Kärleksbekymmer...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav treeman » 2011-04-25 18:59:05

Tintomara Ariadne skrev:Jag tycker också att det låter som att det är din rädsla som är problemet. Tjejen i fråga kan mycket väl tolka din ovilja att både prata och träffas som att du inte är tillräckligt intresserad. Att hon då ser sig om på annat håll behöver inte vara särskilt konstigt. Hon kanske verkligen längtar efter närhet och tror att hon inte kan få det av dig.


+1

Hundralappen skrev:Det är ju jag som är feg och inte vågar.. :(
Hon som velat prata och träffats, men då blir jag bara orolig ju.


Jag tycker du borde träffa henne. "Kasta tärningarna".
Det är bra att försöka göra olika saker, som man vill, men är rädd för.

Ur min personliga synvinkel:
Om jag hade "nåt" med en tjej och hon inte ville träffas eller prata i telefon skulle jag efter ett tag leta efter nån annan. Jag tycker inte det är intelligent att "hänga kvar" vid nån som inte verkar vilja nåt. Då kan man bli "hängandes" i många månader eller år om det vill sig otroligt illa. Förra året velade jag med en ung brud i 2,5 månader. Hon hade AS. Vi prata ju i tele ofta men första dejten bara dröjde och dröjde. Trots vi bestämt vi skulle ha en "snart". Så jag blev så irriterad så jag bad henne far åt h-e till slut.

Vissa har tålamod att vänta i ett år eller tio. Andra har det inte.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav DIProgan » 2011-04-25 19:44:29

treeman skrev:
Tintomara Ariadne skrev:Jag tycker också att det låter som att det är din rädsla som är problemet. Tjejen i fråga kan mycket väl tolka din ovilja att både prata och träffas som att du inte är tillräckligt intresserad. Att hon då ser sig om på annat håll behöver inte vara särskilt konstigt. Hon kanske verkligen längtar efter närhet och tror att hon inte kan få det av dig.


+1

Hundralappen skrev:Det är ju jag som är feg och inte vågar.. :(
Hon som velat prata och träffats, men då blir jag bara orolig ju.


Jag tycker du borde träffa henne. "Kasta tärningarna".
Det är bra att försöka göra olika saker, som man vill, men är rädd för.

Ur min personliga synvinkel:
Om jag hade "nåt" med en tjej och hon inte ville träffas eller prata i telefon skulle jag efter ett tag leta efter nån annan. Jag tycker inte det är intelligent att "hänga kvar" vid nån som inte verkar vilja nåt. Då kan man bli "hängandes" i många månader eller år om det vill sig otroligt illa. Förra året velade jag med en ung brud i 2,5 månader. Hon hade AS. Vi prata ju i tele ofta men första dejten bara dröjde och dröjde. Trots vi bestämt vi skulle ha en "snart". Så jag blev så irriterad så jag bad henne far åt h-e till slut.

Vissa har tålamod att vänta i ett år eller tio. Andra har det inte.


Vissa har klassen att berätta att de har tröttnat innan de börjar med annat. Inte denna tjej.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav treeman » 2011-04-25 21:31:38

DIProgan skrev:Vissa har klassen att berätta att de har tröttnat innan de börjar med annat. Inte denna tjej.


Jo helt klart borde man berätta att man "letar vidare" om man har nåt på gång med nån redan
Annars är man en skitstövel.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Zombie » 2011-04-25 22:31:15

Eller så är det såpass vedertagna villkor att man tror den andra förstår det. Det kan finnas väldigt mycket som båda parter i en relation var och en betraktar som självklara och som inte alls ser så ut för den andra.

Eller så är det vanlig mänsklig feghet, beklaglig men av samma sort som ens egna brister.

...
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav DIProgan » 2011-04-26 2:26:08

eller så slutar man försöka förstå andra som gör livet surt för en så mycket och lever ett liv med människor som är värda ens uppmärksamhet utan att behöva tveka om vad som är vad hela tiden
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-04-26 2:33:24

DIProgan skrev:eller så slutar man försöka förstå andra som gör livet surt för en så mycket och lever ett liv med människor som är värda ens uppmärksamhet utan att behöva tveka om vad som är vad hela tiden


Det låter egentligen rätt logiskt.. Dumt att jag inte tänker så..

