Kan jag ta bort mitt konto härifrån?
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
33 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Miche skrev:Jo, jag förstår det, men det känns lite underligt när en ny medlem faktiskt skapar ett antal bra trådar som känns riktigt seriösa, sen bara liksom slutar så tvärt...
Hon var ju fortfarande ung och min erfarenhet är att skolungdomarna nuförtiden är nyfikna och blir medlemmar på en rad olika internetfora för att se vad de är för platser. Hon kanske kände att det här inte riktigt var en plats för henne, åtminstone inte ännu. En så duktig skribent är ju välkommen tillbaka när hon vill. Vi får hoppas att hon återkommer.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 16:47:14, redigerad totalt 1 gång.
Ta bort konto
Vet inte om jag postade rätt nu men chansar på det, hittar inte vart man kan ta bort sitt konto, vart gör man det?
Moderator Alien: Slog ihop två trådar med samma fråga.
Moderator Alien: Slog ihop två trådar med samma fråga.
Senast redigerad av Idaah 2011-05-04 16:47:14, redigerad totalt 1 gång.
Re: Ta bort konto
Idaah skrev:Vet inte om jag postade rätt nu men chansar på det, hittar inte vart man kan ta bort sitt konto, vart gör man det?
Tyvärr kan man inte det. Man kan bli Inaktiv. Skriv till moderator och be om det.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:47:14, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Re: Kan jag ta bort mitt konto härifrån?
Kan man inte få sitt nick bytt istället? Samt ändrat i de inlägg där folk nämner det, annars är det ju ingen poäng.
prodge64 skrev:Kan man inte få sitt nick bytt istället? Samt ändrat i de inlägg där folk nämner det, annars är det ju ingen poäng.
prodge64 skrev:Svar tack.
Admin
Jag vet inte om det är mig du vill ha svar från? I så fall är det bra att vända dig direkt till mig i PM för att göra mig uppmärksam på att du har ställt en fråga du vill ha svar på i en tråd (eller för att ställa den direkt till mig i PM), eller genom att anmäla ditt inlägg. Det är inte självklart att jag ser allt som skrivs här.
Reglerna säger så här om forumnick:
Regler för användarnamn/konton
• Vi byter inte användarnamn på konton. Undantag kan dock göras för helt nya medlemmar som exempelvis vill korrigera en felstavning.
• Som medlem får du inte självsvåldigt registrera ännu ett konto. Detta kommer att upptäckas, en varning utfärdas och kopplingen mellan dina två identiteter kommer att offentliggöras på forumet.
• Det är dock tillåtet att göra ett (1) kontobyte under förutsättning att detta sker med de andra medlemmarnas vetskap. Kontakta alltid Admin först.
• Byte av identitet utan övriga medlemmars vetskap tillåts endast under särskilda omständigheter, exempelvis hot. Kontakta alltid Admin för att lösa detta problem på bästa sätt. Agera inte på egen hand.
Det finns alltså vissa, men ganska begränsade, möjligheter att byta nick. I det registreringsavtal som alla medlemmar måste acceptera för att kunna registrera sig står följande:
Genom att besöka “AspergerForum” (hädanefter “vi”, “oss”, “vår”, “AspergerForum”, “http://www.aspergerforum.se”), så godkänner du att du binder dig juridiskt till följande avtal. Om du inte godkänner följande avtal, besök inte eller använd inte “AspergerForum”. Vi kan ändra detta avtal när som helst och vi kommer att göra allt för att informera dig om ändringar, men det vore klokt av dig att granska denna sida regelbundet på egen hand eftersom fortsatt användning av “AspergerForum” även efter ändringar innebär att du godkänner att du är juridiskt bunden till detta avtal.
Vårt forum drivs av phpBB (hädanefter “de”, “dem”, “deras”, “phpBB mjukvara”, “www.phpbb.com”, “phpBB Group”, “phpBB Teams”) som är en forumprogramvara tillgänglig under “General Public License” (hädanefter “GPL”) och kan laddas ner från http://www.phpbb.com. phpBB mjukvaran främjar endast Internetbaserade diskussioner, phpBB Group är inte ansvariga för vad vi tillåter och/eller förbjuder för innehåll och/eller uppförande. För mer information om phpBB, besök http://www.phpbb.com/.
