-04-01

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in