Kan ju passa på att uppdatera med att jag blockerade henne på msn redan i fredags och har ju inte fått någon kontakt på diverse sidor/mobil heller så... Så mycket betyder väll jag för henne numera.
Jag vet att jag borde satsat ännu mer, men jag tror jag ska gå vidare faktiskt. Jag tror innerst inne hon inte är speciellt bra för mig. Tyvärr.. För jag hade behövt nån som är det just nu.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav kullan » 2011-04-27 8:59:12

Det verkar som att tjejen har trubbel med att bestämma sig för vad hon vill.Man kan bara utgå från sig själv.känns det bra,kör.Men finns det minsta tvivel så lägg ner.Spelar ingen roll om hon ringer och tjatar att du va med henne.Om hun nu springer runt hos en massa så verkar ju hon inte så hängiven dig.Jag skulle nog dra.Hur ont det än gör.det finns bättre att få.Lycka till
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav SamiChief » 2011-04-27 23:51:37

Hos Min faders släkt och hos flertalet i Lappland så förekommer inget blommor bin trams. Alla äventyrliga har p.g.a detta stuckit iväg därifrån men det är en annan fråga. Själv skulle Jag ej förpassa Mig i din situation. En hel del intresserade kvinnor har förekommit under åren men med samtliga har Jag förlorat intresset p.g.a deras ytlighet. Jag kräver gemensamma intressen och livsfilosofi men därtill ska hon vara fri från samtliga f.d för att ej nämna något under tiden för kontakten. Lite svartsjuk och ägandelysten visst men Jag avskyr äventyrliga kvinnor. Jag vill ej ha en man utan en kvinna vilket betyder att hon ska klä sig mjukt :D .
SamiChief
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2011-03-22
Ort: Stockholm

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-04-28 0:08:30

Tja om alla bara ville ha oskulder skulle en massa människor bli utan i onödan. :roll: Men nu gällde den här tråden Hundralappens bekymmer.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-05-03 16:41:58

Jahaja.. Så visar det sig att det bara var ett "skämt" om skyldighet och att det inte var så farligt egentligen..

Frågan är om man ska försöka eller inte, hon säger ju "vi har inga känslor för varandra" hela tiden. Är detta nått lockrop eller nått som jag med AS inte uppfattar eller nått..?

Fast jag vet inte jag..
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Parvlon » 2011-05-03 16:58:27

Har du träffat henne än? Innan det tror jag inte det är smart att tro några riktiga känslor kommer arta sig.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav treeman » 2011-05-04 14:45:44

Hundralappen skrev:Jahaja.. Så visar det sig att det bara var ett "skämt" om skyldighet och att det inte var så farligt egentligen..

Frågan är om man ska försöka eller inte, hon säger ju "vi har inga känslor för varandra" hela tiden. Är detta nått lockrop eller nått som jag med AS inte uppfattar eller nått..?

Fast jag vet inte jag..


Om ni inte har träffats i verkligheten så kan ni nog inte ha "äkta känslor" för varandra?
Lite känslor kan man väl ha, men det är över "fantasibilden" man har av den andra.

Man får lära känna folk genom att umgås med dom i verkligheten. Tycker jag då.
Det tar ett tag innan man känner nån.
:)
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-05-04 20:39:06

treeman skrev:
Hundralappen skrev:Jahaja.. Så visar det sig att det bara var ett "skämt" om skyldighet och att det inte var så farligt egentligen..

Frågan är om man ska försöka eller inte, hon säger ju "vi har inga känslor för varandra" hela tiden. Är detta nått lockrop eller nått som jag med AS inte uppfattar eller nått..?

Fast jag vet inte jag..


Om ni inte har träffats i verkligheten så kan ni nog inte ha "äkta känslor" för varandra?
Lite känslor kan man väl ha, men det är över "fantasibilden" man har av den andra.

Man får lära känna folk genom att umgås med dom i verkligheten. Tycker jag då.
Det tar ett tag innan man känner nån.
:)


Jag vet ju det :(
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav treeman » 2011-05-04 22:43:06

Hundralappen skrev:Jag vet ju det :(


Ja. Förlåt jag var övertydlig.