Du går med på att inte posta något grovt, obscent, vulgärt, förtalande, hatiskt, hotande, sexuellt orienterat eller något annat material som kan bryta mot lagarna i ditt land, lagar i landet där “AspergerForum” finns, eller internationell lag. Om du bryter mot detta så kan det leda till omedelbar och permanent bannlysning samt att vi kontaktar din Internetleverantör. IP-adressen för alla inlägg sparas. Du går med på att “AspergerForum” har rätten att ta bort, redigera, flytta eller stänga vilka trådar som helst, när som helst. Som användare godkänner du att all information du skriver in sparas i en databas. Denna information kommer inte att delges till någon tredje part utan ditt samtycke, men varken “AspergerForum” eller phpBB kan hållas ansvariga för eventuella intrångsförsök som kan leda till att information komprometteras.
Före omläggningen av forumet i slutet av mars stod det istället så här:
AspergerForum - Registreringsavtal
Korta versionen:
• Du åtar dig att följa forumets regler.
• Du åtar dig att inte bryta mot svensk tillämplig lag.
• Vi kan komma att radera, ändra, flytta eller låsa dina inlägg.
• Forumet använder cookies och sparar din IP-adress.
• Vi raderar inte ditt konto eller dina inlägg om du vill gå ur forumet.
• Du avråds starkt från att använda ditt riktiga namn som användarnamn på forumet!
Långa versionen:
Fastän administratörer och moderatorer på det här forumet försöker att ta bort eller ändra allt störande eller stötande material så fort som möjligt, är det omöjligt att gå igenom alla meddelanden. Vi vill därför meddela dig om att alla inlägg som skrivits på detta forum uttrycker vad författaren tänker och tycker, och administratörer eller moderatorer skall inte stå till ansvar för det (förutom då för de meddelanden som de själva skrivit).
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande eller något annat material som kan tänkas bryta mot forumreglerna eller någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd från forumen (och din internetleverantör kontaktas). Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka de här vilkoren. Du går med på att webmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst.
Observera att du som användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Om du lämnar forumet kan du ta bort information om dig själv ur din profil, men vi kommer inte radera dina inlägg eller ditt användarnamn.
Den information du bidrar med till forumet kommer inte att distruberas till någon tredje part utan ditt samtycke. Webmastern, administratören eller moderatorer kan dock inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Det här forumsystemet använder cookies till att spara information på din dator. Desssa cookies används endast för att göra din användning av forumet bättre som exempelvis automatisk login. E-postadressen används bara för att aktivera din registrering (och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det).
Genom att klicka på "Jag accepterar villkoren..." nedan går du med på att bindas till dessa villkor.
Jag accepterar villkoren och är över eller exakt 15 år
Jag går inte med på de här villkoren
http://www.aspergerforum.se/post235810.html#p235810
Den gamla texten är bättre och tydligare och den nya kommer vi att, så långt möjligt, ändra så att den blir lik den gamla. Det är ett fåtal nya medlemmar som bara har sett den nya texten, för de flesta är det den gamla de har sett - och godkänt. Under den tid du, prodge64, har varit medlem här har frågan dessutom varit uppe till diskussion i den här avdelningen flera gånger.
Titti skrev:Jag vet inte om det är mig du vill ha svar från? I så fall är det bra att vända dig direkt till mig i PM för att göra mig uppmärksam på att du har ställt en fråga du vill ha svar på i en tråd (eller för att ställa den direkt till mig i PM), eller genom att anmäla ditt inlägg. Det är inte självklart att jag ser allt som skrivs här.
Inte nödvändigtvis dig, utan någon som vet bara. Men då vet jag att det i princip inte går att göra något åt det eftersom jag inte har blivit hotad. Kort sagt så var jag från början inte medveten om att man kunde googla någons användarnamn i detta forum och få träffar på det, hade jag vetat om detta från början så hade jag absolut valt ett annat nick. Men jag får väl stå ut med risken att min identitet röjs p.g.a. detta då.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter