JAZZ!
Re: JAZZ!
Detta kan man kalla cool bossa nova. Eller, bossa nova är väl egentligen alltid cool?
(Däremot samba och andra stilar kan ju hetta till rejält).
Här är underbara Flora Purim ihop med giganten Stan Getz. Jag hade inte kollat upp hennes 60-talsperiod och visste inte ens att hon jobbat ihop med Stan Getz. Nu kommer jag ihåg vad mycket jag gillar Stan Getz coola sax!
Stan Getz and Flora Purim - Sandalia Dela
(Däremot samba och andra stilar kan ju hetta till rejält).Här är underbara Flora Purim ihop med giganten Stan Getz. Jag hade inte kollat upp hennes 60-talsperiod och visste inte ens att hon jobbat ihop med Stan Getz. Nu kommer jag ihåg vad mycket jag gillar Stan Getz coola sax!
Stan Getz and Flora Purim - Sandalia Dela
- barracuber
- Moderator
- Anslöt: 2007-02-11
Denna kunna lika gärna ligga i glad-musik, som mycket av musiken som "Bird" gjorde!
Bara det faktum att ingen mindre än Erroll Garner gick in i en studio med Charlie Parker går utanpå det mesta!
Charlie Parker Quartet w/ Erroll Garner 1947 ~ Bird's Nest (Take 1)
Bara det faktum att ingen mindre än Erroll Garner gick in i en studio med Charlie Parker går utanpå det mesta!
Charlie Parker Quartet w/ Erroll Garner 1947 ~ Bird's Nest (Take 1)
- barracuber
- Moderator
Iridia skrev:Första stycket var fint. Mendes-låten var de snabba att filtrera bort.
Iridia, är den fortfarande bortfiltrerad? Jag kan se den, det har jag kunnat hela tiden. Visserligen var det jag som laddade upp den. Jag har heller inte fått fler mail från youtube.
Sergio Mendes Trio with Hubert Laws plays "Batida Diferente" (1964)[/b]
- barracuber
- Moderator
Chris Botti - When I fall in Love
Den extremt flexibel trumpetaren Chris Botti som kan spela allt från jazz till techno. Den här versionen av When I fall in Love är extremt soft och lättlyssnad men hans fina trumpetspel är alltid hörvärt.
Hans soloplattor är dock nästan sömnvarning på och han är ofta bäst när han backar upp andra artister som Sting, Josh Groban, Steven Tyler, Paul Simon, Rod Stewart, Toni Braxton, Frank Sinatra, Burt Bacharach osv osv osv.
Den extremt flexibel trumpetaren Chris Botti som kan spela allt från jazz till techno. Den här versionen av When I fall in Love är extremt soft och lättlyssnad men hans fina trumpetspel är alltid hörvärt.
Hans soloplattor är dock nästan sömnvarning på och han är ofta bäst när han backar upp andra artister som Sting, Josh Groban, Steven Tyler, Paul Simon, Rod Stewart, Toni Braxton, Frank Sinatra, Burt Bacharach osv osv osv.
- barracuber
- Moderator
Sitter och sorterar om min jazzmapp och blev påmind om Nannie Porres, som det tyvärr inte finns något av på tuben, kanske på spotify (EDIT: jo, det gjorde det, men det går inte att länka).
Och sen associerade jag vidare till Sonja Hedenbratt som hade en i mitt tycke perfekt jazzröst.
Och sen associerade jag vidare till Sonja Hedenbratt som hade en i mitt tycke perfekt jazzröst.
Senast redigerad av Iridia 2012-02-28 11:05:33, redigerad totalt 2 gånger.
Hon skulle nog kunnat sjunga Elvis ganska bra. 
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Har vi haft den här kinesiska sångerskan Jao Lee? This love is not for me (låter som tidigt 30-tal):
Här är en coolare modern variant som här översatts The Love You Can't Get:
http://www.youtube.com/watch?v=cVTUunPl ... re=related
Fast jag tycker nästan originalet har mer charm.
Här är en coolare modern variant som här översatts The Love You Can't Get:
http://www.youtube.com/watch?v=cVTUunPl ... re=related
Fast jag tycker nästan originalet har mer charm.
Återgå till Intressanta intressen