Jag var lite dum i huvudet i det inlägget.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Deadly_Nightshade » 2011-05-04 22:48:36

Det finns ett uttryck för såna där människor, och det är "player"
Dom är bara intresserade av att ligga - och det är inte ovanligt att dom har så pass många ligg "i bagaget" så att säga

Tråkigt som fan med falska förhoppningar - har själv varit med om att tro att att det kanske skulle hända något på kärleksplanet... men det var bara... ja... det blev inte så
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-10-20 0:16:16

Liten update bara.

Får passa på att tacka er.
Senaste månaderna har det ni sagt blandat sig med mitt inre. Man kan givetvis inte fokusera sådär på någon man inte träffat. Men jag hoppades så mycket så det tog övertaget.

När hon fyllde år skickade jag en sak till henne. Något liknande har jag aldrig fått tillbaka.


Nu det senaste så har hon tjatat på mig om nått skolarbete. Ville fan inte göra det, har gjort flera innan och jag pallade inte agera slav längre. Nåväl idag (efter tolv så igår blir det) så sa hon att om jag gör det får jag en sak. Visste att hon skulle ljuga om det så jag sa fine och gjorde skiten för att övertyga mig själv. Men se på farfar inte fick Hundralappen något i gengäld.

Denna jävla idiot (mildt sagt) har nu åkt från msn, steam, facebook osv. Det var jäääävligt vemodigt när jag tryckte "ok" på facebook. Hatar att kapa band. Men jag har insett att jag inte kan fokusera på en person som aldrig ger mig något mer numera.
Kan ju för fan inte ens lita på henne.

Kommer säkert må skit till och från nu, men då får jag göra det.


Svammel svammel Hundris. Nåväl, tack ni med som hjälpt mig! :-)Happy
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav vadloink » 2011-10-20 2:14:55

Jag skiter i hur många män mina kvinnor har legat med. Om det är en hygglig siffra är det ju bra, då har de övat sig en aning. Men grejen här är ju inte några regler hit och dit, vad de nu kan vara, utan att den där tjejen gör dig ledsen. Det är inte bra.
vadloink
 
Inlägg: 690
Anslöt: 2009-09-30

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Parvlon » 2011-10-20 3:30:08

Hundralappen skrev:Nu det senaste så har hon tjatat på mig om nått skolarbete. Ville fan inte göra det, har gjort flera innan och jag pallade inte agera slav längre. Nåväl idag (efter tolv så igår blir det) så sa hon att om jag gör det får jag en sak. Visste att hon skulle ljuga om det så jag sa fine och gjorde skiten för att övertyga mig själv. Men se på farfar inte fick Hundralappen något i gengäld.
Sa hon att du skulle få det samma dag?

Hjälpa folk brukar ju vara rätt otacksamt men går ni inte i samma klass så tror jag du kan räkna med att få något. Annars är ju risken stor att du tjallar på henne och det borde vara något såna fuskare tänkt på.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Kärleksbekymmer...

Inläggav Hundralappen » 2011-10-20 18:28:07

vadloink skrev:Jag skiter i hur många män mina kvinnor har legat med. Om det är en hygglig siffra är det ju bra, då har de övat sig en aning. Men grejen här är ju inte några regler hit och dit, vad de nu kan vara, utan att den där tjejen gör dig ledsen. Det är inte bra.


Nej det är det inte.. Klart det är en siffra, men det är inte första gången hon ljuger.. :?

Parvlon skrev:Sa hon att du skulle få det samma dag?


Sort of. Vet att jag inte ens hade fått det så jag gjorde det här för att se om det var nån förändring.

Parvlon skrev:Hjälpa folk brukar ju vara rätt otacksamt men går ni inte i samma klass så tror jag du kan räkna med att få något. Annars är ju risken stor att du tjallar på henne och det borde vara något såna fuskare tänkt på.


Nej det gör vi inte, jag är äldre.

Är sugen på att skicka några mails till lärare, men jag har ingen aning om vad dom heter osv.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in