Katt (el annat husdjur) istället för vänner?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav ExH » 2010-10-01 19:56:31

Charley? skrev:
Jossan skrev:Hur gör du när du umgås med dem då??

De har väldigt intressanta politiska åsikter.


Problemet är bara när dom övertygar en att göra dumma saker.
Senast redigerad av ExH 2011-05-04 23:21:38, redigerad totalt 1 gång.
ExH
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2010-09-07
Ort: Sverige

Inläggav Jossan » 2010-10-02 11:08:33

Charley? skrev:
Jossan skrev:Hur gör du när du umgås med dem då??

Vad menar du? Pratar med dem. De har väldigt intressanta politiska åsikter.

Kanske du kan spela in ett filmklipp med dem och lägga upp på forumet? Jag har aldrig sett hamstrar som pratar någon gång.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 23:21:38, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav AAA » 2010-10-09 0:57:05

Jossan skrev:Kanske du kan spela in ett filmklipp med dem och lägga upp på forumet? Jag har aldrig sett hamstrar som pratar någon gång.

Han snackar när han inte tar det piano och har käften full med popcorn...
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 23:21:38, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Re: Katt istället för vänner?

Inläggav Kingdom_Hearts » 2010-11-28 9:10:14

Jnx skrev:På grund av mina problem att skaffa djupare relationer, har jag inga nära vänner eller flickvän. Men jag har ju fortfarande behov av social kontakt, hatar att vara ensam. Så en bekant föreslår att jag skaffar katt, efter att han själv gjort detsamma. Vad tror ni, kan det fungera som ersättning, någon som har erfarenhet av att vara ensam, men ha katt?


Kanske katten katt hjälpa dig att få vänner (om du känner för det), för vem gillar inte charmiga katter? Tror du lätt kan få många tjejer om du använder katten som en medhjälpare, typ - Vad skall du göra nu? Det vore kul att träffas fler gånger, jag måste snart hem och mata katten, men om du inte har för dig något får du du får gärna följa med hem och se min fina Norska skogskatt.

Kanske inte exakt så här, men du förstår nog principen om att din kattiga medbrottsling spinner i takt med dina planer ;)

Har man 1-3 knäppa katter har man 3 goda vänner (tror 2 katter är ett bra ideal, då katten har en vän att leka med och det händer alltid något), förutsatt att man själv trivs med att ha det så, är ju det mest väsentliga av allt.
Senast redigerad av Kingdom_Hearts 2011-05-04 23:21:38, redigerad totalt 1 gång.
Kingdom_Hearts
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-11-22
Ort: Karlstad

Inläggav julia96girl » 2010-12-05 22:17:33

jag har en kanin istället för vänner, de blir ju såklart inte precis som vänner men jag tkr att de iallafall e bättre än inget =)
Senast redigerad av julia96girl 2011-05-04 23:21:38, redigerad totalt 1 gång.
julia96girl
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2010-12-05
Ort: v frölunda

Inläggav Essgarde » 2010-12-06 23:16:54

Förutom min sambo som jag älskar att umgås med, så har jag även en hund och en häst som är mina bästa vänner :D Det är mycket jobb, och ibland undrar jag om jag verkligen fixar att ha häst, då det är väldigt krävande, både psykiskt och fysiskt. Men jag älskar hur som helst att ha djuren och de är verkligen bra vänner ^^ Dock måste man vara beredd på att det är mycket jobb med att ha djur. Men så länge man känner att man inte har några problem med att ha ansvar över någons liv, utan gör alla sysslor som krävs så kan jag verkligen rekommendera djur :D
Essgarde
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Nynäshamn

Re: Katt istället för vänner?

Inläggav lasseivägen » 2011-06-19 17:05:52

Nån kille som gillar katter, här är en bra date.

http://www.hamsterpaj.net/filmklipp/video-dating-profile-gone-wrong
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Katt istället för vänner?

Inläggav citalol » 2011-06-24 13:03:20

Har en hund och den gör mig glad men den pratar ju inte :(
citalol
Inaktiv
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2010-10-16

Re: Katt istället för vänner?

Inläggav Anna med fyra » 2011-06-24 13:12:24

Norsk skogkatt "pratar" en massa har jag för mig och är väldigt sällskaplig. Vi hade en som var hälften skogis och han följde ofta efter mig och "pratade". En gång när grannen rensade häcken följde katten med runt hela vägen medan hon rensade och pratade och pratade...Saknar honom, han dog tyvärr ung, stackarn (cancer).
Anna med fyra
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2010-01-20

Re: Katt istället för vänner?

Inläggav kullan » 2011-06-24 13:16:38

För mig gäller nog både och. Katten tillfredställer vissa behov men trots att jag har en katt känner jag mig ensam. Jag vill umgås med homo sapiens oxå. Dvs. människor.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Katt istället för vänner?

Inläggav Miche » 2011-06-24 23:42:18

Det brukar väl vara siameser som "pratar" mest...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Katt istället för vänner?

Inläggav Felle » 2011-06-25 0:08:17

Jag vågar påstå 9/10 tjejer har katt även NT. Jag vet inte hur många tjejer som jag frågat om dem har katt, och svaret blir detsamma, det har dem. Visst finns det säkert killar med, men jag är mer av hundmänniska och ser på katter som parasiter. Dem använder husse/matte som värd, så dem kan ha tak över huvudet och utföra deras livs aktiviteter: Sova,tigga mat, skita samt koppulera om det är utomhuskatter.

Nu innan jag blir mailbombad med hat från alla kattälskare och diverse djurvänner, så bör man ha den bakgrundsinformationen att katt var mitt favoritdjur när jag var kid.
(Och undermedvetet mitt favvodjur) Dock när man genomskådar katter och deras lurande med diverse naiva värdar, så finns det inget annat djur än en hund som kan ge riktig ömsesidig kärlek än en hund. :-P -Nej, tänker inte prova något så ogulligt som ett inne svin.

PS Jag närmar mig katter igen på skalan: lämpliga att ha som husdjur. Lättare att ha en inomhuskatt än en hund som man måste rasta hela tiden. Men den som ger mest kärlek är ju svaret så banalt att det finns inte=)
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Katt istället för vänner?

Inläggav Alien » 2012-03-12 17:41:07

sugrövmanövern skrev:Ragdolls rör sig inte så mycket. 20 kvadrat är inget hinder för en sådan.
Kolla här, min Ragdoll tyckte bara det var jobbigt att vara ute. Efter detta sov han typ 15 timmar i sträck av ren utmattning:

http://www.youtube.com/watch?v=gx_SdmLi_nM


Först nu har jag sett den här videon. Hunden springer runt som en galning och katten rör sig försiktigt och misstänksamt, ständigt i risk för att bli omkullsprungen av hunden. Verkligen som en illustration av att alla hundar har ADHD! :lol:

Många raskatter verkar betydligt lugnare och latare än den vanliga bondkatten. Det är väl framavlat för att de ska klara av alla utställningar!
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in